Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Dagen har varit kanon här faktiskt, förutom att lilleman börjar bli sjuk så träningen kommer bli lite knepigare. men jag tänkte köra nåt pass hemma imorn och knata ner på spinning på tors kväll :) Energin är väl inte på topp direkt men jag har tränat på bra igår och idag. Matväg har det också varit bra, jag är nöjd. :) Imorn blir det sjukgymnast! Usch vad duktig du är som tänker gå morgonpromenader, det har jag gjort 2ggr och joggat 1 gång. Blir impad av de som orkar! :)
Dagen har gått i lugnets tecken, då jag varit ledig:) Matintaget under kontroll, och en promenad blev det ikväll. Hade iofs tänkt att åka ner till gymmet, men tar det i morgon ist.
Hemma med sonen idag, som igår var hängig och idag ett energiknippe, de är lustiga de små. Men men, han får väl hänga på mina hemma-övningar så blir det väl lugn på hnm också ;) Godmorgon på er!
Usch... har legat däckad i migrän hela morgonen... Var så längesen att jag hade glömt hur jävligt det faktiskt är! Dessutom bråkar gymmets öppettider med mig... Grr. Menmen! Dags för frukost och en kopp te. Om jag kan resa mig ur soffan utan att svimma vill säga. (Förlåt för gnäll, kommer tillbaka som en pigg nyponros, promise!)
Fick åka iväg med bilen direkt på morgonen, men tog med mig både stavar och hund så det blev en timmes stavgång med PimPim i lina fastsatt i bälte. För första gången i mitt liv så gick jag runt Lillfjärden som är populärt att vandra runt här i Hudiksvall :)
Godmorgon sötisar! Idag vill jag att ni sätter upp en affirmation på ett ställe ni kommer passera flera gånger under dagen! På badrumsspegeln, kylskåpet eller i bilen kanske? Ni får själv bestämma innehållet, men här kommer några exempel: - Livet är nu. - Jag är bäst. - Jag bestämmer. - Jag är vacker! - Lev livet idag, imorgon kan det vara försent. - Ingen kan vara nere med en ballong (Nalle Puh!) - Idag kommer bli en fantastisk dag! Själv väljer jag "Den enda som kan förändra ditt liv är du" och sätter upp på badrumsdörren. Idag blir det fix inför morgondagen och en sväng på stan. Matplaner: Proteindryck till frukost, salladslunch, kycklingmiddag.
Godmorgon, mår du bättre nu Newbie? :) Och gnälla får man och ska man göra, ut med det så känns det oftast bättre sen! Ojoj vilket ska jag använda, hm. "Glöm aldrig, vem du är!" -Lejonkungen För den jag är, är inte den jag är just nu, kroppsmässigt osv. Matväg blev det 1ägg, rågmacka. Lunch proteindryck+tonfisk, middag har jag ingen aning om ännu. :p
Smyger in i det midsommartysta forumet och kollar till er :) Hoppas ni hade en härlig midsommar - det hade iaf jag! Sill, färskpotatis, gräddfil, tomatsallad (jodå, bjuder man till midsommargille får man bestämma att ha sallad som tillbehör!) och en bit brieost till traditionell midsommarlunch, sen grilla kött, köttiga chorizo och en bit halloumi i sällskap av hemgjord tzatsiki, blandan sallad, rostade potatishalvor och en egengjord färskpotatissallad med fetaost, soltorkade tomater och oliver. Blev himla gott alltihop och jag är så glad över att kvällen blev så bra! Kaffe och jordgubbstårta fick avrunda kvällen och vi kröp nöjda till sängs. Hur löste ni maten igår?
Det gick mycket bra med maten igår. Min dotters svärmor bjöd på Janssons frestelse gjord på turkisk yougurt så jag smällde i mig 200 gram!! Knäckebröd och ett halvt ägg blev det också. jordgubbar till efterrätt, resten kunde jag gott vara utan :)
Åh, kan man använda turkisk yoghurt i varm mat? Trodde det skar sig... Det ska jag testa, tack för tipset Thyndra! :) Skönt att denna helgen är över nu, jag älskar högtider men på något sätt är det nästan lika skönt att få komma tillbaka till vardagen! Vill ni ha tips på en lättare dessert? Vi åt denna igår, riktigt somrig! - Ansa, skölj och tärna rabarber. Koka till kompott med vatten, lite citron, en kanelstång och sötningsmedel/honung efter behag. Låt svalna. - Varva smulade digestivekex med Kesella Rabarber, rabarberkompotten och färska, skivade jordgubbar i fina glas. - Toppa med jordgubbarna och garnera med mynta eller citronmeliss. Proffsigt! (Och DUKTIGT gott, speciellt med en kopp kaffe efter maten!)