Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Tack Troxi =) Jag försöker så gott det går. Jag har alltid älskat att träna och jag mår ju bra av det. Jag väger väldigt mycket men skulle man bara ta bort mitt fett så skulle jag vara väldigt tränad tro det eller ej. Starka uthålliga muskler. Bra blodtryck och bra vilopuls. Jag har inte mycket fett bland organen heller så jag väljer att se mig själv som en tränad tjockis. Stress, depp och mycket dålig sömn är nog min största bov i dramat. Det är nog inte många 130kg tjejer som klarar 60min intensiv spinning. I måndags drog jag på som sjutton men flåsade knappt (bara där man ska.. eller vad man ska säga) ;) Ohhh, hittade värsta najs sidan i går med styrketräningsövningar. Man gör ett konto (gratis) och sen kan man välja färdiga program eller välja enskilda övningar till ett eget program. Man kan välja med eller utan redskap (allt från pilatesboll till fia vikter eller kroppsvikt). Kan ju rekommenderas. Kanske göra ett kul pass med barnen ;) http://www.styrkeprogrammet.se/ Hoppas att din migrän ger med sig. Jag har haft lyckan att bara ha en liten en gång. Aldrig mer. Fy farao vad illa det är. Jag hoppas verkligen att du mår bättre! =) Nu satsar vi på en ny vecka =)
Hurra tjejer! Härligt att ni hänger med än, och nu är jag själv tillbaka och superpeppad inför kommande vecka! Jag ska jobba natt inatt, men imorgon kör jag en "detox" och sockeravgiftning med minskat kolhydratsintag. Mån-tis innebär low carb+lågt kcalintag, onsdag åker vi på semester så då får det bli modifikationer efter det, och därpå kör jag på en vecka eller två med ren low carb. Ska bli härligt att komma på banan igen, har njutit av en härlig vecka men nu är det verkligen dags att sätta fart igen! Ska inspektera skadorna på vågen imorgon när jag kommer från jobbet, sen är det bara att köra avgiftning!
Veckomål v. 4: - Kolla sockerfällan! MÅNGA produkter innehåller socker i någon form i någon dos. Ta en dag den här veckan då ni kollar ALLT och kör utan socker eller sötningsmedel hela dagen. Utvärdera och reflektera här i tråden! - Gör något för dig själv! Den här veckan ska ni ta två stunder till att bara vara er själva, stressa av eller gör nåt kul bara för er. Ett avslappnande bad, en fin middag med någon ni tycker om, köp en bok ni länge velat läsa osv. Något ni inte brukar göra, utan lite "vardagslyx". Mer vardagslyx åt folket! - Träningsmål. Sätt ett träningsmål för veckan - och håll det! Som vanligt ska det vara utmanande men genomförbart.
Härligt, jag kan behöva lite detox.. Vet inte vad som flög i mig och jag proppa i mig en del maränger... :S Som tur är det inte såååå farligt med maräng men ändå... SOCKER! Detox dagar, helt klart! Hm, jag får nog unna min kvällspromenader eller gymmet, kanske ett bad eftersom jag är ensam med barnen på dagarna nu i 2veckor innan maken har semester. Desto skönare tror jag ;) Träningsmålet blir svårt, men imorn blir det core och spinning på kvällen, nåt på ons, tors och kanske fredag. Promenader kan man ju alltid ta :)
Härligt tjejer! Nu har jag krupit ur sängen efter ett nattpass på jobbet, lite grus i ögonen fortfarande men det funkar... Ska på ett kvällspass ikväll och ett morgonpass imorgon, så bara till att hålla ögonen öppna! "Frukost" - fjällfil med egenplockade blåbär och ett ägg. Mellanmål innan jobb: Skinkrullar med färskost och grönsaker. Middag: Grönsaksgryta med kokosmjölk och bacon. Ett kvällsmål innan bingen ska också hinnas med idag. Vad äter ni?
... eller ja, om sambon sätter in ett tomt fjällfilspaket i kylen får man göra omelett till frulle istället ;) Gott gott! Angående de inspekterade skadorna: Jag har lyckats hålla vikten sen förra veckan! Det var mitt förra veckomål och jag fixade det! Nu ska jag ner!
Jag har hakat på hundarna runt midjan igen och gått rundan på närmare en mil nu i förrgår och idag. Det ger en riktig träningsvärk, det blir mycket längre steg och snabbare på asfalt än på skogsvägar. Så jag ska försöka ta den rundan minst en gång till den här veckan :)
Herregud va bra gjort Thyndra! =) Kämpa på =) Jag tänkte tralla ut på en promenad senare i dag. Får se hur det går. Höften är helt låst i dag så jag går bäst åt vänster och skulle behöva rullator... Tur att min runda alltid går åt vänster haha =) Nä... får se om jag for till det. Annars blir det kanske att börja läsa någon bok eller nått! Ha en fortsatt trevlig dag =)
Dagens blev som vanligt annorlunda än planerat :) Brunch: Omelett med 98% chorizo och champinjoner Middag: Wokade grönsaker med bacon och fetaoströra Kvällsmat: Gyrossallad Totalt: ca 1200 kcal Morgonpass imorgon!
Skitdag! http://www.matdagboken.se/?p=blogg&BloggID=15850802