icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    26 juli 2011 22:55

Kvälls-PW avklarad! 380 kcal brända, byebye! Nu kryper jag till sängs och försöker ta igen de två senaste nätternas förlorade sömn. Natti!

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juli 2011 05:44

Grymt jobbat Newbie och jätte fin bild! :)) Idag väntar mig antingen intervalljogg - intensiv variant eller distans, får se vad jag är sugen på om ca 12 timmar. ;)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    27 juli 2011 10:49

Tack fina du! -1,2kg på vågen idag sen förra veckan trots semester i Skara, möhippa och bröllop. Jag är meganöjd! :) Salladslunch på stan och hamnrestaurang med familjen ikväll står på schemat!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juli 2011 10:58

Hur går det för er brudar? Efter minuset på vågen igår var det dags för årets ut-och-käka-tradition med familjen igårkväll. Jag åt carpaccio och sen gödkalvrack med blomkålsmos (!). Gott och low carb! Lika bra var kanske inte Lejonet&Björnen-glassen till efterrätt, men det tyckte jag satt bra som balans! ;)

• Veteran
    5155 inlägg
    28 juli 2011 11:41

Morgon bungy pump varje dag och dessutom lite annat också. Maten blir alltid vägd och nu har jag nött ut ett batteri i vågen så det fick jag byta igår :) Jag har bara gått ner 0,4 kg sen i fredags men hoppas på att det släpper lite till dom närmaste dagarna.

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juli 2011 12:19

Duktiga du Thyndra! Heja! Matplanering för dagen: Frukosten som intogs för en stund sen bestod av Kefir med blåbär, 3 skivor salami och 1 kub Skrattande Kon. Stor kaffe med grädde - slut på mjölken :( - till. Till "lunch" blir det en smoothie på stan och till middag gör jag nog en röd currygryta med fläskytterfilé och kokosmjölk. Vad äter ni?

• Veteran
    5155 inlägg
    28 juli 2011 12:21

Min frukost bestod av 28 gram stekt bacon, 68 gr stekt potatis, 46 gram stekt ägg. Det trodde ni inte va :)

• Veteran
    2381 inlägg
    28 juli 2011 14:48

Hallo, vad trevligt det lät att vara ute och äta god middag. :) Och den där glassen var säkert värt det! :D Här var det yoghurt med musli och macka till frukost, med bara smör och kaffe såklart. Lunch tonfisksallad, mellanmål lite majschips (naturgodis) och sen tog jag lite yoghurt och musli nyss. Vet inte vad det är men har fått dille på yoggi o musli nu.. Får det nån gång om året. ;) Nu njuter jag av en kopp kaffe i den mån jag kan (barnen bråkar som vanligt;)) efter att ha storstädat lghtn.

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juli 2011 22:53

Dagen blev okej, ingen motion - i Skåne SPÖREGNAR det och har gjort sen inatt... Frukost: Kefir med blåbär, 3 skivor salami. 1 kub Skrattande Kon. Lunch: Smoothie på stan. Mellis: 3 cevapciccis. 1 kokt ägg. Middag: Röd currygryta med fläskfile och kokosmjölk. Sallad. Kvällsmål: 2 FinnCrisp med renost. 4 skivor salami. = ca 1400 kcal Sugen som f-n nu på kvällskvisten, nästan lite småhungrig... Men det har gått bra! Nu väntar sängen och en förhoppningsvis god natts sömn, var ett tag sen. Godnatt på er!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    29 juli 2011 09:44

Godmorgon, godmooorgon...! Frukostbuffé på stan nu - blir lite kolisar idag - och sen en härlig PW innan ytterligare en skön hemmadag. Äta nåt gott ikväll kanske... Hm... Ha en härlig fredag!