icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Veteran
    5155 inlägg
    1 augusti 2011 19:54

Jag har en del utmaningar eftersom jag är med i flera trådar. Så det blir både mina pumpstavspromenader, styrketräning, fruktdag, meditation den här veckan. Förhoppningsvis viktnedgång också. Nu suktar jag efter att komma under 80!!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    2 augusti 2011 09:50

Ny dag, nya möjligheter! Idag är jag opepp på det mesta om jag ska vara ärlig, men i eftermiddag ska jag ha en härlig tjej över på LCHF-kladdkaka. Spännande, aldrig gjort innan, hon får bli förste provsmakare! Proteindrink till frukost, grön ärtsoppa till lunch. Ikväll kanske pastasås med grönsaker?

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    2 augusti 2011 20:27

LCHF-kladdisen blev riktigt bra! Var lite väl rinnig när vi åt den med grädde, blåbär och rårörda jordgubbar innan idag, men nu verkar den ha mer sofistikerad konsistens :) Timmarna med min besökare sprang iväg, så blev en sen hasta-ihop-middag - värmde helt enkelt upp en Kelda Skogssvampsoppa och hottade upp den med en tärning hönsbuljong, lite överbliven grädde och timjan och klickade i en liten klick creme fraiche vid servering :) GOTT! Dagens alltså: Frukost: Proteindrink Lunch: Grön ärtsoppa med 1 kokt ägg Mellanmål: LCHF-kladdis med grädde och bär. Kaffe. Middag: Svampsoppa. Snart blir det en kvällspromenad och kanske en bit kladdkaka till innan läggdags... ;)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    2 augusti 2011 20:28

Oj vilken soppdag ser jag... Trots att solen stekt! Hihi, men jag älskar soppa :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    4 augusti 2011 10:29

Hur går det för er brudar? Har ni fastnat i solen? Jag tog en lååång sovmorgon idag, så skönt! Blir en skål naturell yoghurt med jordgubbar till frukost nu! Baconsås med grönsaker till lunch och kvällens middag klurar jag fortfarande på. Ska nog hitta nåt! :) Vad äter ni idag? Vågen har stannat, måste få igång den igen! Hepphepp!

• Veteran
    5155 inlägg
    4 augusti 2011 11:22

Så har jag nått mina mål :) 1. Idag så var jag under 80 kg :) 79,8 närmare bestämt :) 2. Jag går kanske inte så mycket i skogen men är inte rädd för det längre. min balans är såååå mycket bättre. 3. PimPim får träning varje dag!!

• Veteran
    5155 inlägg
    4 augusti 2011 11:25

Det blev ett morgondopp idag och en ordentlig bungy pump promenad till badstranden och även årets första simtur. Hundarna tyckte det var så kul att jag simmade med dom:) Och idag var vågen så snäll att det stannade på 79,8 kg. Tänk att jag väger under 80!!!! Otroligt :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    4 augusti 2011 15:16

Grattis Thyndra! Det är du VÄL värd!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    5 augusti 2011 14:06

Funderar och funderar... Jag är inte mycket för förbud över huvudtaget, men något måste hända! Det jag funderar på är om jag ska gå all in med LCHF några veckor, kombinerad med lågintensiv träning och verkligen bara köra på det. Hm. Äter ju i princip LCHF nu, men förbjuder mig inte att dricka en smoothie eller äta en glass i solen då och då. Hur sträng ska jag vara liksom? Får fundera en stund till! Dagens har änsålänge bara bestått av en god brunch med en vän efter en härlig sovmorgon! Bacon, äggröra, några skivor ost och grönsaker och en liiiten bit LCHF-kladdkaka. Ni måste få receptet, den är gudomlig! Och eftersom den är så tryffellik räcker det med en pyttebit till ex. efterrätt eller fika :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    6 augusti 2011 09:52

Bestämt mig! This is it! Eftersom jag har så få kilon kvar (och eftersom jag tom försöker undvika att titta på just kilona) så lägger jag LCHF åt sidan och återgår till att äta lagom av allt. Utmaningen för mig den kommande, sista veckan av vår sommarutmaning blir därför att fortsätta den positiva trenden MED kolhydrater och bra val. Detta beslut firas med rostat rågbröd med skinka och grönsaker till frukost! ;) Såå gott!