Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
6 svettiga km i den TUNGA luften avklarade! Skönt sätt att inleda helgen på!
6 svettiga km i den TUNGA luften avklarade! Skönt sätt att inleda helgen på!
Den 20/6 vägde jag 95 kg och jag skrev att jag skulle vara under 90 innan sista juli. Sista juli är i morgon och rapport nu är att jag väger 86 kg. :)
Grattis Kimsi! :D
Grattis Kimsi! Bra jobbat! Dagens träning: 4 1/2 timmes röjning i husbygget. Bära brädor, upp och ner, hoppa och gå, slänga och ta emot, bära skrot... Puh! Maten ser också bra ut; kefir med blåbär till frukost och nu en sen lunch beståendes av den sista quichen utan pajskal, med en klick creme fraiche för mättnad och massor av stark rödlök. Jag älskar rödlök! Till middag blir det tacos med en god vän, och ikväll är det förfest med lite rödvin som gäller för damen. Skippar utgången dock, ska upp och jobba kl 7 imorgon bitti... Trevlig helg på er ladies!
Grattis Kimsi!!! Du fortsätter att rasa :) Härligt!!!!
Alltså, hände en märklig grej på jobbet idag: Jag har länge haft problem med mitt blodtryck, det är alldeles för lågt så jag blir lätt yr och trött om jag står eller sitter i samma position länge. När jag var yngre svimmade jag rätt ofta när jag slarvade med maten. Jag hoppade över måltider och tack vare mitt blodtryck (och min envishet som bara tyckte att "jamen lite till klarar jag, jag kan rida ut det" när de svarta prickarna började dansa på näthinnan) Därför har jag lärt mig att aldrig gå till jobbet på tom mage. När jag börjar så tidigt som sju så hinner jag inte få nån aptit, men brukar trycka ner nåt litet och äta större frukost på jobbet istället. Minsta lilla i magen så brukar det aldrig vara några problem. Men idag höll jag på att svimma igen. Stod mitt inne med en boende och kände bara att "bara lite till, vi är snart klara", men tillslut fick jag sätta mig med huvudet mellan knäna. Försökte fortsätta igen efter en stund, men det gick bara inte. Fick ta en paus i friska luften istället. Och för att summera denna otroligt långa historia, så: SKITMÄRKLIGT! Åt fil innan jag stack hemifrån, och detta var bara knappt tre timmar senare. Personalens frukost blev försenad, så vi kunde inte äta förrän typ 3 1/2 timme efter min lilla fil, till skillnad från vanligheten ca 2, men det brukar som sagt gå utmärkt iallafall. Jag fattar ingenting. Sömnbrist? Sovit dåligt några nätter. Eller blodsockerfall ändå? Då innebär det att jag är tillbaks på ruta 1 om inte ens mina minifrukostar funkar längre. Sjukt obehagligt! (Sen åt jag iallafall en portion kesella med FunLight och blåbär. Och kaffe. Och nu äter jag biffgryta till lunch innan jag ska sova. Lika bra att sköta mig nu.)
Ja, verkar ju inte bättre... Har sovit dåligt flera nätter också, så det var nog en liten kombo där... Idag blir det äntligen stranden igen! Välkommen tillbaks, sommarväder! :) Laddar med nya favosnabbisen - kefir med blåbär och ett kokt ägg - sen tar jag med mig en proteindrink i väskan och syndar med en fralla till lunch. Och vatten! Glöm inte att dricka nu när det är så varmt tjejer!
Jag äter sent på kvällarna och är ute med mina bungy pumps före frukost. Då kan jag bli lite yr ifall jag inte åt så sent kvällen innan. Nu har jag börjat med en kopp kaffe på morgonen innan jag går, med lite grädde i. Det känns bättre.
Lite dåliga val idag, men gjort är gjort och istället för att spåra ur har jag njutit och sen återgått till mina vanor, bra jobbat fröken! Veckomålen för den här veckan är totalt individuella. Se över kosten, träningen och det mentala och pussla ihop tre individuella mål att uppnå under veckan - tänk på att det börjar brinna i knutarna. Det ska vara utmanande mål, men genomförbara. Mina tre mål den här veckan: - LC-mat - Morgonpromenader - Bra val Väldigt basic, men ibland är less more :) Sen middag idag, pga av sockret tidigare idag är jag inte riktigt hungrig - kycklingfilé i ugn med avocado och sweet chilidressing. Gott!