icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• På gång
    28 inlägg
    11 juli 2011 11:28

Denna vecka blir nog så här tror jag. Gällande mål 1: Promenader Jag har planerat att köra de tre pass som jag fortfarande vill få regelbundenhet på, så spinning, styrketräning och en stavgång är minimum. Sen är det ju mina "vanliga" promenader. Jag gick tre förra veckan, så jag ska ge mig på fyra denna veckan. Det är alltså mitt mål med denna vecka. 4x60min promenad Mål nr 2: Regelbunden mat Sommarlov i all sin ära, men tiderna är åt skogen mot när jag jobbar. Dock har det sett ut såhär. Frukost 10.00. Lunch 13.00. Mellanmål 16.00 och Middag 20.00. Jag ska nog ta och försöka åta frukost 9.00. Ta resten av tiderna -1h och få in ett till litet mellanmål under dagen. Mål nr 3: Personligt mål Chipsmonstret känns inte lika starkt längre, men kampen fortsätter ändå. Denna vecka lägger jag till godismonstret också. Allt från lösgodis till choklad. Gobiten, klart att du kan hålla din GI på semestern =)) Jag ska hålla tummarna! =) Och Newbi lycka till med alla gosaker =)

• Veteran
    5155 inlägg
    11 juli 2011 14:59

Promenader gör jag varje dag med mina stavar, när jag inte har lust så har ju mina 4:benta fortfarande behov att komma ut så det blir automatiskt. Maten går det bra med förutom att jag lätt glömmer bort att äta på mornarna igen. Kan det bero på sommarvärmen tro?? Mitt personliga mål är att träna hund varje dag, och att rensa ut prylar till loppisen som dom ska ha här på bygården !!

• Veteran
    2381 inlägg
    14 juli 2011 08:49

Heeeej, jag har inte mått så bra denna vecka. Kroppen har varit trött, huvet har varit trött och det sluta med en helvetisk migrän, domna bort i vä arm och synrubbningar, läskigt var det!! Men mår bättre idag, eftervärk och trött men. :) (Om nån är intresserad att läsa om min migrän resa finns det i bloggen ;)) Kommer ta det lugnt resten av veckan! Hoppas det går bra för er?

• Veteran
    5155 inlägg
    14 juli 2011 09:51

Jag mår bara bra, började tidigt idag och gick med stavarna i 1 1/2 timme. Skönt att ha gjort av med en hel del kalorier redan!! Nu så är det dags för frukost!!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    14 juli 2011 11:10

Åh, ni är så goa allihop och jag har varit så pinsamt frånvarande här inne! (Kanske främst för att jag vet vad jag stoppar i mig...) Mina morgonpromenader gick åt skogen, har inte ens reflekterat över varför. Stadsfestivalen som slutar på lördag har iofs gått bra, en langos slank ner men annars har det varit relativt bra mat på dagar som kvällar. Felet är ju alkolen, men det vet jag ju också om. Fick jobb igår också, så nu ska jag jobba idag och imorgon... snabba svängar! Ser fram emot helgen, klassåterträff och möhippa står på schemat, ska bli så himla kul! I övrigt släpper jag på alla regler som finns den här veckan och försöker hålla mig flytande utan att "vara duktig". Mitt mål den här veckan är att hålla vikten utan att gå upp nåt märkvärt, och konstigt nog känns det i kroppen som att jag gör det. Kanske behöver en liten veckas "chock" för att få igång förbränningen, har ju guppat ett hekto hit och dit skitlänge nu. Nästa vecka blir det några dagars detox innan vi åker på semester. Efter den här veckan inbillar jag mig att det ska rassla till då! Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Ni är så satans duktiga och goa som går in här och skriver! Jag lovar att bättra mig! KRAM på er tjejer, och lycka till nu inför helgen!

• Mycket engagerad
    285 inlägg
    16 juli 2011 05:55

Var ett tag sedan jag rapporterade här, dagens vikt är i alla fall 88 kg. :)

• Veteran
    5155 inlägg
    16 juli 2011 08:37

Grattis Kimsi!! Visst är det härligt :)

• Veteran
    2381 inlägg
    16 juli 2011 12:17

Jag har gått ner ytterligare, 61kg nu :D *glad*

• På gång
    28 inlägg
    16 juli 2011 23:12

Fasen va duktiga ni är =) Grattis Troxi till den nedåtgående trenden ;) Vikten alltså =) Jag har också haft en liten skit vecka som har gått som en berg och dal bana. Jag har mått helt skit, varit deppig inför framtiden och mått allmänt kasst rent psykiskt. Dock har jag bestämt mig att jag ska köra mina pass (om ryggen tillåter det), följa mina matplaneringar i minsta fall fram till OP så det är bara att kämpa på ändå. Har världens bästa sambo som har lyckats dra mig upp igen från min negativa dal, så nu känns livet lite lättare igen. Min rygg har varit ok ena dagen och varit skit andra dagen. Jag har ifs redan fixat mina tre träningar. Spinningen gick helt ok. Fick inte riktigt upp maxpuls men körde mer på styrka och kontroll. Mitt v.ben tappade jag känsel i några millisekunder för nerven som är i kläm... men skam den som ger sig. 60min intensiv spinning utan paus. Körde 2 låtar sittande med intervall istället för stående med intervall. Man får variera när ryggen inte riktigt vill =) Styrketräningen gick asbra. Dock tog det 2.5h för hela passet med uppvärmning, passet och stretch... det måste jag göra nått åt. Lite väl långt kanske! Stavgången gick.. men fick ta det lugnt. 60min i skogen 5km/h. (5km rundan på 56min). Fick inte upp pulsen så mycket då min kota rörde sig hela tiden och fastnade i bäckenet. Men det var skönt psykiskt i alla fall =) Annars har jag bara gått 2 promenader denna vecka utöver det, lågintensiva strospromenader på 2x30 och en på 40 min. Men min rygg fixade inte mer just nu. Försöker satsa mer på bålstabiliserande tänk hela vardagen med. Det tar nog lite på musklerna med. Maten har fungerat strålande. Hade min "mat dag" i tisdags och då gav jag vika för chipsmonstret och njöt av 120g sourcreem o onion chips. Resten slängde jag *klappar mig stolt på axeln*. =) I morgon blir det en strosande promenad och lite övningar för bålen. Bra vecka, om man ser till hur den har varit som helhet! =) Resultatet visar sig på måndag morgon hoppas jag! =)

• Veteran
    2381 inlägg
    17 juli 2011 11:14

woXie, Tack! Du har en grym kämparglöd! Härligt att läsa, tråkigt att läsa om ryggen dock. Men skam den som ger, eller hur! Du inspirerar och om inte annat så bygger du upp en starkare kropp till OP, bättre återhämtning osv! :) Upp och nergångar har vi alla, och vad vore livet utan dem egentligen? Ganska grått kan jag tänka mig och det är inte roligt. Man får försöka se det positiva med det mesta och inte stirra blint på den onda fläcken. Pepp på dig gumman!! Här går det nog bra, jag har inte varit på med på denna veckas pga att jag inte mått bra helt enkelt och migränanfallet men nu är jag redo för en ny vecka. Dock är jag ensam hemma med barnen på dagarna men jag kanske kan ta igen det på kvällarna när maken är hemma. :)