Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Tack Söta du! :) Jag har lite jogg abstinens, vill jogga hela tiden nu när jag får, men samtidigt får jag ju inte överanstränga mig. Iiiiih! Har joggat 16km på två dar... Och har inte joggat på nästan 2 månader.. Så. Men jobbigt är det! (att inte få jogga varje dag dvs ;)) För mig blev det mannagrynsgröt till frukost, hur nyttigt det är vet jag inte men jag är mätt länge på det iaf. :P Oh så trevligt med skara, möhippa och idag bröllop! :D Har du fixat nån fin outfit då? Vi ska på bröllop nästa vecka, så jag har piffat håret och ska hämta min klänning på tisdag. :)
Ja, det har varit en fullspäckad vecka! Men vågen visar än sålänge minus, så det har gått över förväntan! Nu kör jag lite low carb-stuk ett tag till, riktigt taggad :) Klänningen gick dock inte att få igen i ryggen... suck! Så går det när man inte provar sina reafynd i butiken! Svärmor fick rycka in med en tunn kofta, så det blev jättebra ändå. Sjukt snygg klänning dessutom = målplagg? Nästa veckas veckomål kommer upp under dagen. Nu får vi börja ta i med hårdhandskarna brudar, det närmar sig augusti...! Fjällfil med blåbär och ägg till frukost... hihi, det är ju bara så gott!
Veckomål v. 5: - Fettförbränning! Den här veckan satsar vi på fettförbränning. Kan du anpassa din träning/motion till än mer fettförbrännande? Ex: lågintensiv träning, ändra upplägg, öka längden eller intensiteten, powerwalka innan frukost, dra ner på glykosen så kroppen bränner fettet först osv. Bestäm och genomför! - Matplanera! Gör en lista på olika maträtter du kan äta i veckan. Inventera kyl, frys och skafferi och komponera ihop, gärna nya maträtter. Men glöm inte mellanmål! När fantasin tryter kan det vara guld att ha en lista på olika mellanmål eller luncher! - Ta måtten! Lite mer än halvvägs inne i sommarutmaningen är det dags att dra fram måttbanden. Mätmätmät! Hitta inspiration till den sista halvan! We can do it!
Mina mål den här veckan: - Fettförbränning: Morgonpromenader! Ska även föra in lite styrka så smått igen. - Matplanera: Jag kör low carb den här veckan ut, på min veckolista står bl.a. lax med grekisk sallad, hemgjorda cevapciccis, soppor och kyckling i ugn. - Ta måtten: Ska göras idag. Idag tog jag en välbehövlig sovmorgon, sovit jätteilla inatt, och grundar nu med en proteindrink innan det blir lunch på stan och sen går jag på och börjar jobba kl. 14-21.30. Vad gör ni idag? Skickar en massa peppkramar till er, mindre än hälften kvar nu. KOM IGEN BRUDAR!
Tog mått idag Vikt 83,2 Byst 99 cm arm 30 cm midja 89 cm höft 99 cm rumpa 102 cm lår 57 cm vad 37,5 cm
Jag är på, jag har inte mkt tid att skriva just nu men jag har läst detta 3 gr nu.. Haha, jag kommer in ikväll efter gymmet :)
Hemma igen efter ett kvällspass på jubbet! :) Dagens mat: Frukost: Proteindrink Lunch: Grekisk sallad Mellanmål: Sista skvätten fjällfil. Ett kokt ägg. Middag: Blomkålssoppa Kvällsmål: Proteindrink med jordnötssmör Totalt: Ca 1300 kcal
Hua... Min vecka har inte varit på topp alls. Visserligen är det väl så ibland, att man inte mår bra eller är glad utan att livet bara känns jobbigt och elakt. Men men, som vanligt blir inget bättre av att man bara ligger och gråter i soffan. Så lite jävlar anamma och så får man väl ta sig upp i sadeln igen. Maten gick inge vidare, träningen gick halvt om halvt bra förra veckan. Efter spinningen fastnade min kota så jag kunde inte riktigt gå ordentligt eller ens hålla ryggen någorlunda rak.. så det fick bli några korta långsamma promenader i stället. MEN... till nya veckan. =) * Fettförbränning- kommer gå prima då jag inte fixar intensiva promenader pgs ryggen. Sen får det nog bli vanlig motionscykling på gymmet i stället för spinning och styrketräning till största del. * Måtten: Sen början av månaden är midjan 3cm mindre och så även höftmåttet. * Maten brukar vi alltid ordna med planerade matscheman och så veckohandling på det. Så det blir prima =) Ha det toppen gott folk =)
Sådär, nu har jag lite tid över att skriva :) Jag kikar in här och håller koll då o då, ibland undrar jag varför det är så tyst också ;) Fettförbränning: Det kommer bli mkt löpning för min del, morgonpromenader är bara att glömma då jag är ensam hemma med barnen. Men tex onsdag satsar jag på milen, distansjogg och sen blir det mkt intervalljogg med min väninna så hon får bygga upp konditionen. Matplanering: Kommer bli svårt tyvärr då vi ska äta upp allt som finns i kyl o frys innan vi åker till gotland på måndag nästa vecka, så det får bli lite ihopkok. :P Måtten: De har redan ökat... Men några cm här o där.. Dock minskat på ett ställe med nästan 2cm. Antingen bygger kroppen om sig eller så är det för att jag inte har varit så duktig med maten. ;) Jag kör ingen stenhård diet nu på semestern men tänker på vad jag äter och hur mkt. Igår cyklade jag 5mil. Idag har jag varit på spinning och core. Imorn är det vila, tror jag. ;)
Heja brudar! Duktiga ni är allihop! Här kryper vågen neråt än så länge, får se exakta siffror sen förra veckan imorgon. Idag står storhandling och storstädning på schemat = några kalorier iallafall, sen satsar jag på en PW senare idag. Maten idag: Ägg, avocado och skinka till frukost, quiche utan pajskal till lunch (och matlåda!) och ikväll cevapciccis med ajvar och rödlök. Mums! Vad äter ni idag?