icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    8 augusti 2011 09:18

Och så kör vi sista veckan! Ända in i kaklet nu brudar! Den här veckan har jag bara ett veckomål till er: KÖR HÅRT! På söndag kör vi en liten uppsamling och utvärdering om hur dessa åtta veckorna gått, hur det känts osv. Jag har haft en fantastisk helg med det vackraste bröllopet nånsin, men det ska bli skönt att återkomma till vardag. Känns som att man behöver samla ihop livet litet nu innan hösten gör sitt intåg :)

• Veteran
    5155 inlägg
    8 augusti 2011 10:00

Bara en vecka kvar i den här tråden, undrar vad jag började på. Vi får skriva lite extra på söndag. Dagen idag har börjat med 45 minuters pumpstavgång och vågen visade på 79,6 idag. :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    8 augusti 2011 21:41

Bra dag idag! Är lite sjuk och trött och matt i kroppen, så har fått anpassa mig efter det och det har gått toppen. Frukost: Naturell yoghurt med solroskärnor och kanel. Iskaffe. Lunch: Gyros med dressing och grönsaker (rester) Mellanmål: Proteindrink på yoghurt, proteinpulver, jordgubbar och mjölk. Middag: Potatis- och purjosoppa. 2 FinnCrisp med ost. TRÄNING: Hemmaträning + 100 situpsKvällsmat: Rostat rågbröd med mosad avocado, ost och grönsaker.

• Veteran
    5155 inlägg
    8 augusti 2011 23:35

Jag måste bara lära mig att ta med mig mat när jag åker och jobbar. Tror att jag ska klara mig utan, eller med någon sån här vidrig bar. Nä, nu är det jag som i fortsättningen tar med mig det som jag blir mätt och mår bra av!!!

• Mycket engagerad
    285 inlägg
    9 augusti 2011 07:51

Den 20 juni skrev jag in vikten här och den var då 95 kg, idag är den 84 kg. :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    9 augusti 2011 09:54

Heja tjejer! FY FAN VAD BRA JOBBAT KIMSI! Sträck på dig!

• Mycket engagerad
    285 inlägg
    9 augusti 2011 09:56

Tack! :) Ja jag är ändå nöjd, även om viktnedgången gått lite sakta för min smak sista veckorna. Är van att tappa två kilo i veckan, men nu ligger det på ett kilo i veckan. Men sommarens alla grillfester har gjort sitt, det ihop med mycket jobb som gjort att träningen inte alltid blivit som jag önskat. Men nu är jag back on track igen, nu ska jag tillbaka till mina två kilon i veckan. :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    10 augusti 2011 13:08

4,7 svettiga km avklarade med stumma ben! Jag har en sån där vecka med huuur mycket skolarbete som helst, examinationsvecka för alla mina sommarkurser... Mycket att göra! Men nu ska jag pausa med min lunch - supergod grönsakspasta, recept finns i bloggen! - och ett stooort glas vatten framför tv:n en stund. Cause I`m worth it :)

• Veteran
    2381 inlägg
    10 augusti 2011 22:50

Heeej, äntligen är jag tillbaka i vanliga vanor och det är sköööönt. :) Idag har det varit härlig träning som känns i armar och ben. Lite trist att jag har missat 1½ vecka av denna tråd men så blir det med semester och när man reser bort. 1½vecka kvar på semestern men både jag och min man sa att på gotland får vi unna oss men när vi är hemma är det träning och bra kost som gäller. :) (en unnardag som vanligt) Hoppas ni mår bra?

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    10 augusti 2011 23:04

Välkommen tillbaks Troxii! Här har det varit okej med maten, bra val men kanske lite stor portion till middag. En PW, 100 situps o lite armstyrka har det iallafall blivit idag bland allt pluggande, heja!