1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Fick ett majl i går, läste det 21:30.
Jag har vist tagit fel på vecka :P
Ska springa en löptävliing i kväll 18:00, jag som tänkt gå på min löpträning 19:15.
Nu får jag använda dagen till att känna efter hur fort jag tänker ta mig runt 5 km, det har inte gått så fort de senaste veckorna så jag har blivit osäker på vilket mål jag ska sätta. Hade tänkt mig 35 min som är min drömmtid, men nu har det tagit betydligt längre tid senaste veckorna och jag vinner ju på att vara realist och pricka tiden.
Lycka till superK 😀😃
Pip74: Vad kul att höra!! Du orkade inte en hel sats alltså? I början gjorde inte jag det men nu när jag "fått smak" på fluffet så orkar jag faktiskt en hel sats med 30g proteinpulver. Fast maken min storskrattar. Han säger sig behöva 80g pulver på kvällen och då är det bara att glömma göra fluff. Helt omöjligt att äta så mycket fluff som det skulle bli, dvs flera liter.
SuperK: Stort lycka till - det där fixar du strålande tror jag!! :)
Igår kväll blev det svårt att hålla dagens nivå på 1500 kcal. Vi blev bjudna på VIP-visningen av La Soiree på Tyrol (Gröna Lund). Innan showen åt vi grillbuffé på en restaurang i närheten, helt underbart gott och när vi kom till Tyrol visade det sig att det bjöds på champagne, snittar och snacks hela kvällen. Jag tycker jag höll en hyfsad nivå men när jag räknade ihop dagen blev det ca 1700 kcal enbart för kvällen. i och för sig bara en kycklingsallad till lunch och lite vattenmelon till mellanmål men totalt ca 2300 kallisar igår - det är för mycket ju!!! Helsikes också. Har börjat dagen med en chokladshake på 110 kcal idag. En likadant till lunch, en kolhydratsfattig middag och lite fluff efter träningen så borde jag ta igen detta snabbt. Vill så gärna att vågen ska visa några hekto nedåt imorgon bitti.
Linda93: 3 dagar kvar nu. Hur mycket till vill du gå ned till den 1:a?
Kom just på att jag måste ha ett nytt delmål: 83 kg till den 1/10.
Cat71 - mitt mål är 79 till mån, men är glad om jag hamnar under 80 strecket… Ibland måste man få äta. Min filosofi är - är fettsnålt hemma, men när jag ybortbjuden få jag äta det som bjuds… då känns det som något jag kan hålla i längden 😃
Det gick inte så bra :)
Jag sprang 2 min för fort för att pricka min tid.
Satte tiden till 40 min 30 sek men kom i mål på ca 38:30.
Jag är nöjd med tiden då det varit en seg period och att jag springer snabbare än vad jag räknat med är ju possitivt :P
Bra jobbat superK!! Har sån sjuk träningsvärk idag - skönt! Bra matdag idag med min fudgekaka, kycklingsallad och fläskytterfile med rotsaker till middag. Ska se om jag pallar att styrketräna lite imorgon 3 dagar kvar
Del mål 2 är nu 69 kg till 1 oktober
Vikt 73.7 1 september
en glad överaskning efter att vågen ha stått på 76 och ända upp till 77 i helgen så stod det 73.7 kg i dag när jag vägde mig, och då har jag några timmar kvar till 8:00 när jag "ska" väga mig :)
Jag fick ont i halsen och feber i går, så nu ska jag försöka hitta systers recept på förkylningskycklingsoppa på FB (hon har inte svarat när jag frågar) och kurera mig.
Får se vad min pt säger men jag tror inte det blir någon träning i dag, men jag måste ju medela sånt minnst en dag i förväg (hur gör de då om någon för magsjuka?)
Vilken grym utvägning SuperK!
Min vägning gick skit! Vägde 80,9 imorse (mål på 79) och känner bara bläääää. Är i den tiden i månaden och känner mig svullen och gnällig....
Får se om det släpper lite när den gått över. Sätter mitt mål till 77 kg till 1 oktober. Nu är snart allt klart med pappas dödsbo, begravning, bouppteckning och allt annat så nu kan och orkar jag fokusera på detta.
September ska bli grym.. har tre pass i veckan som jag instruerar i - BodyCombat, spinning och Mama Fitness och sen ska jag styrketräning minst 2 gånger i veckan utöver det. Sen tillkommer det massa annan träning med events, träningsfestivaler mm så nu snablarns ska de där kilorna bort!!!
Härligt superK! Skönt när kilona äntligen släpper taget :)
linda93- Skönt att ha satt en plan för träningen redan nu, och om man leder så kan man ju heller inte prioritera bort det... som jag lätt gör. Måste verkligen diciplinera mig!
Min vägning idag=68,5. -0,5 från förra veckan så det får vara godkänt!
Jag fick avboka min pt-tid och ska kolla när det passar nästa gång.
Men tror inte jag har haft någon större nytta av den idag (mer än att ev sprida förkylningen till fler på gymet)
Köte lite godis som sjuktröst (2 blåmelerade, 2 gråmelerade, 2 blå och 2 svarta garnnystan) så nu får jag sitta här i soffan och sticka sockor