icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktnedgång- mål 31 dec 2014

Mycket engagerad
123 inlägg
26 juni 2014 16:52

1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)

Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.

Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)

Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)

Lista utmanare:

Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo
Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec 
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov 
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    1 september 2014 13:23

SuperK: Wow, stort grattis till viktframgången!!! Det gick ju snabbt på tävlingen också - grattis till det också!

linda93: Sorry - men "den" tiden på månaden ställer verkligen till det med vägningen. Du har säkert en hel del extra vätska i kroppen. Väg dig igen i slutet av veckan så ska du se att du tappat minst ett kilo :). Spännande månad detta ska bli.

Jag hade bara tappat något ynka hekto till 87,2 kkg (vägde mig i lördags). Men samtidigt kom mensen så även jag tror att jag bundit lite extra vätska pga av detta. Det känns så i alla fall. Har haft huvudvärk hela helgen också. Sjukdomskänsla i kroppen. Skit också... Gick på zumba ändå i lördags men tog det lugnt och igår tog jag en rask långpromenad på 1,5 timme. Men samtidigt har jag tyckt lite synd om mig själv och ätit glass bägge dagarna. Har därmed överstigit de 1500 kcal. Men jag mår bättre idag och laddar om nu. Det är lättare att hålla kosten bra när jag jobbar och fokuserar på annat än att vara hemma och vila upp mig. Vill ju så gärna nå målet och då måste jag jobba hårt för det. Så idag får bli en fastadag med bara VLC-soppor samt proteinfluff efter kvällens joggingrunda. Chokladcasein ihop med mintchokladessens var en höjdare kan jag berätta. Åh, är sååå glad att jag upptäckt FLUFF!!!

• På gång
    11 inlägg
    1 september 2014 21:44

Skulle vilja vara med men vet inte om min kropp vill rubba fettet riktigt än. Men kanske kan prova. Jag har ätit lchf sen i maj och är i optimal ketos, har 10 kg att tappa så jag tränar mycket innan jag äter. Kör efter "fettfrälst" boken. Jag får nog köra små steg, eftersom vågen bara verkar vilja lura mig. Måttbandet däremot ändras.

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    1 september 2014 23:12

Självklart är du välkommen att haka på suzybusy- du kan ju köra igång och se hur det känns 😄

• Engagerad
    65 inlägg
    2 september 2014 00:53

Hej på er!

Vågen visade83.2 kg! Utifrån dagens resultat har jag 2hg kvar till nästa delmål, men det är väl inte så dåligt...

Jag tänker att nästa delmål ska vara 81kg till den 1 oct.wink

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    2 september 2014 09:07

Välkommen suzybusy!

Grattis Zencha!!

Vägde imorse 86,5 kg, dvs 7 hg ned sedan i lördags. Yippie!!! Får extra motivation av att se nedgång på vågen. Men idag måste jag ordentligt. Har ett monsterpass inbokat ikväll. En Zumbakompis övertalade mig att köra en timme Box direkt efter Zumban. Så här ska brännas vill jag lova. Har aldrig provat Box förut så det ska bli riktigt kul. Jag ser nu att Sats kommit med en massa nya spännande höstpass som ska bli roliga att prova.

Pepp pepp till er alla!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    2 september 2014 09:59

Vad duktiga alla är 😄😄😄😄 Vägde mig imorse igen och då stod vågen på 80.1 istället för 80.9 så nu känns det lite bättre.. Cat71 - boxning är SJUKT kul.. Och du kommer ha vansinnig träningsvärk imorgon 😂

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    2 september 2014 10:29

Grattis linda93!!!! Såååå nära nu :). Ha ha, får se om jag kommer orka lyfta armarna och använda tangentbordet och skriva här :)

• Nykomling
    6 inlägg
    2 september 2014 13:39

Jag fick själv barn för 11 veckor sedan! Men är sååååå redo att bli stark igen! Väger just nu 80 kg, men min målvikt är 65 som jag vägde innan grav! Har precis gått tillbaka till lchf igen, och hoppas det kommer visa ändring på vågen dem närmsta veckorna! Men har satt mitt mål tills julafton! Borde ju klara att gå ner 15 kg på 16 veckor! :)

• Veteran
    2214 inlägg
    2 september 2014 19:43

Kände mig så nöjd i går :)
    Kom på att jag skulle köpa en långärmad träningströja i synligare färg (pga älgjakt och olyckan i länet).
    Var på på Lidl och köpte en rosa i storlek 36/38 de andra såg ut som tält.
    Sedan var jag på Maxi och upptäckte att de reade ut liknanade och jag köpte en M och en XS (den är någon lite men jag kan ha den) 
    Det känns så bra!!!

• Veteran
    2214 inlägg
    2 september 2014 21:56

Vad du skräms Linda :)
    Läste lite snabbt och trodde  mitt mål var satt till 59 kg till 1 okt!
    Tur att det inte var så....

Ibland skriver jag noveller (långa inlägg)  här på mb och sedan är de bara borta. Jag kan ju ha glömt att posta dem? Eller glömt var jag postade dem?