1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Howdy! Vägde mig i morse igen och, dra mig baklänges,har faktskt gått ned lite - till 80,5 kg! Härligt, särskilt med tanke på att kaloriintaget inte varit så mycket minus som jag tänkt. Hade liskom räknat med +- 0.
Äntligen funkar det att gå in på din blogg Linda! Har nu satt upp en crock-pot på min önskelista (fyller år senare i november + julafton snart). Det låter nästan för bra för att vara sant att den sköter sig själv. Och eftersom jag äääälskar långkok i alla former är en crock-pot en given sak för mig!! Så tack för alla recepttips!
Lycka till med kampen nu allihop. Nu kör vi igång november på allvar, eller hur????
Ja nu kör vi ska ju åka på ålandskryssning den 27 november och då ska vågen ha visat några minus hoppas jag
Vad roligt Carina såg att du kommenterat 😄 Heja Louise- till 27 november hinner du massor 👍😃 Idag ska jag ge mig på biff stroganoff på högrev i crockpoten… mmm Huvudvärken är sååå mycket bättre och jag är nu supertaggad! Nu ska kilorna bort. Har tränat varje dag nu sen i lördags och har skärpt mig ordentligt med maten! Hoppas vara under 78 på måndag!
Vet inte vad som hände men idag visar vågen 79,3 kg?! Provade 3 gången med samma resultat. Nog för att min våg verkar stå still ibland för att sedan droppa snabbt men det här är ju jättekonstigt! Och jag har inte 'saltat' ur mig. Åt pulled pork med lite pommes till igår och t.o.m lyxade till det med en latte och 2 bitar lindts creme brulee choklad (familjen ville ta en myskväll eftersom jag idag åker iväg med tjejerna till fjällen över helgen). Nåja, ville bara dela med mig eftersom jag vart både häpen, glad och misstänksam.
Sprang 7 km på lätta fötter efter middagen, känner mig i bättre form än någonsin 😃
Wohooo! Nu är du ju under 80!!! Det är ju sjukt bra! Analysera inte utan njut ett tag nu!
Hej! Jag vill jättegärna vara med. Väger nu 78 kilo prick och delmålet är 75 kilo 1 december och 72 kilo 31 december.
Varmt välkommen noijel :) Skriv gärna lite om hur din plan ser ut...
Har varit duktig i veckan men sitter nu och är sockerspeedad efter en mindre godisorgie. Alltså godis kan verkligen vara GALET gott...
Ska skärpa mig resten av helgen...
Har varit sjuk och soffsovande i över en månad nu :(
Men i veckan har jag vaknat till liv så pass mycket att jag varit på träning en gång :)
Vikten är ju lite som det blir när man äter dåligt och sitter/sover all ledig tid.
75.1 kg :(
Nya tag (igen) men men
SuperK - livet liksom händer bara, det kan man inte göra något åt… men bara man börjar igen så blir allt bra 😄😄 Heja, heja 😃
Tjohooo! Dagens vägning hamnade på 77.4! Alltså 1 kg mindre på en vecka. Skärpningen ger resultat! Nu är det bara att hålla i… 😄😄 midjemåttet låg på 99.5 vilket är 3 cm mindre på en vecka 😃