icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktnedgång- mål 31 dec 2014

Mycket engagerad
123 inlägg
26 juni 2014 16:52

1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)

Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.

Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)

Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)

Lista utmanare:

Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo
Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec 
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov 
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec

• Engagerad
    65 inlägg
    20 oktober 2014 16:54

Hej allihopa!

Jag skulle gärna vilja peppa er alla tjejer.

Jag är superglad idag! ÄNTLIGEN!!!!!!!! Äntligen har jag nått mitt delmål på 82kg! Nu är det bara att kämpa vidare.

Jag är 162 cm plus 9 cm klack laugh

• Veteran
    2214 inlägg
    20 oktober 2014 18:38

Zhencha: får man räkna in klacken i längden när  man räknar ut BMI?
    För om man får det ska jag genast lära mig gå i högklackat :)
    Grattis sill att ha nått ditt delmål, bra jobbat.

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    20 oktober 2014 19:06

Vad kul Zencha!! Stort Grattis och tack för peppningen! Jag behöver detta! Nu går jag på 1500 kcal om dagen igen och det är nästan svårare än att hålla strikt pulver 5 ggr/dag. Jag kan stänga av allt då men nu när man får äta lite gott vill jag ha ännu mer. Idag bjöds det på tårta på jobbet och hej, vad gott det var!! Så ikväll skippar jag middagen. Har ätit en banan istället och gör en fluff efter kvällens power walk!! Pepp pepp på er alla!!

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    20 oktober 2014 19:13

Duktiga ni är. Jag har fallit för min stora frestelse idag nämlirgen mjukt bröd. Farligt gott. Så nu är väl målet för veckans invägning på onsdag ännu längre bort. Men har haft en bra dag o återhämtat mig, jag var sliten, så ibland kanske kroppen bara behöver få vila o ladda lite med extra energi. Pepp till er alla!

• 21 oktober 2014 09:56

Vilken helg legat i soffan är lite nere just nu har sådana perioder ibland och då går inget bra.Men jag kämpar vidare och hoppas att komma så nära 80 strecket jag kan.

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    21 oktober 2014 11:55

Usch ja, för mjukt bröd, särskilt vitt! Jag åt indiskt i söndags kväll och ett helt naan-bröd till. Vitlök. Först idag som magen känns lugn igen. Usch!! Vägde mig idag också vilket jag borde väntat lite med. Har såklart lagt på mig vätska igen så jag har inte kommit under 80-strecket direkt :(

Får kämpa vidare och väger mig på torsdag. Dagens vägning talart jag inte om för någon!!! Förnekar den för mig själv också. Men på torsdag - då skriver jag och berättar.

Louise71 - har herbalifeleveransen kommit ännu? cheeky

• På gång
    12 inlägg
    21 oktober 2014 13:42

Hej hopp! invägning idag  87,8kg så istort sett samma som förra veckan. Ett hekto upp. Ingen skillnad på måttbandet ännu, men ser att det som putade ut under bysten har minskat .smiley

Många styrkekramar till dig Louise71!!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    21 oktober 2014 18:47

TJOHOOO Zhencha!! Grattis och bra kämpat!

Toppenvecka tränignsmässigt men skitvecka matmässigt..även jag föll ner i mjukt bröd träsket och det blev gyros med pommes och lite chips i helgen och sen såklart fördelsedagsfika... denna tid fyller ALLA år i vår släkt...

Dagens vägning SÖG!! upp 1,1 kg till 79,1. Känns dock rätt omotiverat då även om jag fuskat så tränade jag som en galning så den kan inte vara helt rättvist.

Mitt stora problem nu är min FÖRBANNADE huvudvärk. Varje dag i 5 veckor och först trodde jag att det var mitt tandgnissel så jag har fått en bettskena, men sen gick det inte över så nu tror jag att det är min hormonspiral som jag satte in för 5 veckor sen. Är det någon som har någon sådan erfarenhet eller hört nåt om sånt?

Jag har bokat en tid för att ta ut den på måndag, men är bekymrad att det är någor annat ändå. Har alltid haft problem med huvudvärk i hela mitt liv och gör liksom allt- mediterar, kiropraktor, massage, träning, värmedynor, aloevera krämer och bara känner mig som en säck potatis just nu... :(

Följdproblemet är ju att när jag ligger på lågkalorikost så blir huvudvärken värre. Det enda jag vill äta är pizza och hamburgare och det HJÄLPER ju.... suck.. men har iallafall tagit beslutet att jag höjer mitt mål från 68 till 70 kgtill 31 dec och lägger till ett till mål till sommaren på 65 kg så kännar jag att jag inte behöver stressa lika mycket... 

Pepp till oss alla!!!!

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    21 oktober 2014 20:16

Men hua, Linda93, vad tråkigt med huvudvärken. Så kan du ju inte ja det. Ja trist med viktuppgång också (vet hur det känns) fast det går ju snart bättre med den saken.

Jag har själv hormonspiral, Mirena tror jag den heter, fast har inga problem. Har du ätit och mått bra på minipiller innan? Eftersom det är en mycket lägre dos hormoner i spiralen kan det ta en tid för kroppen att vänja sig. Likaså om du inte tagit något alls. Huvudvärk ÄR en vanlig biverkning. Men synd om du inte kan använda spiral längre. Klart det bästa jag haft. så fort du tar bort den så kommer du veta åtminstone.

Du bör annars följa ett klokt råd jag själv fick av dig: lyssna på kroppen! Mår du bättre just nu på mer kaloririk mat, jamen ät det då. Ett tag. Usch och fy för att gå runt med kronisk huvudvärk :(

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    21 oktober 2014 22:16

Tack, Cat71… behövde det där… 😌