icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktnedgång- mål 31 dec 2014

Mycket engagerad
123 inlägg
26 juni 2014 16:52

1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)

Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.

Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)

Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)

Lista utmanare:

Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo
Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec 
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov 
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    8 oktober 2014 11:14

Glad att kunna hjälpa till :)

Jag har handlat mina grejer på bla proteinbutiken.se och mmsports.se. Här är en länk till mmsport och deras lågkalorisåser: http://www.mmsports.se/Halsokost/Livsmedel/Lagkalorisaser/ Du kan i sökfältet hos dem skriva "pancake" eller "pudding" så hittar du just de artiklarna.

På tasty-health.se kan du hitta MASSOR!!!! Där finns också tips om sånt man bör ha hemma i skafferiet för att laga allt de nyttiga som finns där. Alla recept redovisar energiinnehåll och proteiner och bilder på allt. Så det förenklar massvis att kika där. Som exempel länken till Jordnöts- och hallonbakelse:

http://www.tasty-health.se/2014/09/low-carb-jordnots-och-hallonbakelse-och.html

Ser den inte toksmaskig ut? 153 kcal..Muggkakor är min nya favorit :).

• 9 oktober 2014 07:54

Godmorgon!

Veckans vikt 83,2 (-0,6) Totalt 2 veckor -1,1 känns jättebra.Nu är det bara att kämpa vidare 3,3 till ska bort och har 11 vägningar kvar ska gå ner 0,3 i veckan för att fixa det så nu håller jag tummarna att jag orkar hålla i detta.devil

• På gång
    12 inlägg
    9 oktober 2014 09:47

Hejohå!!  Nu kör jag på med min första fastedag.smiley

• 9 oktober 2014 10:21

Jaha då har man bokat en båtkryssning den 27 novenber så nu gäller det.Vill ju förstås vara under 80 då jag ska i alla fall försöka.ska gå ner i snitt 0,5 per vecka så det är ju faktiskt inte omöjligt.Så nu sätter jag på mig hornen och gör ett försökdevil

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    9 oktober 2014 10:54

Hej, vägde mig imorse och ner ytterigare 6 hekto, väldigt glad för det. Vågen stod på 78,7 kilo, det var längesen jag såg vågen börja på 78 smiley. Nu känner jag mig inte längre så stor o klumpig. Magen är längre in en brösten. Det gör gott för självkänslan!

Det här är en jättebra tråd, så kul att alla är så positiva och peppande!

Här är en kort presentation av mig själv. Jag är 45 år, bor delvis i en fransk by utanför Geneve för min man jobbar här. Annars är jag en del i Sverige också. Jag håller på att doktorera vilket gör att jag jobbar hemifrån mest hela tiden och hela tiden behöver göra sånt jag tycker är svårt. Nu till exempel ska jag skriva artiklar och det har jag aldrig gjort förut. Så det drar jag på. Och förr när jag skulle skriva något svårt så ville jag äta mycket under tiden, jag tycker hjärnan blir smartare då. Så det är en utmaning att både kunna skriva o gå ner i vikt.

Jag har en hel del ledproblem men har äntligen fått bättre medicinering så nu orkar jag mycket mer igen. Därför tar jag nu chansen att komma i så bra form så snabbt som möjligt ifall jag sen får ett nytt skov och blir liggande igen.

En av de nya medicinerna är kortison i lågdos. Tyvärr märkte jag när jag vägde mig på gymet att jag tappar inte bara fett utan muskler också, så jag ska försöka dra ner på kortisonet. Sen ska jag öka på proteinet också och se om jag på så sätt kanske kan behålla eller öka muskelmassan.

Jag fyller år i december och målet är att gå i en svart klänning jag hade när jag fyllde 40.

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    9 oktober 2014 11:11

God förmiddag på er!!! Vad spännande att få veta mer om er alla :)! Även jag tycker detta är en kanontråd!! Kul att de flesta ligger på liknande vikter också. 

Louise71: Grattis till nedgången! Hur har du tänkt göra för att gå ned de 0,5 kg veckovis? SKulle vara kul att höra. Kul med kryssning som mål. Såklart att man vill vara fin då!! Själv har jag en tjejweekend inbokad i Vemdalen 6-9 november och SKA var under 80 tills dess. Vägde i morse 82,4 men jag är på 4:e dagen i en pulverdiet (ca 600 kcal/dag) nu så det är minst något kg vatten som lossnat. men jag har goda förhoppningar om att komma under 80 tills dess. Siktar faktiskt på 77 kg men berätta inte för någon annan här. det är för extremt mål!! Ha ha ha... Får se hur jag orkar stå ut med pulvret.

lullan: lycka till idag!!! Tipsar om en app för kaloriräkning som jag inte kan leva utan: lifesum, det kanske blir lite lättare för dig att ha koll på fastan med den :)

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    9 oktober 2014 11:22

Hej, kom på jag hade en fråga också. Vilket proteinpulver rekommenderar ni? Jag har aldrig köpt det, men tänkte testa nu.

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    9 oktober 2014 11:40

Jeannie=: har du tänkt mixa det till shake? Eller kunna baka på det? Eller göra fluff? De kan skilja rätt mycket i energimängd mellan pulvren och smakerna är olika även om man vill ha vanlij så är skillnaden stor mellan de olika märkena, även mellan protein från vassle eller kasein. Ett bra tips är att läsa mer om proteinpulver på tasty healths hemsida. Susanna beskriver på ett bra sätt de olika skillnaderna och jag har valt att köpa samma märken som hon, för enkelhetens skull och eftersom jag vill kunna både baka och fluffa köpte jag 4 olika sorter: kasein i både choklad och vanilj samt whey (dvs vassle) i både choklad och vanilj. Är supernöjd men jag klarar inte av att dricka shakes då jag inte tycker något är tillräckligt gott för det. Min man dricker shakes men vill ha smaker som päron/vanilj eller banan och dessutom vill han bygga mer muskler och gå upp i vikt så han har en helt annan sort. 

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    9 oktober 2014 11:51

tack för svaret!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    9 oktober 2014 12:41

Dalblads är mycket goda. Whey choklad och banan/choklad är riktigt bra. Fairing är oxå bra… Som regel är det whey pulver man kör som mellisshake oavsett märke. Casein är för natten mer, men som cat71 säger, beror lite på vad du vill ha det till. Jag kör whey proteinshake till mellis när jag är på språng. Bakar oxå på det.. Fairing chokladpuddingen är amazing 😄 Fitnessguru är oxå ett bra märke och gott..