icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktnedgång- mål 31 dec 2014

Mycket engagerad
123 inlägg
26 juni 2014 16:52

1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)

Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.

Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)

Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)

Lista utmanare:

Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo
Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec 
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov 
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec

• Mycket engagerad
    366 inlägg
    29 september 2014 12:35

Usch, kommer liksom inte igång. Efter semestern har det bara gått utför. Förkylningar och annat tråkigt, ingen bra rutin i vardagen. Det börjar bli dags att bestämma mig på nytt, men oj så svårt att komma till skott.

Delmålet är långt ifrån uppnått, har nog tyvärr gått upp under perioden. Sätter nu ett nytt delmål och hoppas vara igång snart igen!

Delmål: 97 kg till 1 november

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    29 september 2014 15:58

Oj här har jag glömt att uppdatera ser jag laugh!

Augusti mål avklarat och nytt mål för september var 80kg vilket även det är avklarat yes. Nästa mål är 78 kg för oktober!

Det går bra nu wink!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    29 september 2014 16:27

JeannieO- 9 hg- kan gå, du ligger ju nära ditt delmål :) grymt!

Cat71- 6,9 kg är så SJUKT bra!!! Bra tips med chili con carne :) jag ska nog göra det i veckan, gör min i crockpoten, blir såå gott.. haha, påverkbar.. jag skulle istället säga nyfiken :) för jag är likadan....

Mindre13- ibland är det verkligen trögt... jag ligger såååå mycket efter i min plan, men när man är redo så är det bara att bli lite tokig och köra...försök inte ha dåligt samvete för det du inte gjort utan titta framåt. Ibland funkar bara inte allt men det vi gör nu ska ju hålla läääänge... heja heja

Triggy- fasen vad grymt! Verkligen superbra jobbat! Nu har du ju inte långt kvar till slutmålet :)

Jag väger mig på onsdag- ikväll blir det BodyCombat..tjohooo!

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    29 september 2014 16:36

ett litet mattips för såna som jag, dvs de som ibland lagar mat till sig själva och vill att det ska vara smidigt o snabbt. idag tog jag en bit vit fisk, saltade med örtsalt och smetade på lite mjukost med vitlök- och örtsmak (pepparrotsmak är också jättegott). sen lite frysta grönsaker runt om, jag tog morötter, blomkål o broccoli. in i mikron några minuter. supergott, nyttigt, smalt, ingen tid på att laga o ingen disk (om man lägger det i en djup tallrik eller liten form kan man äta direkt ur den. går att göra samma med en bit lax, wogrönsaker o toppat med lite sweet chilisås (eller nån god mjukost eller smulad fetaost).

• Veteran
    2214 inlägg
    29 september 2014 20:14

Känner mig sjukt nöjd!
    Snart 2 veckor sedan jag ätit godis :)
    Kakor har jag ätit men bara om jag bakat 

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    30 september 2014 14:19

Tack för tipset JeannieO! Vår ugn har gått sönder så jag står lite handfallen över hur jag ska tillaga laxen jag tänkt ha till middag ikväll. Man kan ju faktiskt tillaga den i micron istället, det tänkte jag inte på. Fast hur gör jag med rödbetorna och chevren då, hmmm. Varma blir de ju i micron i alla fall.

Gjorde soppan igår kväll. Mums fillibabba!!!! Gjorde 1,5 sats så den räckte till lunch idag samt ytterligare en låda kvar i kylen. Och du linda93, den var ännu godare idag!!! Kokosmaken var liksom tydligare. Likaså chilin.. slurp!! Drygt 270-280 kcal per portion bara :)!!!!!

Bra jobbat SuperK - du SKA känna dig nöjd.

Fick just avisering om att MMSportsgrejerna är på gång hem REDAN!!! Återkommer när puddingen avsmakats!!!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    1 oktober 2014 12:44

Cat71 - jag vet, mmsports är supersnabba!! Vad roligt att soppan blev uppskattad 😃 Idag vägde jag mig och den stannade på 79.2 (minus 2 hg sen förra veckan) jag kommer väga mig imorgon oxå för kontroll. Är såklart sjuk igen (känns som en dålig lp-skiva som hakat upp sig) så gör allt för att kurera mig och sätter målet till 76 kg till 1 nov Oktoberpepp! Let`s make some magic!!

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    1 oktober 2014 15:44

Jag klarade mitt delmål! Vågen visade på 79,3 kg nu, lägsta vikten i år. Är SÅ glad smiley 

Nu vill jag gärna sätta upp ett nytt delmål. Jag vill väga 74,5 kg 1 november. Jag vet att det kommer bli jättetufft att klara av det men jag ska göra ett ordentligt försök. Jag är fortfarande taggad och vlll ta vara på motivationen.

• Veteran
    2214 inlägg
    1 oktober 2014 18:20

Ja ha!
    Tiden går fortare än vågen!
    Men jag ska ner lite till och lite till så jag till slut klarar det!
    Vägde idat 73.1 kg
    Nytt delmål: (eller samma gamla)
    1 nov 70 kg
    Någon gång ska jag under 70 kg för att sedan kämpa vidare mot målet

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    1 oktober 2014 21:01

Superbra JeannieO- har ändrat ditt delmål- bara att köra på när du är inne i flytet 😄 SuperK - det kommer! Även om det går långsamt så är du på väg ner! Oktober är vår månad!