icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktnedgång- mål 31 dec 2014

Mycket engagerad
123 inlägg
26 juni 2014 16:52

1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)

Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.

Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)

Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)

Lista utmanare:

Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo
Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec 
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov 
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    12 september 2014 15:29

Men åh, vad trist med sjukdomar. Dottern gick hem från skolan med feber och ont i halsen idag så det verkar som att vi får in sjudom i huset. Igen. Har INTE ett dugg lust att bli sjuk nu. Men SuperK: Du har ju gått ned bra ändå ju. Upp med hakan :)

Andra halvan i september - here we come!

• Mycket engagerad
    240 inlägg
    12 september 2014 17:21

Delmål 1 är 79,5 kg 1 oktober.

Hade en binge-eating episod igår, hoppas att det dröjer till nästa och att jag nu kan göra det jag vet jag borde och inte det jag vill (vilket oftast är att äta för mycket god mat).

• Veteran
    2214 inlägg
    12 september 2014 18:56

Vi får hitta något universalmedel mot förkylningar :)

Så vinner vi nobelpriset och blir berömda!

Cat71: Ja jag är ganska nöjd med att jag inte går upp när jag inte kunnat träna som jag brukar. Det känns extra bra då jag inte tänker så mycket på hur och vad jag äter utan det går av bara farten. 
    Som jag äter nu kan jag nog leva i fortsättningen, men de där retama 10-14 kg som jag vill ner ska jag fortsätta kämpa med. Bara jag klarar av börja träna igen så går det nog lite fortare.

• Mycket engagerad
    366 inlägg
    15 september 2014 18:43

Jag ligger också med min andra omgång med sjukdom, suck!!!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    15 september 2014 18:55

Meeen vad segt! Jag tänker nog inte väga mig imorgon... orkar inte mentalt att ha gått upp över 80 om jag nu gjort det så jag kommer i gång i veckan och väger mig nästa tisdag.

Dagens mattips- Min bästa sås är 1,5 dl lättkvarg, 1,5 dl mild lättyoghurt och blanda med Estrellas chipsdipp vitlök! Kan jag ha till ALLT- sallad, kött, fisk, kyckling mm

Men jag efterfrågar nu era bästa mattips för jag har total torka i hjärnan....

• Veteran
    2214 inlägg
    15 september 2014 20:08

Äntligen!
    Har varit och tränat idag och det gick riktigt bra :)
    Testade lite i går med så nu är jag nog frisk!
    Men jag har inte vågat mig på vågen än men ska kolla på vårdcentralen på onsdag.
    Sista invägningen på Beteendemedicin, har gått i deras viktminskningsgrupp i snart 4 år och det ska nu avslutas. Hoppas jag klarat mitt mål på 10 kg sedan i fjol men tror mer på 5 kg. Hoppet är det sista som överger mig :)

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    15 september 2014 21:04

Vad skönt SuperK - och lycka till på utvägningen!

• Veteran
    2214 inlägg
    17 september 2014 21:19

I dag har jag tydligen gått ner 1.5 kg och 1.5 cm i midjan på 6 timmar :)
    Den viktminskningen är inte dålig. 
    Klockan 9:00 på VC vägden jag 75.5 kg och var 101,5 runt midjan.
    Klockan 15:oo på iTrim var vikten 74.0 kg och 100 cm runt midjan.
    Och i morgon är det ännu en spännand invägning på iTrim surprise

Eller är det någon mening att jag väger mig då?
    Jag tror jag väntar och väger mig på riktigt en som jag brukar på morgonen innan frukost!

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    18 september 2014 08:46

God morgon!

jag har legat däckad med feber och halsont i flera dagar, blä! Har inte lyckats logga på här via min padda tidigare i veckan (går alltid in via min dator på jobbet som har autosavat lösenordet) men nu funkar det. 

Det är skit att vara sjuk. Hamnar helt efter med träningen och kosten är mycket svårare att hålla när jag är hemma och har lite långtråkigt (när man tagit lite febernedsättande åtminstone). Har lyckats halvdant och blev rätt så nöjd när jag vägde mig imorse. 84,9kg nu. Ned 9 hg sedan förra vägningen för 8 dagar sedan. Och faktiskt hela 6,2 kg totalt nu sedan den 11/8. Midjan mäter nu 81 cm från 85.

SuperK: vad märkligt att det kan visa så olika?? Ser fram emot att höra resultatet av invägningen! Grattis till er andra som också gått ned. 

Passar på att dela med mig av en snabblagad och ganska nyttig gryta, extra enkelt att göra när man är orkeslös.

En burk färdig kormasås. Jag köper favvon på Lidl, en med lila etikett. En burk lätt créme fraiche och en tsk sambal oelek för lite extra hetta. Ca 700-800 g kycklingfilé strimlas och fräses upp innan man häller på korman och créme fraîche. Ätes såklart med ris till. Blir ca 6 normalstora portioner a 420 kcal inkl ris.

Krya på oss alla nu så köööööööör vi!!!!

• På gång
    11 inlägg
    19 september 2014 13:12

Gud va kul! Här vill jag vara med! Fick mitt andra barn i mars i år och vill precis som linda93 bli i mitt livs bästa form.

vöger idag 85 och målet är 70 innan 1 april nästa år. Mitt första delmål bli 80 kg innan 1 november.