icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktnedgång- mål 31 dec 2014

Mycket engagerad
123 inlägg
26 juni 2014 16:52

1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)

Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.

Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)

Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)

Lista utmanare:

Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo
Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec 
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov 
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    20 september 2014 06:48

Cat71 - vad duktig du är att ändå gått ner fastän sjukdom. Jag får se på tisdag vad min sjukdom ställt till med… när jag får migrän så måste jag äta extra mycket annara bli det värre tyvärr. Nilsmamm- Jaaa vad roligt! Välkommen! Mera mattips!!

• Veteran
    2214 inlägg
    22 september 2014 07:32

Vägde mig idag :)
    72.9 kg
    Idag väntar vattengympa och snabbdistanser, kan bli lite simmning med eller en tur i gymmet.
    Känner energin sprudla så jag borde nog lägga mig och sova så det går över, men det gör jag inte cheeky

• På gång
    21 inlägg
    22 september 2014 08:36

Vad roligt att det går bra för er! Grattis till era viktnesgångar! För mig går det fortsatt supersegt... Lade om mina vanor för mer än en månad senad men har bara gått ner ynka 0,5kg. Hade som delmål att väga 67 i lördags, men det gick ju inte. I fredags kväll när jag skulle prova klänningen jag planerat att ha så var den för liten 😳 Panik.. Det blev en särk-liknande klänning istället. Jag fattar inte varför kroppen är så motvillig?! Jag har ju gjort detta förut och då gick det fint. Är hyfsat insatt i kost och träning så jag fattar ju varför jag gått upp i vikt, men nu borde jag enligt all logik GÅ NER! 

suck och bläk, bryt ihop-kom igen! Kroppen är envis, men mitt mentala jag också!

• Mycket engagerad
    201 inlägg
    22 september 2014 10:17

Halloj!

Pip74: Vad träligt det låter. Men du - eftersom du har en plan och följer den så KOMMER du att gå ned i vikt. Ibland stannar vikten lite oförklarigt på någon platå och det tar lite extra tid innan kroppen ger med sig. Visst är det kämpigt men "det är i uppförsbackarna som vinnarna rycker"!!! :)

Grattis till nedgången SuperK!!! Det är ju ännu bättre än senast på itrim, eller hur?

Jag vägde igår morse 84,2 kg!! Hihi, plötligt har det lossnat ordentligt här med ytterligare 7 hg ned. Men jag har följt min '1500 kcal/dag-diet' och inte så mycket mer eftersom jag varit sjuk. Fast nu mår jag bra igen. I lördags tog jag mig till gymmet för ett cykelpass (nåt nytt upplägg som heter rolercoaster) men det var skiiiitjobbigt. Kroppen var inte alls återhämtad. Man cyklar med pulsband så det var verkligen tydligt. Väntar med mera träning tills imorgon (då blir det Zumba & Box). Ikväll blir det faktiskt en bio med bästa väninnan och då kommer jag t.o.m att unna mig lite biogodis. Det känns som att målet på 83 kg till den 1/10 är nåbart ändå. 

Kämpa på nu allihop!! Vi är såååå bra ;)

• Veteran
    2214 inlägg
    22 september 2014 13:12

Ja Cat71 Det är bättre, men iTrim väger mig  ca 17:30 vilket bör betyda lite mer vikt.
    Skönt att det lossnat för dig med.

Nu har jag simmar (ok bara i 10 min men ändå) och vattengympat 
    Sa på iTrim att jag inte styrketränat mer än en gång i sommar, men då har jag inte räknat pilates, vattengympa, och löpstyrkan så jag har nog inte fuskat så mycket med styrkan som  jag säger :P
    Löpstyrka har jag ju kört lite varje löppass.

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    23 september 2014 20:35

Sista veckan har varit rätt pissig. Har haft nästan konstant huvudvärk med inslag av migrän. Vet dock vad det är (jag gnisslar tänder) så jag ska få en bettskena om några veckor. Jag har alltid haft problem med huvudvärk och det som irriterar mig är ju att när jag har svår huvudvärk så hjälper det att äta fet mat. Äter jag för lite dessa dagar så blir värken värre. Så summan blir- epic fail!

Vägde mig idag och låg på 80,1 så det är upp 5 hg sen 2 veckor sen. Det känns rätt pissigt men det är bara nya tag som gäller, var ju sjuk veckan innan det. Längtar efter tills det börjar släppa på allvar....

Mycket träning denna vecka. Körde Bodycombat i lördags, igår, imorgon och på lördag. Spinning i söndags och nu på söndag och mamma fitness på torsdag så nu jäklarns!

Imorgon ska jag testa en ny soppa som jag fått tips om på sötpotatis, linser, kokosmjölk och chili.... återkommer med recention

Grattis till er som det börjar släppa för och HEJA er som behöver extra pepp!

• Mycket engagerad
    123 inlägg
    24 september 2014 09:04

HA!!! Vägde mig igen imorse och då stod vågen på 79.5!!! Så tillbaka under 80 och minus 1 hg sen två veckor tillbaka

Många har delmål 1 oktober så nu samlar vi trupperna och ger järnet- våga säg nerj till för mycket fusk och håll i!!!

GOGOGOGOGO!

• På gång
    21 inlägg
    24 september 2014 20:34

ÄNTLIGEN! Trodde knappt det var sant men i morse stod vågen på 68 kilo! Visserligen 1 kg över mitt delmål jag enligt plan skulle uppnått den 20 sept, men med tanke på att vikten stått still så länge så känns det bra om det nu äntligen släpper laugh

Bra nedgångar superK och Cat71!

Linda93, Ibland tror jag att man kan bli lite svullen av att vara sjuk. Det kan jag känna i alla fall, så det var nog det som gjorde att du gick upp och sedan ner igen! Du verkar ju ha ett superbra träningschema som borde hjälpa dig jättemycket!

• Veteran
    2214 inlägg
    24 september 2014 20:58

Jag fick alla provvärde de tagit sedan jag började min viktminskning.
    De enda värden jag har problem med är vikten, midjemåttet och det goda kolestorolet (som är ca 0.14 för lågt)
    Men allt har blivit bättre och bättre under de här 4 åren, trots att jag varit inom det rekomenderade hela tiden så är det ändå bättre. Nu ligger jag under de rekomenderade värdena för riskgrupperna

• På gång
    14 inlägg
    24 september 2014 22:15

Mål 65 kg, delmål 75 kg till 31 dec 2014