1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Jag har åkt hem till mamma men om jag vågar lita på hennes våg är vikten under 72 kg nu, men hon har en gammal analog våg så jag väger mig igen på måndag när jag har min egen :)
Det har blivit en joggingtur med Krut och fler blir det nog (han ser redan uppfodrande på mig)
Har jag tryckt något fel eller är det fel på sidan när allt jag skriver verkar bli i fet text. Det är inte meningen att det ska bli så
Hej vänner! Tråkigt att du är sjuk IGEN linda93. Bra kämpat genom alla sjukdomar ändå. Och ändå har du lyckats så bra med vikten, kosten och träningen. Grattis ni andra som också lyckats gå ned. Själv har det varit en jobbig vecka. Tokmycket på jobbet och hemmet som rasar (har vare sig hunnit ersätta vare sig torktumlare eller ugn ännu och det börjar bli påfrestande). Har dock hållit i träning och kost men inte har vågen varit på min sida. Inte förrän igår visade den mindre än de 84,2 jag ju var nere på för ett tag sedan. Några dagar senare visade den 85,0 och där har den hållit sig. Men igår vägde jag 83,9!!! Äntligen under 84!!
Klarade alltså inte månadsmålet på 83 kg. Men nu jäklar ska jag fortsätta kämpa och sätter ett tufft mål på 80 kg den 1 nov. Uppdaterar du linda93?
så här på kanelbullens dag vill jag dela med mig att ett tips: jag och dottern har precis gjort en kanelbulle-muggkaka a la tasty health!!! Sååååå god! Havregryn, kokosmjöl, vaniljpulver, bakpulver, kanel, kardemumma, stevia och äppelmos mixas med mixerstav. Ned med smeten i en liten sopptallrik med högre kanter och micra i ca 2 minuter. Vänd över på assiett och på med vaniljkesella och lite kanel. Vi delade rakt av på den ganska stora kakan och det var perfekt. Mums filibabba och bara ca 180 kcal.
Ha en bra kanelbullens dag!
Cat71- nu är det ändrat
Ja, vi märkte att det var kanelbullensdag igår, vi var på 2 årskalas och det regnade typ kanelbullar. Jag vaknade upp med ont i halva ansiktet pga visdomstanden gjorde sig påminnd och börjar tränga sig upp så jag tyckte så synd om mig själv så jag sket i allt igår och det blev 4 små kanelbullar, äppelkaka, tårta och sen äppelpaj på kvällen.... jaja, ibland måste man slappna av lite. Men jättebra kanelmugcaketips!!
Min plan är att, så fort jag inte är sjuk längre så ska jag satsta på styrketräning ordebtligt, dvs 6 dar i veckan. Då kör jag hemma med kettlebell, handlat och kroppsvikt. Jag VET att det är nyckeln till snabb viktnedgång så nu gäller det bara att få det gjort. Räcker med 30 min om dagen. Det var en period när jag styrketränade 3-4 gånger i veckan och det var enda gången i mitt liv jag var en storlek S.
Så en STARK oktober så jag kommer ikapp, för nu ligger jag efter rätt mycket!
HEJA OSS!!!!
Jag hoppar på denna utmaning,väger mig på tisdagar så då får du mina siffror.Har som mål att komma under 80 till december.
Louise71- vad roligt! Välkommen! 😃
Har haft en helg med en massa löpning, vethantering och svampplockning.
Jag har dessutom skött maten ganska bra (förutom lite kakor, bullar och chips) men nästan innom gränsen.
Godmorgon!
Startvikt: 21/9 84,3
vecka 1: 28/9 83,8
Vecka 2: 7/10 83,2
Mitt mål är 65-70 kg inget datum
Mitt första delmål är 79,9 tills den 23 december.
Välkommen Louise71!! Du och jag har ungefär samma vikt nu :). Ser fram emot att följas åt!! Jag vägde 83,9 för några dagar sedan. hade tänkt tisdagar som vägdag men det har inte riktigt blivit så, idag har jag inte vägt mig exempelvis.
Jag har satt målet till 75 kg till nyår. Känns tufft men nåbart. Den 11 augusti vägde jag 91,1 så det har verkligen gått framåt. Men då jag stod och stampade på runt 85 länge samt att jag såg mig själv på film igår (en inspelning från en Zumbaklass) vill jag ha snabbare resultat. Jag ser mig själv som smalare än vad filmen visade och det var inte så kul. Så igår började jag gå på VLC-diet (vilket jag gjorde 11 dagar i augusti också). Ska bara köra tills fredag kväll och sedan måndag till fredag nästa vecka också. Så jag uppdaterar vikten typ torsdag.
Hör du det linda93!! Nu sjutton ska jag kapa några snabba kilo här :). Men jag har såklart hunnit testa produkterna från MM. Proteinpannkakorna var KANON!!!! Märker knappt någon skillnad mot vanliga och med kalorifri pancake syrup till var det smaskens. Chokladpuddingen däremot var sådär. För lite chokladsmak och den blev blaskig. Den röda burken, eller hur? Jag ska prova halvera vattenmängden nästa gång så kanske det blir bättre.
Cat71 - haha, jag tyckte precis tvärtom… hur gjorde du pannkakorna? Chokladpuddingen behöver man ha typ 1,5 dl vätska och 1 dl pulver, då blir den fluffig och bra… Vad roligt Louise71! Nu kör vi! 😃 Vägde mig i morse och vågen stannade på 78.6 kg… tjohooo! Ner 6 hg på en vecka, nu jäklar är vi på G!!