1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Oj, grattis linda93!!! Vilket resultat trots lördagens "frosseri", hi hi. Jo, jag blandade nog 2 dl vatten med chokladpulver i en shaker, skakade och lät stå kallt i typ 3 timmar. Den vart inte minsta fluffig och blek i färgen. Men man kanske ska vispa? Pannkakspulvret blandade min man i en shaker, måttade enligt beskrivningen och skakade. Stekte i kokosfett. Började med riktigt små pannkakor (eftersom andra proteinvarianter brukar fastna/gå sönder) men upptäckte snabbt att man kunde steka stora som fyllde hela pannan. Tunna och fina!! Nästa gång ska jag ta i lite smörarom i smeten samt lite vanlijpulver (brukar altlid ha lite vanlijsocker i vanlig smet annars).
Hej!
Jag skulle jättegärna haka på.
Invägning 7/10-14: 91,8kg
målvikt 70 kg ingen datum än så länge
Mvh
Cat71- Nej jag skakar den, efter du skakat ett tag så ska den bli ordentligt tjock på en gång... så justera vätskan. Blev så för mig oxå första gången. Prova att tillsätta nån tsk kakao så blir det nog mer chokladsmak :)
Ja. jag är superglad för lördagen var totalfrossa, men jag har skött mig de andra dagarna, så det funkade ändå :)
Lullan- du är varmt välkommen! Sätt gärna upp ett delmål om du vill
Det är många som hakat på sista tiden så det vore jätteroligt om alla (även de lite "äldre") ville skriva lite om vilka ni är, vad er plan är för att gå ner i vikt och vilka hinder ni kan möta och hur ni ska komma över dem...
Måste bara tips om en mangosalsa jag gjorde igår till mina tacos... mums
Finhacka 1/2 gullök, 1/2 - 1 röd chili - finhackad och urkärnad. 1 pkt frusen mango (tinad) och saften från 1 lime. Alltså mumsfilibaba.....
I veckan åker crockpoten fram och ska testa kyckling på ananasbädd med potatis och blomkålsmos till.... rapport kommer...
och fortsätt med mattips! Alla tips är välkomna- frukost, middag, snacks mm
och här kommer min presentation
Linda 36 år, med 2 barn på 2,5 år snart och en på 7 månader. Tränat mycket och varit instruktör sen 12 år tillbaka men alltid haft svårt att hålla vikten. Alltid varit M plus och L utom ett år när jag styrketränade mycket och var en S och XS. Började min viktresa på 85, 4 nu efter andra barnet och har nu gått ner till 78.6. Mitt mål är 68 till 31 december och sen sätts nytt mål till sommaren. Men jag vill ha det mesta gjort medan jag är mammaledig.
Maten består av mycket proten, mindre kolhydrater och lite fett. Men försöker hitta en balans som jag kan hålla livet ut så jag unnar mig någor gått varje helg.
Tränar mycket och ska nu när jag förhoppningsvis övervunnit alla dagisbakterier för denna gång styrketräna järnet tillsammans med mina klasser, Bodycombat, spinning och mamma/bebisträning.
Har precis hittat en youtubekanal som heter FitnessBlender och är överlycklig. Sjukt mycket olika träningspass som jag kan köra på TV. Igår var jag lite seg så jag körde bara 17 min pilates, men idag tänkte jag köra lite tuffare pass. Kanon för billig och enkel hemmaträning!!
Är jätteglad att vi blivit ett så stort och grymt gäng som peppar varandra! Alla kan nå sina mål, behövs bara vilja och massa pepp!!
Hej!
Ska köra min först fastedag i morgon har någon bra tips på vad jag kan stoppa i mig och hur ni har fördelat det under dagen hade varit super
Och här är min presentation:
Carina heter jag, 42 år.Gift med 2 barn, en tjej på 14 och en kille på 12. Sedan barnen kom har jag "soffat till mig". Inte för att jag kanske varit den mest aktiva personen direkt. En del av mina intressen såsom matlagning, teckna/måla och läsa mååånga böcker är tyvärr sådant som gör vikten svår att hålla. Älskar att åka skidor (utför) och sedan barnen börjat träna och tävla i denna sport har jag insett att jag måste skärpa till mig rejält för att orka hänga med i backarna. Så för ca 4 år sedan tog jag tag i min övervikt. Började träna regelbundet, 4-5 gånger i veckan har har gjort det sedan dess. Gick ned runt 25-26 kg i omgångar under ca 1,5 år. Som lägst vägde jag 77 kg. Deta handlar inte bara om att väga mindre. Inte alls. Det handlar mer om att må bra. Att slippa ryggont, att orka spela fotboll med sonen, att vara friskare, piggare och öka chanserna för att leva längre. DET är vad det handlar om.
Men i våras gled kontrollen ur mina händer och jag gick upp en massa under våren och sommaren. Detta trots att jag tränat frekvent. Så här är jag nu, kämpades med viktnedgången igen. Den 11/8 vägde jag 91,1 kg. Imorse vägde jag 83,0. Så det går i rätt riktning :)
Jag får massor av peppning och motivation genom att dela resan till ett bättre liv med andra i samma sits. Detta får jag här.
Jag vill ned till 75 kg innan nyår, dvs 8 kg till. Sedan augusti har jag hittills haft 13 VLC-dagar, dvs pulverdiet. Annars har jag räknat kalorier och har, liksom Linda, ätit mycket proterin, mindre kolhydrater och mindre fett. Försöker ändra matvanorna för hela familjen för en hållbar balans även i framtiden. Har fått massor av fantastiska tips genom denna tråd vilket jag är otroligt tacksam för. Det allra bästa tipset från Linda är hemsidan Tasty Health. Jösses så mycket bra recept med kombinationen nyttigt och gott!! Dottern har exempelvis gjort mugg-kaka till mellanmål varje dag efter skolan sedan i förra veckan. Nyttigt OCH gott!!
Kram och pepp till er alla!
Ja just det delmål skulle jag oxå delge tror 83 kg som ett första delmål blir bra
lullan - du ska ligga på runt 500 kcal idag alltså? Jag har massor av superlätta måltider men det kräver planering och förberedelse.
Själv har jag beställt/köpt hem lite olika produkter som underlättar.
- Proteinchokladpuddingen Fairing High från MM Sports exempelvis. 106 kcal på en portion.
- Proteinpannkakor färdig mix, 190 kcal per portion. Jag har pannkakssirap med 0 kcal.
- En sallad (ej energitäta ingred) med 0 kcal honeymustarddressing går på under 100 kcal.
- En omelett på 3-4 äggvitor med lite rökt skinka (stek helst utan fett såklart) är också runt 100 kcal.
- Proteinfluff. Proteinpulver vispas ihop med lite frysta bär. Beroende på pulver- och bärmängd mellan 100 och 170 kcal. MYCKET mättande! Och gott - själv gör jag fluff varannan dag ungefär.
- Linssoppa. Finns en del lätta och goda recept om man letar, runt 150-200 kcal för en hel portion.
Jag skulle äta 4 mål om jag var du, frukost, lunch, mellanmål och en middag. Proteinrikt och nästintill fettfritt. Helst inga kolhydrater heller.
Ett annat tips är att sätta upp månadsmål. Det ger en hel del tillfredsställelse att nå sina delmål på vägen mot det "stora målet". Lycka till!
Åhh tack för snabbt svar Cat och så många tips, super, var hittar du det du beställt någonstans?
Jag är lite nervös för morgondagen om det kommer hålla, men delar jag upp det så funkar det nog bra.