1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Nu har jag gått ner 1,3 kg och väger 80,7 kg. Känns bra även om tempot inte riktigt är så snabbt som jag hade tänkt mig så är det åt rätt håll. Nu gäller det att lägga i en högre växel dock för det är 6 dagar kvar till 1 oktober o då ska vågen stå på 79,5 kg. Lycka till alla med att nå era delmål till 1 oktober. Nu ger vi järnet!
Jämmer och elände :(
Jag har fått mens igen och fastän jag ju VET att jag inte bör väga mig så gjorde jag ju det. Usch, 85.0 kg i morse... buhäääää
Jaja, jag vet ju att jag lägger på mig extra vätska under några dagar men tänkte på något sätt att det väl inte kunde visa så himla mycket upp. Skit också vad onödigt. Men förhoppningsvis släpper det om några dagar igen och DÅ NI (visar hornen här).
Stort grattis till er andra, Pip74, SuperK, Linda93 och JeannieO (hoppas jag inte missade någon nu), som uppvisar strålande resultat, både på vågen och andra värden. Vilka fighters :)
Håll i detta nu så avslutar vi september med flaggan i topp!!
Välkomen Paralimn :)
Cat71- tänkte precis samma sak och gjorde samma sak- vi lär oss aldrig... men håll i, du VET att det blir såhär...
Alltså ni är bara supergrymma, tjejer! Hade aldrig trott att denna utmaning skulle bli så här bra :)
Jag har precis hämtar hem en leverans från mmsports- Chkladproteinpudding, proteinpannkaksmix och nytt blåbärsprotein. Återkommer om recentioner.
Gjorde en så sjukt god soppa igår- rekomenderas varmt!
http://www.kokaihop.se/recept/smal-linssoppa-med-sotpotatis-chili-och-kokosmjolk
5 dagar kvar!!!!
Hej på er!
Det gick inte bra för min del
Vikten står stilla, jag går inte ner alls längre.
Linda, kan du ändra mitt delmål i tabellen? Jag vill ha 82kg till den 1 nov.
PEPP på er!
Det kan gå :)
Lever på hoppet!!!
73.1 kg så sakta går det men det går ner
Zhencha, nu är det ändrat!
SuperK - tjohooo
Går långsamt för mig oxå, men det viktigaste är att det går NERÅT! Även om vi inte når våra mål så får målen oss att kämpa.
Är nu lite nyfiken på hur mycket vi gått ner sen ni startade. Jag började viktresan på 85,4 (denna utmaning på 83) vilket innebär en total viktnedgång på 6 kg. Vilket känns ändå bra. Jag börjar komma i andra kläder och känner mig mycket bättre. Man kan ju tyvärr inte förutse sjukdomar och kriser så det är bara att acceptera att livet ser ut såhär och komma tillbaka när man mår bättre. Jag kommer försöka ha en ordentlig spurtmånad i oktober för att komma igen lite det jag ligger efter så nu tokladdar jag!!!
Provade precis Fairings Chokladpuddingproteinmix och proteinpannkakasmixen. Pannkakorna var inte så roliga, men chokladpuddingen... mmmmumma. Smakar som riktig chokladpudding och med hallon till så blir jag riktigt lycklig :)
Vägde 74,2 när jag startade och väger i dag 73.1 så -1 kg.
Jag vet ju att det går trögar ju mer jag gått ner, de första 12 kg rasade bara utan att jag tänkte på det. nu har det gått trögt sedan jag kom till 78 då går jag upp och ner och ner och upp men det går ändå stabilt ner. Sakta men säkert.
Får se vad thai födelsedagskalaset jag är bjuden på i kväll kommer att göra för min vikt. Men jag känner att jag måste/vill fara då min arbetskompis är långtidssjukskriven och behöver vårt stöd!
Startade på 82 och vägde 80,4 kg i morse, så har 9 hekto kvar till delmålet som är om två dagar. Får se om det kan lyckas. Jag har tränat hårt o kroppen är sliten så ett par vilodagar nu kanske är vad som behövs. Ska hålla intaget till ett minimum också.
God morgon vänner!
Helgen har varit härlig men tyvärr, för min del, lite väl mycket gott. Har helt enkelt inte kunnat hålla mig när jag utsatts för frestelser. När jag sedan räkant ihop kalorierna låg jag på ett överskott både fredag och lördag vilket alltså skulle innebära viktuppgång. Så jag höll mig i skinnet igår rejält och avser göra så idag samt resten av veckan. Men vägrar att väga mig ännu på ett par dagar. Förra smällen sitter ännu i. Om jag inte väger runt 84 nästa invägning blir det inte roligt..
Men om jag räkna med 84,2 kg sedan den 11 augusti blir det en nedgång på totalt 6,9 kg, från 91,1 kg som jag vägde då. Jag ser detta tydligt både på måttband och när jag ser mig i spegeln. Byxor och tajta tröjor sitter betydligt lösare (har tom slängt flera par byxor). Känner också att hela familjen har fått bättre matvanor sedan sommaren då jag fått tips om några helt nya maträtter här :) Tack för det!!
Jag har nu skrivit ned soppreceptet som jag eventuellt ska pröva redan nu ikväll, linda93, hihi... Låter hur gott som helst :D!!
Mitt mattips på en slags chiligryta jag gjorde i lördags (följde dock inget recept): En bit fläskkarré på ca 1,2 kg skars upp i grytbitar. Ned i en gryta ihop med vatten, fond, gul lök, röd lök, purjolök, röd paprika, mycket chilipulver, sambal och mycket smoked paprika. Fick koka i ca 1,5 h tills grytbitarna var riktigt möra. Då bort med locket och ökade värmen tills mycket av vätskan kokat bort och köttet nästan föll sönder (påminde om pulled pork i detta stadie). I med krossade 1 burk tomater och 2 burkar Heinz bönor i tomatssås. Kokade upp lite snabbt och sötade med en nypa stevia. Shit, vad gott det blev!! Både mannen och jag tyckte det var den godaste chili con carnen EVER!!! Barnen föredrar den vanliga men åt glatt. Mycket proteiner, inte så många kolhydrater och rätt lågt kaloriintag blev det när jag räknade ihop det hela.
Heja heja alla!
Tillägg:
Alltså, jag är ju läskigt påverkbar. Blev toknyfiken och sugen på att testa chokladpuddingen från MMSports. Så nu har jag precis beställt både den, pannkaksmix, olika sorter av beef jerkey och lite bars från MM. Hoppas på snabb leverans nu bara, he he.. Återigen Linda93 - tack för alla tips!!