1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Bra inställning där, linda93!!!
Tack för receptet. Nu blev jag jättesugen på att baka och kanske testar redan ikväll. Vet du på på ett ungefär hur många kalorier per muffins (och hur många muffins) det blir? Jag har kokosmjöl och mandelmjöl hemma samt allt det andra. Mixar man lite havregryn får man väl havremjöl va?
Precis. Med mandelmjöl så blev det ca 150 per muffins och 120 med havremjöl… Ikväll ska jag baka fugdecake 😃
Bra där Cat 71!! Låter riktigt mumsigt...
BOOM!!!!! Vägde mig imorse och vågen stod på...79.6!!! TJOHOOOO
ALDRIG MER ÖVER 80!!
Är så sjukt glad nu...
God morgon! Jag glömde väga mig i morse, ha ha. Det har ju gått en hel vecka så jag har hunnit blivit "ovan". Nåja, väger mig imorgon bitti istället. Jag gjorde matmuffinsen igår kväll!!! Mixade havregryn så det blev drygt 2 dl. Men var tvungen att ta betydligt mer vätska än i ditt recept, närmare 1,5 dl keso och 1,5 dl kvarg blev det. Hackade i soltorkade tomater, feta och rökt skinka. Det blev 6 stora muffins på ca 160 kcal per styck enligt min beräkning. De blev kanongoda och barnen tyckte de påminde lite om pizza. Familjen åt dessa till en linsgryta jag gjorde på linser, pepperoni och lite potatis. Per portion: ca 280 kcal. Eftersom jag har mitt "monsterpass" ikväll igen, Zumba+Box, måste jag ju äta en bra lunch. Så jag har med mig gryta + muffins till jobbet idag (och ändå bara ca 440 kcal)!! Måste komma ihåg att lägga i ett par magnesiumtablettet i vattenflaskan senare så jag slipper kramp. Ikväll följer dottern med på träningen också. Tror hon kommer gilla Box :)!
Fantastisk kul linda93!!!! Stort grattis!!!!!
Hej, jag undrar om jag kan få haka på här. Har lyckats att komma igång bra med promenader men äter alldeles för mycket periodvis.... så viktminskningen har avstannat. Jag väger idag 83 kg. Jag vill väga 67 kilo, så jag har det som mål så får jag se hur det går.
God morgon!! Vågen visade 85,8 kg i morse. 7 hg ned den senaste veckaan alltså. Konstigt nog känns det mer. Byxorna börjar hänga och tröjor smiter inte åt på samma sätt. Det går åt rätt håll och jag är så jäkla glad!!!
JeannieO- självklart är du välkommen! Bara haka på :) Vad har du för delmål?
Cat 71 - det är ju precis som det ska vara- mycket av fettet har blivit till muskler vilket inte visar sig på vågen men på kläderna :) GO GIRL!
linda93 - PRECIS!!! Det är sååå skönt att börja se, verkligen och med ögonen se, resultat av sina ansträningar. Körde förresten Box efter Zumban i tisdags igen. Med dottern, ha ha.. Hon tyckte det var svinkul och vill absolut köra igen. Och vilken värk hon hade igår kväll då, ha ha. Själv känns det inte alls lika mycket som efter förra gången. Men undermedvetet kanske jag inte tog i lika mycket denna gång? Det kändes lite märkligt att "slåss" mot sin dotter. Lite dumt att känna så för trots att hon bara är 14 år är hon 176 cm lång. Och de dryga 67 kg hon väger är väldigt mycket muskler (tränat på gym i över 2 år 3-4 ggr/veckan samt åker alpint 100-110 dagar per år). Nu ska jag läsa mer om din fudge-cake för jag behvöer något nytt till "fredags-myset" imorgon :).
By the way - nytt delmål för mig kanske du kan uppdatera? 83 kg till 1 oktober!!
73.9 kg
Nu är det 2 veckor (eller nästan 3) sedan jag tränade på riktigt :(
Förkylningen verkar vara på väg att ge sig så idag ska jag göra ett försök :)
SuperK - ligger hemma nu i feberomgång två 😔 det är verkligen supertråkigt att vara sjuk, så lider med dig. Vi får ta revansch andra halvan i september…