1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Gick inge bra nu på slutet, tappade fokus helt. Och nu ligger jag sjuk sedan tre dagar tillbaka. Det här SKA gå, tänker inte ge upp. Vet bara inte när jag kan ta nya tag, hoppas på att bli frisk innan veckan är slut iaf..
Nytt mål: 97 kg till 1 oktober
SuperK: Visst är det något konstigt här. Flera gånger har även jag skrivit inlägg, varit nästan 100 på att jag postat dem men senare upptäckt att de är helt borta? Har då tänkt att jag måste blivit halvt senil men nu när du upplever detsamma så undrar jag.. Hur som helst så har du nu inspirerat mig till att köpa långarmade träningströjor. Inser att jag nästan bara har linnen och någon t-tröjemodell. Shoppingdax!!
Mindre13: Jag tycker det är allra svårast att sköta kosten när man är sjuk.Har inga egentliga tips för hur man gör alls. Men försök hålla motivationen uppe och passa på att lägga upp en kost- och träningsplan för när du väl är på benen igen. Kanske fundera ut någon liten belöning till om du når ditt mål i tid. Det har funkat för mig att sätta upp små belöningsmål tidigare. Vid nedgång var 5:e kg gav jag mig själv något "lyxigt". Det har exempelvis varit ett par skitsnygga men ganska opraktiska skinnstövlar, en laddning böcker från adlibris, en locktång. Extra peppning till dig!
linda93: Var HELT mör igår kväll. Shit, vad jobbigt det var med Box!!!! Särskilt efter en timmes Zumba. Men kul!!! Oväntat nog är det idag ryggen som jag känner en begynnande träningsvärk i. Jga har bokat samma dubbelpass nästa tidag igen. Men nästa gång ska jag komma ihåg att lägga ett par magnesiumtabletter (eller liknande) i vattenflaskan för att undvika den tåkramp som jag hade från och till den sista halvtimmen :) - Men som sagt - skitkul!!!
Dagens invägning hos iTrim gav ett minus men minder muskler med. Men vad ska jag vänta då jag inte kunnat träna på nästan en vecka.
Nya tag när förkylningen släpper och jag får svar från de nya proverna jag ska ta.
De hittade en knöl i bröstet på mammografin. "Det är inget att oroa sig för, det är nog bara en vävnadsknuta"
Självklart lysnar inte min hjärna på det utagn tänker mer och mindre på vad det kan vara hela tiden.
Usch vad jobbigt SuperK. Klart att tankarna studsar iväg... men det är säkert inget farligt. Kram!!
Cat71- vad roligt att du gillade det :) Ryggen är ju den muskel som arbetar varje gång du slår så inte konstigt att den är mör efter...
Har haft en pissig vecka- Äldsta sonen har varit sjuk och hemma från dagis vilket innebar att mamma fitnesspasset fick jag fixa vikarie på och har inte kunnat ens tänka på hemmaträning så det varit full service 24/7... PUST! Yngsta är oxå snuvig och kinkig och man får knappt gå 1 cm ifrån honom... sen känner jag mig oxå lite små hängig. Första höstförkylningen sätter sig alltid på mina luftrör (astma) och jag VÄGRAR bli sjuk!!! Imorgon är det SuperSaturday- Les MIlls stora träningskonvent i Globen vilket är årets höjdpunkt för mig och jag är ALLTID sjuk... sen har jag spinning på söndag och bodycombat på måndag så nu badar jag i vitlök och te :)
Ha en bra helg alla :)
Hej:)Jag vill vara med:) Startvikt 99 nuvarande vikt 98,4 målvikt 78 kg
Har varit på provtagning igen!
Frågade om jag måste tänka på något speciellt och fick lyft och träningsförbud några dagar. Det spelar ju ingen större roll då jag ändå är förkyld men jag hoppas att jag blir frisk till Onsdag då jag kna träna nästa gång :)
Vikten är dock rätt stabil på 74.3 kg så jag får glädjas åt det lilla
Välkomna sommar94😄 vad har du för delmål? Alltså jag tror det finns en förbannelse över att komma under 80!!! Vågen stannade på 80.4… .😭 Men det känns som varje måndag så är det så här och sen några dagar senare så har det hänt något, så jag väger mig igen imorgon… Min äldste son har varit sjuk så träning hemma har bara varit att glömma!! Jag är och snuvig och hostar, men testar att köra ikväll så får vi se vad som händer… Hur går det för er andra?
Suck.... 69,4 i morse 😔 +1kg sedan förra veckan alltså. Känns supersegt nu. En del av mig tänker "ät mindre, träna mer" medan en annan del tänker att jag måste hitta ett sätt som håller i längden. Nu har jag dragit ner på allt vad sötsaker och andra onyttigheter heter under fura veckors tid med minimala resultat, men mer än så känns svårt att åstadkomma. Kanske måste förlika mig med att det är så här det är när min kropp fyllt 40...
Kom igen nu tjejer!!!
I längden KOMMER våra ansträngningar att ge resultat. Visst är det tufft att inte se resultat på vågen men det går ju i vågor. Hormoner och salt kan verkligen ställa till det, men det handlar då mest om vatten som kroppen bundit upp. Inte handlar det om extra fett. Pip74 - tråkigt att det inte blivit ännu bättre resultat men det har ju hela tiden gått åt rätt håll (med undantag för idag). Vänta någon dag och väg dig igen så får du sannolikt ett annat resultat. Och det är ju en bra sak att ha dragit ned på sötsaker - inte bara för viktens skull. Hela du mår bättre av det, jag lovar ;). linda93: byt vägdag! imorgon har säkert runt ett kilo släppt ska du se.
Jag väger mig imorgon. Tisdagar låter som en bra dag tycker jag. min helg gick sisådär. Gäster både fredag och söndag ledde till långmiddagar med både vin och efterrätt = 1500-2000 kcal över min "budget". Så idag har det blivit pulversoppa till frukost och lunch igen. Det får bli ytterligare en soppa innan kvällens långprommis och avser äta en laddning fluff till kvällens VM-kvalmatch på TV.
Tack cat71, behövde det.. Ja, kanske ska byta till tisdagar, måndagar är en dålig dag att starta på. Väger mig imorgon och sen på tisdagar 😄 Gjorde ett par grymma matmuffins i veckan. Grunden var lchf men jag bytte ut creme fraiche till lättkvarg. Blev supergott… http://wp.me/pPH5c-12C Nya tag och lite j****r anamma!!