1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Rättelse: Menar såklart att kroppen kanske INTE kan ta till sig vätskan. Men du förstod ändå ser jag, lullan :)
Louise 71- KANON! Nu är det inte långt kvar till 80 :)
Cat71- bra att du lyssnar på kroppen, den behövde nog lite mer energi igår.... man ska inte känna sig som en trasa, då är det inte värt det... de dagar man behöver så tycker jag man kan unna sig saker, bara man är strikt annnars.
SuperK- meeeen vad segt med förkylningarna.... men vad duktig du är som håller sockret på avstånd :) Allt kommer betala sig i längden!!
Lullan- Jag får direkt huvudvärk när mitt blodsocker är för lågt så jag kan inte köra fasta, men det kan oxå vara att kroppen ställer om. Om du orkar stå ut några dagar till så kan det släppa när kroppen fattar att den ska byta förbränningskälla.... är vanligt när man ställer om kosten såhär.
Dagens vägning- minus 6 hg :) :) :)
Är sååååå glad. Har nu gått ner 6 hg varje vecka och ligger nu på 78 kg. Trots att jag åt godis och två små chipspåsar i helgen. Har styrketränat jättebra och håller maten i övrigt. Känns som nåt har släppt... nu är det bara att rida på vågen...
Ska nu åka och hämta mina två nya burkar med chokladpudding :) har totalt snöat in på det. Cat71- alltså de där chokladbollarna, bra tips med kvarg i...jag levde på dom i somras... kul att ni gillade dem :)
lullan, man behöver salt också, jag brukar äta saltgurka eller dricka Resorb.
Åhh tack för era tips.
Nu är de sista chokladbollarna uppätna, ha ha. Det lär bli nya snart för de var otroligt goda. Kan knappt fatta att de faktskt är nyttiga.
Jag har inte orkat fixa bara pulversoppor, dels pga att jag knappt har några kvar så jag har ätit annat nyttig som komlpettering och dels för att jag är så "förståndig" :) att jag lyssnar på kroppen. Eftersom jag tränar samtidigt har jag tillåtit mig lite extra energi. Så före träning igår blev det en skål miniyoggi blåbär Arla med en näve bran flakes. Och efteråt 3 små chokladbollar. En kollega som slutar bjöd på tårta igår så det blev en supertunn bit till mellis också.
Visst är det lite knäppt: När man är mitt i processen och jobbar stenhårt för att gå ned i vikt så känns små små utsvävningar som värsta frosseriet? På ett sätt känns gårdagen som ett mindre misslyckande men när jag summerar kalorieintaget och drar av tränade kalorier ligger jag på mer än 1500 minus vilket ju är kanonbra? Vägde mig i morse, rädd för ett uppgång i och med intag av vanlig mat, om än lite, och därmed salter som leder till vätskeuppgång. Men den var oförändrad på 80,9 kg vilket jag ju är nöjd med. Vill hemskt gärna ned under 80-strecket innan veckan är slut.
På lördag ska jag till Norrköping för ett 3 timmars Zumba-maraton. Så jag MÅSTE ladda upp med bra kolhydrater ca 2 timmar innan (eller hur Linda?). Tänker mig en rejäl pastasallad, vad tror ni om det?
Så duktiga alla är! Fantastiskt bra jobbat Cat o Linda. Det är sporrande att höra om hur bra det går för er!
Själv tar jag en liten paus idag. Ska ha en föreläsning på 1,5 timme imorgon, som jag inte gjort klart, bara kanske gjort en fjärdedel än.... Så är nu bra stressad... och stressen lär öka för varje timme.... Målet är att ändå hinna ta ett par korta promenader och så inte äta allt för mycket skräpmat. Men räknar inga kalorier idag, vill bara se till att jag har något att prata om imorgon så att de som kommit på kurs inte blir besvikna.
Måste bara få skriva en sak, sedan jag gick tillbaka till jobbet i februari i år efter att ha varit mammaledig har ajg inte haft mina ringar på mig eftersom jobbet inte tillåter det, för någon månad sedan tänkte jag att jag i alla fall skulle ha de på när jag inte var på jobbet, men kunde bara få på mig förlovningsringen inte vigselringen för..jadet gick inte helt enketl, fingern svullnade upp, men igår provade jag igen och döm till min förvåning den passade, tjoho!!. Tänk vad lite kan göra en glad ibland. Jag är så glad att jag tagit tag i livet och gör något som känns bra med kost och motion.

Hej Alla!
Jag gick med i MD igår och tänkte att det vore kul att kämpa med andra. Kan jag hänga på här? Väger idag 87 kg, 15 november har jag ett delmål på 83 kg och 15 december tänkte jag att vågen skulle visa min målvikt på 79 kg. Är 178 cm.
hej hopp!
Helt rätt Cat71 - ladda med pastasalad 😄 vad roligt med zumbamarathon!! Lullan- åhhhh vad underbart! Det är de tillfällena som man VET att det hänt något med kroppen 😃😃
Håller med om att alla är så himla duktiga här!! Är så glad att jag har er för peppning, tips och utbyte av saker och ting. Inte minst recept :). Välkommen Ched00. Du har kommit till rätt tråd. Berätta gärna hur du tänkt uppnå dina mål?
Visst är det roligt att SE framstegen lullan!! Grattis! Och om du inte redan gör det vill jag tipsa dig om att mäta dig. Ibland ser man inte framstegen på vågen och då kan man plocka fram måttbandet istället. Rätt kul att jämför före och eftermåtten på måttbandet också.
Vägde i morse 80,5 kg. Det fortsätter gå åt rätt håll och hela 10,6 kg sedan 11 augusti. Bra där med längdinfon, Ched00. Nu blir jag nyfiken på alla era längder. Jag är 171 cm. Målet har hittills varit 75 kg till nyår. Men jag tror nog att jag egentligen bör lägga ribban på 70-72 kg fast jag hinner nog inte med det innan nyår.