1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Hej tjejer! Skönt att höra att du började må bättre utan att behöva ta ut spiralen. Om det nu beror på "invänjning" av den så har du gått genom klart det värsta nu. För du behöver ju inte göra något åt det hela på 5 år sen! Väl värt det! Grattis till nedgången.
SuperK: Skönt att det visade nedåt denna gång! Grattis! Men åh, så tråkigt att du inte får bli frisk någon gång. Hoppas du får hjälp nu. Min man har också dragits med någon länge nu och funderar på att boka läkartid. Han har har inte haft någon energi på va 1 månad nu. Den enda gången har väl tränade på gymet låg han däckad ett helt dygn efteråt. Själv funderar jag på om den kan vara en liten höstdepression på gång. Känner du detsamma? Jag förstår om det inte finns mycket ork kvar att ens tänka på träning och nyttig mat. Tycker du är stark som fortsätter uppdatera här fastän det gått åt fel håll. Det visar att du verkligen vill och jag tror att det hjälper dig att inte tappa greppet om ditt mål. Jag önskar dig all lycka till och hoppas att det vänder för dig med energin snart!
Min vikt idag var 81,1 kg - så några hg ned den senaste veckan. Fast det är eg torsdagar jag väger mig så jag återkommer :) Kanske, kanske den visar några hg ytterligare. Det roliga i det hela är ändå att nedgången sedan i augusti faktiskt är äkta 10 KG!!!! 10 kg!!! Det är en hel del det! Så även om jag ännu inte är där jag vill vara så är jag nöjd när jag nu blickar tillbaka. Köpte mig några nya klänningar under helgen till tjejresan nästa vecka. I storlek 40/42!!!!
Igår körde jag och dottern dubbelpass igen, Zumba + Box. Två tjejer kom fram till mig strax innan zumban körde igång och sa vad fin jag var, undrade hur jag gjort för att gå ned i vikt osv. Vad gulliga de var som kom fram och berättade vad de tyckte!! Det syns uppenbarligen ordentligt nu! Och särskilt i tajta träningskläder Tjohoooo!!! Känner mig extra glad idag.
Loise71: tack ännu en gång för hjälpen med tomatsoppan. Den är verkligen JÄTTEGOD!
SuperK -.så segt…. Hoppas verkligen att det ger sig snart, men tänk vad otroligt duktig du är som ändå går ner!!! Så slå dig för bröstet och säg - I ROCK!!! 😄😄😄 Cat71 - 10 kg!!!!! Helt sjukt bra… det är verkligen bra att zooma ut ibland när man hakar upp sig på några hekto hit eller dit. Jag har ju faktiskt gått ner 7 kg.. Det är inte dåligt det 😃😃😃
Hallå!
Är i en lite svacka just nu hittar inte tillbaka känns det som känns som jag provat allt men icke.Men idag försöker jag igen och hoppas på tur.Det började så bra sen vart jag sjuk och då försvann gnistan lite,nu är jag tillbaka där jag började och det känns motigt men som sagt det är väll bara att ta nya tag.
Kul med tomatsoppan Cat
Ha en bra dag nu tar jag med mig hunden på en promenad.
God morgon! Vågen visade samma idag, 81.1 kg. Så jag tror det blir omöjligt att hinna ned under 80 tills nästa torsdag. Men jag kämpar vidare. Hoppas ni andra hittar den energi ni behöver för att fortsätta kämpa. Det går alltid lite upp och ned med motivationen men som sagt, ni är starka som fixar att skriva här trots motgång. Det är ju faktiskt då vi alla behöver påminnas som mest.
Pepp pepp på er!!
Jahapp samma vikt även denna vecka, har dock ej kunnat träna, varit kanonförkyld. Vikt 87.8kg, men på måttbandet har jag gått ner 2cm i midjan alltid något
Pepp pepp på er alla
Hej på er, det verkar som de flesta av oss är lite i en svacka o förkylda. Men vi får inte ge upp, det får bli två steg framåt o ett bakåt så ska vi nog närma oss våra mål även om det går lite långsammare än vi hoppast på. själv ska jag ställa mig på vågen imorgon efter nästan en vecka med fantastisk god indisk mat (som är minst sagt kaloristinn som ni vet...). men nu är jag hemma igen o om inte förkylningen blir värre ska jag i alla fall se till att promenera imorgon. Pepp till er alla!
Javisst verkar det så JennieO. Och nu är det Halloween, suck. Jobbar halvdag idag så strax ska jag iväg och köpa hem en massa "bus eller godis"-gott. Vet ju hur det går med sådant hemma, hmmm. Eventuellt blir det en bio ikväll och jag kan bara inte gå på bio utan att lite godis till. Nåja, LITE är mottot. Jag har bestämt mig för att tillåta mig själv LITE godis. Och bara idag. Vägde 81,0 i morse och kommer nog inte våga väga mig på ett par dagar nu.. Vaknade dessutom och knappt kom upp ur sängen imorse pga av någon låsning i höften som gör ont satan.
Hoppas det "bara" är någon överansträngning. Körde ett stenhårt dancestep-pass igår - kan nog bero på det. Så eftermiddagens gympass är inställt pga det onda. Kan knappt gå alls så power walk är också uteslutet. Suck. Blir ändå LIIITE godis ikväll. Lycka till ni andra.
Och glad Halloween på er!!
Alltså igår var det fullkomligt galet! Jag köpte massa halloweengodis till alla grannbarn som ska komma... kom det nån? NEJ! SÅ där sitter vi med massa godis, gick ju sådär. Sen bortbjudna på middag...chips, taco, glass... you name it!
Utvägning blev 78.4
Jag ska verkligen försöka spurta lite i november. Har en träningskompis nu så vi ska försöka köra lite varje dag. Så jag sätter målet till 75 kg till 1 dec...
Måndag igen... Helgen har väl inte direkt barit strålande ur kaliintagssynpunkt. Men den har varit härlig på alla andra plan. Äntligen har vi fixat en ny ugn!! Och den invigdes med gratäng (med en massa parmesanost i) + blåbärspaj i lördags och en äppelsockerkaka igår. Lägg till middag med vänner med en massa gott och ett par hekto halloweengodis så slutade helgen på +- noll ungefär. Tränade järnet i helgen också vilket gjorde att jag inte hamnade på pluskalorier. Men jag går ju inte ned i vikt på detta sätt. Och på torsdag åker jag iväg på tjejweekend vilket innebär god mat, massor av mousserande vin och diverse drinkar. Träningen får bli allt dansande :) Ska bli såååå kul!!!
linda93: Vass utmaning, vad kul med träningskompis som draghjälp!! Eftersom min månadsutvägning var 81,0 kg sätter jag målet 78 kg!!
Låter supermysigt cat71 - ibland måste man bara chilla lite.. Ja, november ska bli grym!!! Invigde med ett par protien`scones` extremt skum konsistens, men de var faktiskt sjukt goda… kolla bloggen lindalagerstrand.wordpress.com