1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Hallå! Nu börjar det kännas bättre nu tar jag nya tag för under 80 ska jag.
Cat71 vart ju krångel med leveransen men nu hoppas jag du får det idag eller i morgon hör av dig så jag vet.
nej nu ska jag åka på ett styrkepass känns bra.
Det gick inte så bra den här veckan, plus 0,8 kg så vågen stannade på 78,3 kg. Inser att jag också kommande två veckor kommer få det svårt att få snabb viktminskning så Linda93 du får gärna ändra delmålet och skriva in 72,5 kg till 1 december istället.
Nu har jag testat proteinfluff, mitt blev mer som en smoothie, men jättegod! Det blir ett toppenbra sätt att få i sig tillräckligt med proteiner.
Aj då JeannieO, du också... Vi tar nya tag hörrdu!! Men blev proteinfluffet som en smoothie? Tinade du hallonen för mycket kanske? Jag tinar bara upp dem en smula. De ska fortfartande vara iskalla och lite hårda. Och jag ta bara i pyttelite vatten eller mjölk, högst ett par matskedar. Om du använder vassleprotein så blir fluffet lösare. Därför föredrar jag casein som blir hårdare.
Louise71: soppan kom med dagens post!! Yes!! Återkommer med feedback när jag smakat 😃
Har nu beställt Fairing casein vanilla icecream smak och en ny stavmixer med ballongvisp… här ska FLUFFAS 😄😄
God fredagsmorgon! Sjukdom i huset IGEN! Denna gång make och son som är brakförkylda. Fasen, också #@&#. Lär väl åka på det också. Som vanligt :(.
Nåja, jag har återigen haft en riktigt bra träningsvecka där jag rört på mig varje dag (gym eller power walk). Har därför hamnat på ett minus på mellan 1000-1300 kcal varje dag (ni vet ju att jag "bokför")) vilket jag är toknöjd med eftersom jag ätit mat samtidigt. Skippat kolhydrater och tagit extra sallad men ändå - känns super. På steppasset igår hade jag hur mycket ork som helst så där märks det tydligt att kroppen återanpassat sig efter pulverdieten. Midjan mätte 79,5 i morse så även där ser jag framsteg. Men så var det det där med vågen...
Jag VET ju att kroppen vätskar ur sig i början av VLC-diet. Jag VET alltså att man lägger på sig flera kilo vätska igen direkt man slutar. Ändå är det jobbigt att se och acceptera på vågen?! 81,4 kg väger jag nu. Det är alltså "sann" vikt..
Jag kommer ersätta en del mål med soppor de kommande veckorna och försöka hålla samma tempo som nu. Herbalifes tomatsoppa (med basilika) är sååååå god så det känns inte som någon uppoffring direkt!! Tusen tack för hjälpen Louise71. Åt den första igår kväll. Dottern kom ut i köket när hon kände lukten och undrade vad jag lagade för gott. Hon smakade lite och sa "åååh, vad GOTT". Så det är inte bara jag :)!
Trevlig helg på er alla och kämpa på nu. Bara en vecka kvar av oktober!!
Cat71 - vad du är duktig!!! Jag har varit hos doktorn nu ang huvudvärken och det är visst vanligt att man får jävlig huvudvärk så hon var nästan 100% säker på att det var det… pust!!!!! Så den åker ut på måndag.. Längtar efter att kunna köra järnet.. Nu firar jag med tacos, chips och proteinfluff 😄😃
Halloj!! Hoppas du känner dig bättre direkt idag linda93!!
Jag har haft en härlig helg, hur är det med er andra? Har räknat kalorierna sm vanligt och hamnat helt i fas med plan. Däremot är kvaliten på kalorierna sisådär. Har ätit "snåla" soppor till både frukost och lunch för att äta goda men relativt små middagar (pasta carbonara, ris/köttgryta och chiliconcarne fre-sön). Så långt bra, eller hur? MEN, jag har ätit både glass och smågodis för ca 500-600 kcal per dag. SÅ - fastän jag hållit mig på ca 1000 kcal minus per dag så har kvaliten på de ätna kalorierna varit rätt usla. Frågan är hur detta påverkar kroppen? Någon som vet?
Nu är det bara dygt 1 1/2 vecka kvar till min tjejresa med en massa kul (åh, jag längtar). Det har varit ett stort delmål för mig att komma under 80 tills dess men det kan bli knivigt. Jag får se på torsdagens vägning hur långt det är kvar.
Tack Cat71 - jag började må bättre i helgen så hos barnmorskan kom vi överens om att jag skulle försöka hålla ut lite till. 3 mån kan det ta innan kroppen lugnar sig i början med spiral. Har dock fått direktnummer så om jag inte vill så kan jag få tid samma dag. Tror oxå det tar tid för kroppen att slappna av även om jag sover med bettskena. Spänningarna försvinner inte över en dag... Vi får se helt enkelt 😌 vägning idag var 78.4 så ner 4 hg från förra veckan då jag hade ökat 1.1 kg… kör utvägning på lördag så kommer nytt delmål då. Hade verkligen tänkt spurta i november!!! Hoppas det går.. 👍👍 Håller tummarna att du når under 80 cat71
Just nu går det spikrakt upp!
Har nått 75.6 idag (något ner från förra veckans 77.2) men jag tror det har med förkylning och andra saker att göra.
Hoppas på att jag ska bli frisk (är inne på andra månadens förkylning), jag vill ju börja träna igen och orka göra något. Har fått läkartid nu så då hoppas jag på att få hjälp.