Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Dagens vikt: 56,2!
Grattis Illinis, vad gör du för att gå ner? Kramen!
63 kg
Jaja, fortfarande 70 kg. Man ska inte skylla på något, men jag har varit förkyld och då går det inte riktigt så bra. I helgen ska vi till Prag, har hört att maten där inte faller mig i smaken, så vi får se om det innebär svält eller skräpmat. Ska i alla fall promenera runt med kameran hela dagarna så röra mig ska jag. När jag kommer hem blir det skärpning och tillbaka till LCHF, som jag trivs med. Ska även rycka upp mig och träna mer fokuserat. Jag är ju gyminstruktör så jag kan inte skylla på att jag inte vet, men det här med sköldkörtel golvade mig lite. Ska ska ska nå målet, även om jag knappt kommit över startlinjen på en hel månad. Fått dubbel dos levaxin nu i alla fall, så nu kanske kilona kan börja lossna. Hoppas!!! Inte lätt när man inget förbränner trots fysisk aktivitet. Efter regn kommer sol!!!
Tja :-) Jaaaaa jag gick på spinningen men inte var det kul, men jag var där. Kanske det känns bättre imorgon torsdag för då ska jag på ett igen. Tack för peppningen det kändes bra. Dagens vikt är 78,3. Nu är det bara att hänga på och hoppas att latmasken har gått och gömt sig. Ha`re bra Zicka :-)
Tja! Jag hakar på! Började för en vecka sedan på riktigt, måste gruva mig färdigt först. Vägde 91 kg 3/10 och 90,6 förra torsdagen. Idag väger jag 89,1 och ska ner till någonstans mellan 68-65 kg. Planerar mina måltider nu för två veckor, får en bättre översikt då och det blir lättare att följa. //Afosoni
:) Ja LCHF trivs jag också med och jag kombinerar den med Paleo, försöker att inte äta så mycket grädde m.m då jag tyvärr lägger på mig av det. Oj då sköldkörtelproblem kan verkligen få vikten att stagnera så lycka till med medicineringen, tar ett tag att hitta den rätta nivån har jag hört. Jag har också problem med min men ligger precis på gränsvärdet för medicinering... Bara att kämpa, att byta koststil ska ju inte vara bara för stunden utan gärna en livsstil =) Kram och lycka till!
zicka, testa något anat än spinning då, finns det ingen crossfit där du bor =) Det är hur kul som helst och ger verkligen resultat snabbt! Välkommen Afosini, välkommen i gänget. Läs gärna gamla inlägg =) Vägdag är onsdag =) Peppkram!
Flodis! Jag har motionerat och ätit ganska lite. Hoppade inte direkt över middagen igår men nöjde mig med två babybel star. Tänkte försöka stå ut med att magen knorrade lite. Man dör ju inte direkt utav det! Sedan köpte jag Catrin Zytomierskas bok och blev inspirerad och taggad. Hon är jäkligt tuff! Det är jag också periodvis! Motionerade mer och tog i lite hårdare! Lycka till alla! Nu ska jag ner så jag ser en 73:a helst imorgon. Känner att jag har inte mycket tålamod nu vill jag verkligen att det ska gå undan med viktminskningen igen!
Vikten inte bara stagnerade. Jag gick upp 10 kg på 8 veckor, burrig känsla! Jag kombinerar också med Paleo, då det är rekommenderat för oss med sköldkörtelproblem. Borde sluta med grädden jag också. Det är bara så gott i kaffet!