icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 14:54

Brukar du känna dig trött och kanske nedstämd under vinterhalvåret? Du är inte ensam. Det idealiska vore att vi lyssnade på kroppen, tog efter naturen och tog det riktigt lugnt under de mörka kalla halvåret. Men det kan bli svårt då vårt samhälle är byggt efter om inte 24 timmars aktivitet, så i varje fall att vi ska vara aktiva i större utsträckning än vad vi egentligen borde. Tröttheten som drabbar många en bit in på hösten har dels att göra med att vi hormonellt inte hinner "ställa om" när dagen blir kortare. För många handlar det också om att vi har förbrukat vårt förråd av D-vitamin. D-vitamin laddar vi under vår och sommar genom solens. Precis som ett batteri drar vi åt oss "D-vitaminenergi" från solens strålar. Kroppen klarar av att lagra en del som vi kan leva på en bit in på hösten. Beroende på hur mycket du har lyckats "ladda", så klarar du dig kortare eller längre tid in i hösten innan du börjar känna dig trött. Då vi i Sverige lever i ett land med begränsad möjlighet till att solbada, behöver vi fylla på med D-vitamin. När dessutom denna sommar på de flesta håll var väldigt solfattig blir de extra viktigt för att hjälpa kroppen med att fylla på D-vitaminförrådet. Speciellt viktigt har det visat sig vara för personer med riktigt mörk hy som härstammar från Afrika eller länder runt ekvatorn. De har ännu större behov av att "ladda D-vitamin". Studier har visat att upp emot hälften av befolkningen i Sverige i varierande grad lider av D-vitaminbrist. Annan problematik som kan uppkomma pga. D-vitaminbrist är: nedsatt immunförsvar, depression, hjärtproblem och värk. Forskning pågår inom detta område då allt fler börjar få upp ögonen för D-vitaminets betydelse. Du kan få i dig D-vitamin genom kosten och bör då äta: fet fisk, ägg och kyckling. Det är dock svårt att få i sig tillräckligt genom kosten och då är kosttillskott att rekommendera. Forskare menar att en lämplig dos är 2000 IU/dag. Personer kunniga inom näringslära och vitaminer menar dock att dosen utan problem bör dubblas, alltså upp till 4000 IU/dag. Tjejer, ni äter väl D vitamin i tablettform oxå samt fiskolja! Annars beställ på nätet hos Vesterålen. http://www.vnp.se/estoreSE/kategori/omega3/

• På gång
    35 inlägg
    26 oktober 2012 14:57

jag vill vara med...jag väger lite för mycket, är normalviktig enligt vågen, men har mer fett än muskler, så jag behöver verkligen gå ner i fett.

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 15:09

Hej epicfail, för att vara med ska du vara aktiv här inne och skriva hur det går för det, ok? =) Så välkommen! Läs igenom de tidigare inläggen och vägdag har vi på onsdagar. Jag vill veta din målvikt den 24 dec oxå =) Carpe Diem!

• På gång
    35 inlägg
    26 oktober 2012 15:15

okej, så jag ska väga mig på onsdag? låter härligt, då har jag ett par dag på mig att "gå ner" då..väger 60,7 idag, men har redan hunnit träna bort xxx antal kalorier på gymmet. Jag vill bara säga att jag är otroligt otränad och har väldigt dålig kondition, men jag ska göra mitt bästa! återkommer snart då!

• Engagerad
    55 inlägg
    26 oktober 2012 15:24

Om några timmar ska jag ta tag i tvätten och efter det drar jag mig mot gymmet för ett litet pass. Hade tänkt att fokusera på styrketräning idag, d.v.s - magen. Hade tänkt 20 minuter på crosstrainern för uppvärmning och sedan träna magen, armar och rumpa. Sedan ikväll blir det morotsstavar & dipp som middag/fredagsgodis! Hur går det för er andra? :)

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 15:32

Idag gjorde vi olika övningar en repetition av varje i 20 minuter, jag hann med 35 varv dvs 350 repetitioner av 1. Squats 2. Armhävning 3. Spinderman pushup 4. Leg raising 5.Jumping Jack Flash 6. Burpees 7 Mountainclimbers 8. Side squats 9. Bycicling 10. Frog Jump På måndag ska vi köra samma sak fast 10 repetitioner av varje i 10 varje när vi är klara så har vi gjort 1000 repetitioner, fattar ni vad svettigt. Detta pass kan ni köra hemma hur enkelt som helst!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 15:34

Ikväll ska jag slå på stort och äta grillad oxfilé med hemmagjord LCHF bea och jag kommer att göra egna pommes av sötpotatis och palsternacka, en sallad till och ett stort glas rött. Och före ska vi dricka skumpa och fira att sonen är här =)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    26 oktober 2012 16:04

Tack! Har inte gjort något annat än dom andra veckorna utan räknar kalorier och äter inte upp mina motionskalorier. Blir många och långa promenader. Såg på motionstoppen att jag hade gjort av med över 15000 kalorier på 4 veckor så något måste det ju göra. Låter som ni får en härlig kväll! Här kommer också stora sonen med flickvän hem och äter i kväll, men han bor inte så långt borta.

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 16:15

Jag måste ta tag i mina långprommisar, har laddat ner Måns Kallentofts senaste bok " Vattenänglar" så jag tänkte powerwalka och lyssna på den samtidigt =) Må bäst alla!

• Engagerad
    65 inlägg
    26 oktober 2012 22:03

oförändrat