icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    25 oktober 2012 12:17

Hej hopp! Jag kan njuta av en underbar träningsvärk idag, ha ha ha! Kan knappt gå men det är ju ett kvitto på att träningen igår var tuff och bra =) Idag ska jag endast köra 15 min planka och låta resten av musklerna vila tills imorgon då det är dags för min PT träning igen. Nu kör min PT tuffare och tuffare med mig och varje pass är verkligen en tuff utmaning, bra iom att jag bara kör 30 min. Min kostrådgivare är på mig att jag ska äta så ren mat som möjligt, tänker ni andra på det eller använder ni er kropp som en slasktratt/ sophink =) Det är först på de senare åren som jag har fattat ( förmodligen med åldern att göra då jag vill leva lääänge ) att maten är superviktig som du stoppar i dig! Hur tänker ni???? Idag har vi blivit Cypriotiska Medborgare, finally =) Känns såå skönt! Vi kommer inte at flytta tebax till Sverige igen! Vi har varmt och skönt idag, 27°, det är lite sol och moln om vartannat och det åskar i bergen MEN imorgon kommer solen back again på heltid!!! Tackar & Bugar och så kommer vår ena son hit, mums vad gott det ska bli att få pussa på honom! Nähä nu ska jag njuta av min kopp te och fortsätta blogga! Simma lugnt idag och hur ska ni fixa helgen tjejer med maten och träningen? Peppkram!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    25 oktober 2012 15:52

Låter som ni har det härligt där nere på Cypern, här har det haglat i dag och är skitväder. I helgen hoppas jag på sol och då ska jag passa på att vara ute i trädgården och kratta löv, sen blir det nog ett par promenader. Söndag är det step. Maten är alltid svårare på helgen tycker jag, men ska i alla fall skriva upp allt jag äter och försöka hålla mig inom mina kalorier.

• Mycket engagerad
    261 inlägg
    25 oktober 2012 16:21

Veckorna flyger fram ikväll ska jag rida och samla kraft. Imorgon jobbar jag hemifrån. Så skönt!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    25 oktober 2012 19:04

Flodis67 hur kom det sig att du hamna på Cyper? är din man svensk?

• Veteran
    1732 inlägg
    25 oktober 2012 21:17

Tjejer, jag är gift med en svensk Man, vi bodde i Sverige innan men tyckte det var för kallt land, vi drev varsitt bolag som vi nu har sålt därför kan vi leva som vi gör här i värmen. Vi kände att vi inte ville leva i ekorrhjulet längre och varför vi valde Cypern är för att det är ett modernt land/ö, alla pratar engelska, det är 320- 340 soldagar/år, bara 3,5 tim flygresa till Sverige med bra flygförbindelser och en blandning av Grekland och Turkiet som vi också älskar samt att det är lättare att flytta inom EU. Sedan har vi ingen aning om hur länge vi stannar här eller om vi flyttar någon annan stans, det vi vet är att vi inte kommer flytta till Sverige igen =) Här är mycket bättre på nästan alla sätt! Sjuvården, maten, klimaten, gästvänligheten, ingen jantelag, lägst kriminalitet i hela EU, lägre skatt, 50% billigare att leva och bo här =) Listan kan göras lång. Så jag säger, var inte rädd att flytta utomlands, det är helt underbart! Carpe Diem!

• Mycket engagerad
    261 inlägg
    26 oktober 2012 05:58

73,7 underbart äntligen en trea som jag har suktat efter den. Trevlig helg!

• Veteran
    1310 inlägg
    26 oktober 2012 06:24

Flodis det låter helt underbart!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 08:46

Grattis Anza och CamillaQ, vi njuter verkligen av Medelhavet! Jag ska berätta vilket pass vi körde idag, ett riktigt tufft pass som ni kan köra hemma! Nu ska vi åka till Larnaca och hämta sonen, underbart att få pussa på honom!!!!!!!!!! Carpe Diem!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    26 oktober 2012 09:44

Vågen visade på 65,4 kg i morse. Minus 1,2 den här veckan. Känns jättebra. Grattis till er andra! Flodis hur gammal är sonen och vad sa han när ni flyttade i väg?

• Veteran
    1732 inlägg
    26 oktober 2012 14:18

Grattis Madde!!!!! Tjohooo! Vad har du gjort för att få ett så bra minus ????? Vi har 4 killar och alla hade flyttat hemifrån när vi flyttade och killarna har alltid vetat att vi ska flytta utomlands så det var ingen chock alls. Vi har bättre kontakt med dem nu än när vi bodde i Sverige för de kommer ner ofta och hälsar på och stannar länge sedan när de väl är här så blir det quality time med dem, det finns ju inga kompisar här som drar ..... Nu ska jag pussa på den ena sonen, smack!