icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bröllop 2013

Engagerad
53 inlägg
24 november 2012 09:56

Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!

• Veteran
    5951 inlägg
    22 februari 2013 11:51

Det är lugnt, jag har absolut ingen brådska :-) Vi funderar på om vi ska ha middagsbjudningen och det efteråt här: http://www.rissnegard.com/ Det är ett av favoritställena, och det var där vi förlovade oss. Det skulle sluta cirkeln på ett synnerligen sympatiskt sätt.

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    22 februari 2013 13:49

Ja vi har sållat lite bland de vi bjuder, bjuder bara släkt och vänner som vi har tät kontakt med. LadyG: Vilket vackert ställe, otroligt mysig atmosfär. Perfekt för en bröllopsfest helt klart. Vi har inte riktigt börjat kolla efter ställen att ha festen på ännu, kanske bör ta och göra det, trots att det är långt kvar, vi slåss ju lite med julbordstiden så att säga, så vi inte riskerar att alla ställen är uppbokade med företagsjulmiddagar eller likande, vore ju lite otur hehe.

• Engagerad
    91 inlägg
    23 februari 2013 06:17

LadyG det låter/ser helt fantastiskt. Vi har slutit vår cirkel. Vi träffades där, han friade där och så vigseln ska vara där. Blev en lite utstickare när vi förlovade oss i Eiffeltornet men som dem brukar säga borta bra men hemma bäst ;P

• Veteran
    5951 inlägg
    23 februari 2013 10:38

Romantiskt :-) Vissa ställen måste man vara snabb och boka har jag sett, som tur är är vi ute i god tid så det ska nog inte vara några problem för oss. Vi blir antagligen ett litet sällskap om ~12-15 personer, helst inte fler om jag får bestämma. Jag är inte så förtjust i folksamlingar ens när jag känner folket i samlingen :-)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    23 februari 2013 11:10

Jag och Gustav tar helt klart ledningen i romantiska frieri/förlovning :P Han friade till mig hemma i badrummet, medan vi höll på att tvätta av oss bebiskräk från min 2 månader gamla brorsdotter. Där mitt i det kaoset, började Gustavs ögon tindra och frieriet kom, får väl erkänna att det var överraskande och jag absolut inte förväntade mig det haha. Fast historian om frieriet lär nog inte direkt inspirera andra till hur de ska gå tillväga för ett romantiskt frieri precis. Jag gillar tänket ni har med att sluta cirklen, att ni har bröllopet/festen där ni förlovade er. Haha något säger mig att jag inte kan ta efter iallafall, ett bröllop i ett badrum vore kanske lite att ta i ;P

• Engagerad
    91 inlägg
    24 februari 2013 10:47

Haha skulle vara annorlunda att ha en vigsel i ett badkar och ett härligt sätt att fria på, mitt i vardagen... min sambo körde mer traditionellt med solnedgång, båt och picknick men konstigt nog fatta jag inget iallafall :-)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    24 februari 2013 17:54

Cena: ja eller hur, skulle visserligen vara lite kul att fått se nära och käras miner när det dimper ner inbjudan i deras brevlåda och det på plats för bröllops stod Thea och Gustavs badrum haha. Mysigt det lät med hans frieri. Nu har vi förresten köpt förlovningsringar, säljaren kommenterade en sak som jag inte tänkt på själv under min viktresa, att det var lite annorlunda att trots att jag gått ner 30 kg så har inte mina fingrar förändrats, har aldrig tänkt på det innan, men då jag gifte mig vägde jag 55kg, när sorgen slog till så gick jag upp till 87 som mest och nu är jag nere på 48 (vilket beror på graviditetens kräkningar) men min vigselring som jag burit hela tiden vad jag än vägt, har alltid passat mig, den satt lika bra när jag vägde 87 som nu när jag väger 48. Har som sagt aldrig tänkt på det, men är det så ovanligt att fingrarna inte ändrar storlek, jag har alltid haft väldigt smala fingrar oberoende på vad jag vägt, nu när jag tänkt till lite, undrar jag om det kan ha att göra med att jag spelar väldigt mycket piano, jag spelar mellan 2-6 timmar om dagen och har gjort sen jag var 10 ungefär, dvs 15 år. så kanske är det så att fingrarna är den kroppsdel som på mig alltid varit riktigt vältränad haha.

• Veteran
    5951 inlägg
    24 februari 2013 19:13

Det vore ju nästan ett bra aprilskämt ;) Mina fingrar byter nog allt storlek, tror jag, men så är de inte speciellt vältränade heller :-)

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    25 februari 2013 19:34

Grattis till att du ska gifta dig Thea=) Brukar läsa dina inlägg lite nu och då. Saknar dig sen grålatte tiden. Kram

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    26 februari 2013 17:47

LadyG: Oh där sa du något, undrar hur många av dem som faktiskt skulle bli lurade, och undrar hur jag skulle ta det egentligen om mina nära och kära faktiskt skulle gå på att vi skulle ha vigslen i badrummet haha, jag hade nog fått ställa mig frågan vad de egentligen tror om mig haha. Haha kan ju vara att föredra att ha andra kroppsdelar som är vältränade än fingrarna. Mezcal: Tack så mycket, saknar dig med, du får gärna slänga iväg ett mail till mig här, jag är ju inte plusmedlem så jag kan inte maila folk om inte de mailar mig först. Det är underbart att ha något trevligt att lägga fokus på.