Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!
Engagerad
53 inlägg
thea77, vi har gott om tid att hitta de perfekta ringarna. Det underlättar att vi är överens om material och stil, i övrigt får vi väl se vad vi kan snubbla över. Ibland hittar man vackra saker där man minst anar det :-) Bollis, det är jättesvårt att mixa titan och guld läste jag någonstans. Det är nog därför såna ringar är lite ovanliga, de flesta är beställningsvara. I värsta fall får vi väl leta upp någon som kan göra ringar på beställning efter vår beskrivning. Antar att det blir dyrt som ett brinnande helvete bara ...
Bollis: Du lär inte vara ensam om att inte ha koll på sånna saker, inget konstigt speciellt inte om du och din blivande är först ut i vänskapskretsen med giftermål. Jag har ju varit gift en gång tidigare så jag fick erfarenhet då, så den använder jag mig av nu.
LadyG: Det finns ju en risk att det blir dyrt men det behöver inte vara så. Den ring som jag har beställt blir 3000 kr billigare när jag får den specialbeställd med mina mått samt bredare än vad originalet är. Jag håller ögonen öppna och ropar om jag ser något =)
Bollis, tack vad gulligt!! Det uppskattar jag!
LadyG: Tid är skönt att ha, det är inte kul att känna stress inför att finna det man vill ha, speciellt inte när man som ni vill ha en lite speciell blandning, som inte finns i en upsjö modeller i alla guldaffärer typ. Men ja det underlättar verkligen att ni är överrens om hur ni vill att de ska se ut, så ni inte behöver komma fram till det först innan ni ska börja jakten på ringarna.
3 000 billigare är ju en bra slant (nu såg jag att det var tre nollor) - det låter ju faktiskt som att det är värt att fundera över på allvar då.
Jag ska faktiskt ner till "min" guldsmed idag för att diskutera min ring lite närmare och jag vet att de iallafall säljer en del titansmycken så kan ju alltid kolla med de om de även jobbar i materialet om du vill.
Det är ju värt att kolla priserna helt klart, om du inte har något emot det!
LadyG, inte för att jag vet om sidan är till någon hjälp, men Annabelle tipsade om den, hon och Julia hade ramlat över sidan när de letade guldsmed, och de verkar iallafall jobba med guld och titan. http://www.lod.nu/brollop/
Tack, der missade jag! Den måste jag titta närmare på!