icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bröllop 2013

Engagerad
53 inlägg
24 november 2012 09:56

Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!

• Veteran
    5951 inlägg
    20 februari 2013 15:34

Det var fint! Hade det passat in i vårt hem hade jag nog satsat på det, det var riktigt vackert (sista länken du hade). För mig skulle det nog räcka med ett välfyllt fotoalbum faktiskt, med gott om bilder på stort och smått. Jag är inte så mycket för att spara en massa saker, egentligen.

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    20 februari 2013 15:53

Det var ju jättefint. Nu blev man ju lite sugen på att göra något sådant. Detta får jag nog ta och undersöka lite närmare.

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    20 februari 2013 20:54

Ja det är just lite det jag är lite velig med, det är supervackert, men är osäker på om det skulle passa in här hemma. Hur har ni det på musikfronten? ska ni ha solosång? och vad ska ni ha för låtar i så fall? Här är ännu en bit som jag och Gustav har hunnit planera in, vi ska ha två solosånger, vi väljer en var som vi sen spelar och sjunger på vigseln. Jag har redan bestämt mig för min låt till honom. Not alone med Darren Criss http://www.youtube.com/watch?v=gV0rjA66Opo Den passar så bra in på oss att det nästan känns som den är skriven till oss :P

• Engagerad
    91 inlägg
    21 februari 2013 07:01

ÅÅå vilka fina klänningar. Jag tror alla kommer att vara glänsande vackra och ja stl 40 ska jag komma i ;P Vi sitter faktiskt också i tankarna hur man ska göra med buketten och det var ett vackert sätt att spara den på. Vad gällande musik har vi hyrt in en trubadur till festen (4timmar). Vi ska gifta oss på en ö i mälaren där vi har vårt sommarställe. Hur ska ni andra gifta er? kyrka?borgligt?ute?

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    21 februari 2013 08:14

Cena: Vad mysigt att gifta sig sådär ute i naturen på en vacker ö. Det låter helt drömskt =). Hur var det din klänning skulle se ut förresten? Ar så nyfiken Vi ska ha en borgerlig vigsel ute i en stor vacker trädgård precis under två stora ekar (om vädret tillåter). Vi har lyckats hitta en kvinna som ska viga oss som verkligen vill ge oss precis det vi vill ha, en vacker ceremoni fast utan den religiösa biten. Är så lycklig=)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    21 februari 2013 12:55

Cena: Vad underbart det låter med ett utebröllop, jag hoppas ni har tur med vädret. Själv ska vi vara inomhus, tror det blir lite kallt att ha det utomhus i december :P På festen lånar vi in några vänner som musikunderhållning. Det är bara under själva vigslen som jag och sambon ska hålla i musiken själva. Vi ska gifta oss borgerligt. Woho i helgen ska jag och Gustav kika på förlovningsringar, vi är redan förlovade men har inte hunnit med att skaffa ringar ännu, jag kommer garanterat slå ett öga på vigselringar med. Se vad det finns att välja på, vet inte riktigt vad jag vill ha för stil på vigselringen faktiskt, bara att jag vill den ska se annorlunda ut mot den vigselring jag redan bär (fast den bär jag numera på högerhanden) men den nya ringen får gärna passa till den gamla typ. Hur har ni tänkt att era vigselringar ska se ut? bilder är ju alltid trevligt att se. Den jag redan bär ser ut så här http://www.hedbergsguld.se/flemming-uziel-vigselring-p-4060.html?cPath=62

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    21 februari 2013 13:08

Thea: Vilken fin ring! Ett bra tips är att ha en liten aning om vad du vill ha för vigselring när du köper din förlvningsring för då kan du få hjälp med att göra ringarna lika i bredd och höjd så att de passar bra ihop på fingret. Det är inte alla butiker som har personal som tar upp detta utan det är alltid bäst att fråga. http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0379768&step=2&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=445&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E Här är en länk till den ring som jag har som inspiration. Jag ska få den gjord av en gulsmed som gjorde min förlovningsring också så han ska se till att de blir lika. =)

• Veteran
    5951 inlägg
    21 februari 2013 14:09

Vi tittar på något i den här stilen, kanske inte exakt de här då men åt det hållet: http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=1357581&step=37&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E Fast det är förskräckligt svårt att hitta snygga, släta ringar som mixar guld och titan snyggt. Men det är det vi vill ha.

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    21 februari 2013 14:33

Bollis: Japp jag har koll på det, men tack för påminnelsen. Snygg ring du har som inspiration. LadyG: snyggt, kan tänka mig att det är lite bökigare att hitta, men skam den som ger sig. Hehe sen jag skrev förra inlägget så fastnade jag med att kolla på vigselringar. hittat stuket som jag gillar, så något åt detta hållet, eller kanske rent av just den ringen blir det nog. http://www.hedbergsguld.se/schalins-vigselring-0623-p-1011.html?cPath=62 Hittade en annan som var lite för lik den jag redan har, kände att det nog inte skulle funka, vill ju inte behöva kika inut i ringarna för att kolla namnen som står där i för att veta vilken ring som ska sitta på vilket finger varje morron när jag tar på ringarna.

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    21 februari 2013 14:43

Thea: Haha ja det har nog de flesta det var bara jag som var helt okunnig på detta med att ringar kunde vara så olika. Jag är väldigt ovan vid det här med bröllop och allt runt omkring ingen jag känner väl har gift sig så vi är liksom lite först ut. Därför är det så bra att hänga här så man får koll på allt som man inte vet. Vilket för min del är en hel del ;P. LadyG: Vilka fina ringar du hittat. Jag förstår att det kan vara svårt att hitta ringar som blandar så som ni vill ha det för jag gissar att det kräver en viss expertis hos personen som gör de och det finns kanske inte så många som har den kunskapen. Jag håller tummarna för att ni hittar vad ni vill ha.