Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!
Engagerad
53 inlägg
Gått ner ½ kilo utan ansträgning, känns bra. Och då har jag ändå inte tränat som jag ska och ätit lite bättre. Men inte mycket :) Efter nyår blir det hårdkörning, känns dumt att börja mitt i alla Jul & Nyårsstress. Har också fått mina inbjudningskort och de ska ut i Januari :)
Hej igen! Nu är jag tillbaka här igen:). Och det behövs nu efter jul, gick väl inte riktigt som jag tänkt mig:(. Men nu är det nya tag. Brud2013 nu är det dags att anmäla sig till viktutmaningen om du ville vara med. Tror den heter viktutmaning 2013. Nu kör vi! Kram på er alla!
Hej, jag är också tillbaka! Tyvärr spårade ledigheten ur totalt och jag är nu 2 kilo TYNGRE än min startvikt! Herregud. Bollis Tack! Jag ska anmäla mig med detsamma! Nu är det verkligen nya tag som gäller. 6 månader kvar till bröllopet. Hur mycket är rimligt att gå ner?
Kämpar man ordentligt och sköter mat och träning så ska det gå att gå ned 1 kg i veckan. Men kanske mer rimligt att satsa på 0,5 kg/ vecka - för att klara det har jag för mej att man behöver ligga på ett kalori underskott på 500 / dag. Så du borde kuinna gå ned allt mellan 12-24 kg på ett halvår om din kropp mår bra och ämnesomsättning och sånt funkar som det ska. Lycka till!
Blivande brud här med. Hade tänkt mig ungefär -0,5kg/v till slutet av april ungefär, om allt går som planerat skulle det göra -9kg vilket placerar mig runt 65kg. Nu vet jag att kroppen inte är en linjär maskin som gör som man vill alla gånger, men man ska ju ha ett tydligt mål för att lyckas. Nu har jag både mål och plan, återstår exekvering.
Vet ni vad - under julen har jag blivit inbjuden till två bröllop TILL. Summa tre bröllop att gå på i sommar. O_o
Nu har vi börjat ta tag i det här med planering och nu börjar jag inse varför vissa människor blir så stressade av detta. Så många saker att tänka på och ha i huvudet som man måste göra i så god tid för att det ska hinna vara klart. Har ni andra bestämt vilken tid på dagen ni ska gifta er? Känns det sent att ta det kl 16 (vi ska gifta oss på samma plats som vi har själva festen) eller ska man ta det tidigare? Vad tycker ni? Kram på er
Vi har tagit kl 16.00 och ska gifta oss på samma ställe som festen. Vi ska iof ha massor av barn med så vi tyckte det vart lagom med mat och så.... jag vill gå ner 5 kilo till innan brudklänningen beställs men vi får väl se. Just nu med feber och halsont är det inte det man har sån stor lust med att tänka på! Vi ska försöka göra mycket själv på bröllopet och då blir det mycket att göra..Jag håller just nu på att sy löparna som ska gå tvärs över bordet (rosa) 20 st!!! men med tre barn tar det tid.... Vi nu bestämt oss att ge presenter till gästerna + hänglås som nu verkar populärt och så ska vi ge alla en notering som typ denna: Enligt tradition skall brudparet skänka sina gäster 5 saker som önskar er hälsa, rikedom, glädje, långt liv och fruktbarhet. Så med detta önskar vi er alla dessa saker genom att ge er: - Hälsa =Multivitamintablett - Rikedom = Chockladpeng - Glädje = En glad mun - Långt liv = Egna gjorda skyddsänglar som förhoppningsvis skyddar er mot allt ont. - Fruktbarhet = Frön som förhoppningsvis frodas och ger en mysig atmosfär vid sängen. Några av er har även fått ett hänglås som du/er familj ska åka till ert smultronställe i världen (utomlands/sverige/vart er favoritplats än är) och fästa ert lås där. Ni ska sedan skicka nyckeln med koordinater/adress/beskrivning till oss så att vi sedan kan åka dit och ta hem låset. På det viset kommer vi få se erat smultronställe precis som ni får se vårat idag. Vad tycker ni? Har ni något annat som man kan ge istället som ska symbolisera dessa 5 saker????
Hej alla, ser ätt bröllopsplanerna är i full gång. Jag har tagit tag i hälsan igen och gått ner mina 2 julkilon, men bröllopet har jag inte planerat så mycket ännu. Bollis, jag har ingen aning om tider, men måste också bestämma mig snart eftersom vi ska försöka få ut inbjudningskorten så snart som möjligt. cena, jag har aldrig hört om de där fem sakerna, men det var ju jättefint, Gillade verkligen tanken med låset!
Jag är just nu väldigt stressad över allt vad bröllop heter. Känns som det är så mycket som ska göras och så lite tid att göra det på. Sen ska vi ju inte prata om kostnaden för alltihop. Man gifter sig ju bara en gång i livet (förhoppningsvis) och då vill man ju inte behöva snåla för mycket samtidigt så får det ju inte kosta en förmögenhet heller. Jag får dessutom väldigt dåligt samvete för att jag kommer att kosta så mycket i jämförelse med min sambo. Han försöker övertyga mig om att det är så det ska vara och att jag är värd det men jag är inte så van vid att lägga så mycket pengar mm på mig själv. Någon annan som känner så? Vi satt och tittade på inbjudningar igår också. Funderade på att beställa färdiga som vi designar på en hemsida. Hur ska ni göra? Kram på er alla!