icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bröllop 2013

Engagerad
53 inlägg
24 november 2012 09:56

Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!

• Veteran
    5951 inlägg
    5 mars 2013 16:01

Jag har kommit på att jag inte vill ha någon komplicerad bukett, utan en enkel med rosor och det där vita (små vita blommor) och några gröna kvistar bara. Enkelt, klassiskt och vackert. Rosor är vackra, jag vill låta dem vara huvudnumret i buketten och rött är den givna färgen tycker jag. I grova drag börjar jag få en bild klar för mig känns det som (inbillar jag mig iaf). Exakt när och vart jobbar vi på :-)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    5 mars 2013 16:18

Jag vill med ha en enkel brudbukett. min förra brudbukett band en vän till mig, med rosor inköpta på ica haha. var något i stil med denna buketten, men jag hade vita rosor istället för de röda typ. http://4.bp.blogspot.com/_Rk1MCYLBFgI/SGI_Rpohf-I/AAAAAAAAAcY/t49M4a634ww/s400/P1010027.JPG Sparade in mååånga hundra på att inte köpa en brudbukett, de springer väldigt fort iväg i pris märkte jag när jag sökte på priser då. JAg rekommenderar kanske dock inte rosor inköpa på matvarubutiker, man får förmodligen aningen bättre kvalitet från blomsteraffärer. Så till en blomaffär kommer jag vända mig för blommorna, men kommer köpa en vanlig bukett så att säga och låta vännen minda ihop den till något tjusigt.

• Veteran
    5951 inlägg
    5 mars 2013 16:21

Ja, så tänkte jag göra också. Köpa blommorna i blombutik och binda ihop den själv, jag är rätt bra på att få till det när jag vill :-) Bara för att jag sagt det nu kommer den antagligen se ut som en hövolme men det får jag väl stå ut med då :-)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    5 mars 2013 16:41

Ja då låter det perfekt att du arrangerar dem själv. Jag kan inte arrangera blommor för fem öre, jag överdriver inte ens, oftast när jag får blommor vid födelsedagar eller vi middagbjudningar osv så sätter jag blommorna i en vas, typ alltid den största jag kan hitta, nästa gång jag ser blommorna har någon av mina nära och kära förbarmat sig över dem, satt dem i en ny bättre passande vas och arrangerat dem lite snyggt så det inte bara lutar åt ett håll liksom. Så jag har inte ens funderat på att fixa buketten själv, min vän som är bra på att binda buketter, en två veckors praktik hos en florist under skoltiden gjorde att hon hann snappa upp en del saker i blomsterbindarkonsten, skrattade lite åt mig när jag kom med mina två buketter med blommor från ica som hon skulle binda min brudbukett av, och hon påpekade att det förmodligen inte var många som köpte sin brudbukett i en matvaruaffär hehe. Så denna gång slår jag på lite större och skaffar mina blommor från en blomaffär iallafall.

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    4 april 2013 11:41

Hej hej tjejer! Hur går det för er i planerandet? Är det någon som har ett bra förslag på en billig men bra present till tärnor? Jag vill ge de något som tack och som ett minne men vill inte att det ska vara jättedyrt liksom =). LadyG: Efter mycket om och men har jag nu äntligen lyckats kolla med min guldsmed och de jobbar tyvärr inte i titan och guld. Jag hoppas att du hittar något någonstans som blir bra =). Kram på er!

• Veteran
    5951 inlägg
    4 april 2013 11:44

Åh shit det har jag inte tänkt på... vad ger man tärnor egentligen, finns det någon kutym här? Tack Bollis, jag anade att det kan bli svårt att hitta någon som jobbar i titan och guld men skam den som ger sig :-)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    4 april 2013 12:42

Bollis: Här ligger planeringen lite på hyllan just för tillfället, livet slog till lite oväntat så planerna har hamnat i skymundan, dock ska vi ju inte gifta oss förrän i december så vi har gått om tid att planera. Det är svårt det där med present, på mitt första bröllop så gav jag mina tärnor enkla guldörhängen. Denna gången kommer mina två tärnor få armband från barncancerfonden. Alla våra gäster kommer få en liten pin från barncancerfonden som gåva. Mitt och Gustavs sätt att involvera min lillebror i vårt bröllop helt enkelt. Men annars tror jag väl inte det finns några riktlinjer på vad tärnornas gåva ska vara, har varit på bröllop där tärnorna fått allt från plåster (eftersom de springer ärende åt bruden) till fått hår, make up och kläder betalda av brudparet.

• Mycket engagerad
    312 inlägg
    4 april 2013 12:45

Väntas det rosa slipsar den här gången också? :D

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    4 april 2013 12:53

tolwyn: omg, det var inte igår, haha nä inga rosa slipsar denna gången, fast jag kanske inte ska ge Gustav idéer för det är den rosa slipskillen som kommer vara hans bestman :P

• Mycket engagerad
    312 inlägg
    4 april 2013 14:02

Tycker det var helt kungligt hur Gustav valde tillfället, det är ju faktiskt som så att vi måste hitta varandra i vardagens gråa tristess och arbete och smågräl och annat och inte bara när vi är uppklädda och leker snällt med varandra.