icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bröllop 2013

Engagerad
53 inlägg
24 november 2012 09:56

Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    21 februari 2013 15:36

Jag återkommer med mer info imorgon för ikväll ska jag på min nya favoritsysselsättning förutom träning då. Jag ska på silversmideskurs =)

• Veteran
    5951 inlägg
    21 februari 2013 15:38

Kul!! Silver är nog en av de vackraste metaller jag vet. Hoppas du får riktigt roligt på kursen :-)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    21 februari 2013 15:42

LadyG: hoppas sidan kan vara till hjälp. Om man vill komma billigare undan med att göra egna ringar är väl att lämna in eget guld, om man nu råkar ha sånt liggande drällande hemma till ingen nytta. Annars håller jag iallafall tummarna för att egen design på guld/titanringar inte kostar multum. Bollis: Silversmideskurs låter skoj, vad får ni lära er på den? Då kan du kanske göra dig ett smycke/tiara/diadem att bära på bröllopet :)

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    21 februari 2013 15:51

Kursen är tio gånger om 3h och vi får lära oss att jobba med silver på olika sätt och att använda olika tekniker. Jag har bara varit på två tillfällen men har lyckats göra en enkel hamrad ring och håller på att göra ett armband. Thea: Eftersom jag är helt ny på detta så vågar jag inte riktigt mig på några alltför stora projekt än men jag har faktiskt funderat på om jag skulle göra tre små hängen med gravyr till mina tre brudtärnor som en tackgåva. Det finns egentligen bara ett problem med det och det är att en av mina brudtärnor går kursen tillsammans med mig men det kanske kan lösas ändå =)

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    21 februari 2013 16:00

Låter urkul, och kul att kursen är så pass många gånger så ni hinner lära er flera olika saker. Tycker den idén att göra tackgåvor till tärnorna låter perfekt, en vän till mig gick någon glassmyckeskurs och då fick hon samma idé, så vi brudtärnor fick ett litet hänge. Problemet kan ju vara att smussla med det så tärnan som går samma kurs inte märker det. För kanske blir lite genomskinligt om du under ett kurstillfälle ber henne att sätta sig så långt borta från dig det är möjligt och förbjuda henne att kolla åt ditt håll innan kursen är slut haha.

• Engagerad
    91 inlägg
    21 februari 2013 20:39

Min ring är tvådelad då jag och sambon valde silverringar som förlovningsringar och dem har blivit nötta så innersta ringen är vittguld(symboliserar förlovningsringen). Den sluter inte hela fingret utan är ett litet "glapp" i den och den andra ringen är i röttguld där diamanterna är gjorda som ett T (för Tomas) så går liksom T:et ihop med innerstaringen...Svårt att förklara men jag har ingen blogg jag kan lägga ut kortet på den och här kna man visst inte lägg ut bilder :D Bollis: här är min tänkte klänning http://www.balklanningaronline.com/goods-8708-golv-l%C3%A4ngd+grimma+kl%C3%A4nning+elfenben+bandage+brudkl%C3%A4nningar+broderi+Ruche+svep+t%C3%A5g.html#.USZ33TecUm5

• Engagerad
    91 inlägg
    21 februari 2013 20:41

jag tycker det verkar som att vi alla kommer ha helt fantastiska bröllop men jag trodde faktiskt inte att det var så mycket att planera som det var. Vi ska inte vara så många på bröllopet men det är mycket som ska bokas, beställas och göras iallafall

• Mycket engagerad
    301 inlägg
    21 februari 2013 21:08

Cena: din ring låter fin, när jag tänker den i huvudet så ser den ut lite som http://www.platina.se/orders/vigselringar/pussel_ring.jpg fast då med ett helt gap i stället där den andra ringen går ner, och väldigt snitsigt med att diamanterna bildar första bokstaven i din blivandes namn. Ja det tar verkligen tid att planera bröllop, och jag håller med, mycket mer tid än man tror dessutom. Och då har vi ändå lite flyt med en del saker som vi ine behöver leta efter och lägga ner tid på. Matfrågan är redan ordnad, en fördel med att ha en bästa vän som är kock, och villig att ställa upp och fixa mat till alla gäster, levande musik till festen och sånna saker som man annars måste lägga tid på att kolla upp och ringa runt och ha sig. Förresten hur många gäster planerar ni ha? Vi blir ganska många även om vi bara bjuder släkt och närmaste vännerna. vi räknar att vi kommer bjuda runt 70 personer.

• Engagerad
    91 inlägg
    21 februari 2013 22:12

Ja exakt men som sagt hela vägen ner och så blir T med tre små diamanter i tjocklek...Jag är supernöjd! Vi kommer "bara" bli 35st så som sagt väldigt lite men räcker gott och väl för oss :D Nära och kära helt enkelt...

• Mycket engagerad
    248 inlägg
    22 februari 2013 07:45

Cena: Vilken underbar klänning. Min påminner lite om den fast med annorlunda skärning upp till. V Vi har bjudit ca 60 personer men då har vi hållit igen rejält för att det inte ska springa iväg till för mycket pengar ;P. LadyG: Jag hann tyvärr inte in till min guldsmed igår men jag återkommer när jag varit där.