Detta är en ett forum för alla som vill gå ner några extra kilon till den stora dagen. Jag själv ska gifta mig sommaren 2013 och har en övervikt på nästan 26 kilo!! Så, tjejer och killar som också ska gifta sig 2013, eller om ni ska gästa ett viktigt bröllop 2013, detta är stället där vi peppar varandra. Kom med mattips, motivationstips, träningstips, och varför inte....diskutera bröllopsplaner! Det är alltid lättare när man är några stycken som peppar varandra, på så sätt är det enklare att hålla sig på banan! Det spelar ingen roll om du har 26 kilo att gå ner, som jag, eller om du bara vill gå ner de där 2 sista för att klänningen ska sitta perfekt! Här är alla välkomna! NU KÖR VI!
Engagerad
53 inlägg
Jag har sån tur att min bästa kompis, brudtärna designer egna kort som hobby så hon fick göra mina...superfina vårt dem...men annars hade vi oxå beställt färdiga. Minns att vi diskuterades caligraphen, eller hur det nu stavas... mina 2kilo från jul och nyår har rasat bort så nu har jag tre kilo kvar innan jag gått ner 15kilo sen i höstas. Men ingen motivation, känns lite nöjdhetskänsla....konstigt
Hur går det, brudar? :) Jag har kommit igång efter julen och har snart droppat julcentimetrarna tror jag. B-) Jag hade det väldigt tufft i december, så det var inte bara julen som ställde till det för mig, men nu är livet lugnare så nu ska det bli bra. Tills nästa kris. ;-) Med mina tre bröllop jag ska på i sommar så kan jag få en fin klänning uppsydd till mig av min moster sömmerskan (bra och billig B-)) och sedan använda på flera av bröllopen. Min systers bröllop blir ett frackbröllop så då kan jag satsa hårt på kläderna. Min väninnas bröllop vet jag inte vilken klädkod det blir och itne heller på min andra väninnas bröllop. Blir det ett enklare bröllop på de bröllopen har jag en fin klänning i Marimekko-stil som jag planerar att krympa i till sommaren! Det var flera år sedan jag kunde använda den, så jag blev jag när jag kom att den finns. Kämpa på så når jag det målet också! :)
Tänkte mig -0,5/v och det är vecka 3 nu, så i slutet av veckan borde jag stå på -1,5 fast i morse räknade jag -2,4 sen jag började så jag ligger lite före planen. Å andra sidan kommer det säkert platåer och andra hinder, så jag ska väl ha lite marginal till dem om jag vill komma ner i vikt som jag hade tänkt.
Idag ska jag ut och titta på klänningar med en kompis. Måste säga att jag känner mig lite nervös. Är inte van att stå i centrum på det viset men jag ska försöka njuta av det. Hur går det för er andra?
Hallå hallå! Hur går det för alla blivande brudar och bröllopsgäster? :)
Hej brudar!! Är ny här...m har nu tänkt ta tag i mitt liv.... Den 17 augusti ska vi gifta oss, jag o min prins! Efter 15 år tillsammans, två barn ( +1 bonus), 3 hundar o nyköpt gård på landet är det dags!! <3 vill nu går ner 5-6 kg....jag har tränat varje dag hemma, crosstrainer el rodd m har nu börjat på gymmet!! Älskart!! Kondition o styrka är det som gäller! Har kört LCHF sen nyår m tappade sugen när inget hände, så nu vet jag inte...m funderar på att ge det en chans till...3 gången gillt! Tar gärna emot tipsen idéer i både kost o motion o bröllop!!! Tjingeling!
Hej jutta1! Vad kul med en brud till. :-) Mitt tips är att börja matregistrera i ett par veckor åtminstone. Även jag som ätit lchf tidigare behövde en handfast påminnelse om vad varje måltid faktiskt innehöll i fett, protein och kolhydrater. Det var svårt att få ner kolhydraterna och proteinet till sina nivåer och upp med fettet. Hade jag inte skrivit ned det hade jag fortfarande ätit för lite fett och för mycket protein, för där hamnar jag hela tiden! Registrera, registrera, registrera!
Hej igen brudar! Hur går det med planeringen för er andra? Själv har jag lycktas boka plats och vigselförrättare (som också ska fotografera oss) inbjudningar har skickats ut, Jag har fixat min klänning och bokat in smink och hår till mig och mina tärnor, jag har fixat tärnklänningar (fixades igår) och min ring är beställd. Men fy vad dyrt allt är och det är inte alls bra för min stressnivå =(. Och det som är dåligt för min stressnivå är dåligt för min vikt så nu gäller det att hålla i med mat och träning. Jag känner att jag har tappat en del de senaste 3 veckorna. Jag har varit hyfsat duktig med träningen men har smaskat i mig lite mer än jag borde vilket innebär att jag har slutat att gå ner i vikt så nu är det skärpning som gäller. Man vill ju vara fin på sin stora dag =).
Hej, även jag ny här i tråden, här planeras det bröllop i December. Datum inte riktigt bestämt ännu, men vi har iallafall kommit fram till vilken månad, bra början iallafall :P Just i skrivande stund är jag inte i viktminskningstagen, har gått ner från 87 till 54, men nu är jag gravid och bebis är beräknad till 2 september, så jag har ca 3 månader på mig efter födsel att komma i lite form. Trots att datum inte är spikat ännu så är jag redan i full gång med planering, eller nåja planering är kanske att ta i, men roar mig med att kolla inspiration till kläder. och sambons kläder är nästan bestämt redan, jag letar bara efter en lilarutig fluga, det är svårare än jag tänkte mig, finns hur många flugor som helst, många rutiga, många lila, problemet är att det lila och rutiga inte sitter på samma fluga. Jaja en klok matdagbokare tipsade om att jag ju om inte annat kan sy flugan själv, vilket jag planerar att göra om jag inte råkar snubbla över en. Min klänning kommer gå i lila, har hittat stuket på hur jag vill att den ska se ut, återstår att se om jag kommer köpa en eller sy den själv. det är ju inte direkt aktuellt än på ett tag.
Vad kul att vi börjar bli några stycken här nu. Thea när det gäller flugor så tror jag att jag sett något liknande det du beskriver på tieroom.se. Jag köpte en fluga där till min blivande man i julklapp och de har massor av olika tyger och det är bra kvalité och bra service.