icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2026

Veteran
8274 inlägg
26 december 2025 22:05

Våren 2026 innebär vägning onsdagar före kl 24 fr o m 7/1.

Finns plats för nya, anmäl er här eller på tråden "vikter Biggest looser våren 2026".

God fortsättning och Gott nytt år.

• Utmärkt medlem
    686 inlägg
    30 april 2026 08:59

Tack Linus, ska verkligen försöka förvalta babs arbete så att det lever vidare.

Ja, veckorna gick bra, krävdes bara att jag skulle kliva bort från 66. Mitt två närmaste delmål är att hamna på en 6a i visceralt fett och att komma ner på 62, och jag har förhoppning att något eller båda ska ske inom kommande fyra veckors period.

• Utmärkt medlem
    686 inlägg
    4 maj 2026 07:52

Oj hur det svänger för en, en vecka gruvar man sig för att ställa sig på vågen på onsdag, och nästa vecka så längtar man till onsdag och vågen. Nu har jag en längtan, och en önskan att jag inte ska falla innan onsdagen, ja jag har väll en önskan att jag aldrig mer ska falla. Men låt oss vara realistiska. Vägde mig idag för en annan grupp, 64,4, så sett till det så kanske något på 62 inte är omöjligt att uppnå om lite mer än tre veckor. 'Bara' 1,5 kg som måste bort då.

• Mycket engagerad
    318 inlägg
    5 maj 2026 08:29

Tack för insläpp och förklaringar om var och hur jag ska göra. Tycker det är knepigt att hitta rätt i nya miljöer, men hoppas att det ska bli en ny vana och blir lätt att navigera i efter ett tag. Veckovägning är ju lagomt och även om jag hoppar upp på vågen flera gånger om dagen så är det resultat över lång tid som är mest intressant egentligen. Det behöver jag komma ihåg om och när första plusset kommer. Med en massa övervikt så borde det gå bra i början, men sen brukar det komma platåer och där gäller det att hålla ut och behålla sina vanor och tidigare har det varit då jag inte orkat fortsätta. 

• Utmärkt medlem
    686 inlägg
    Redigerad: 7 maj 2026 06:17

Grattis Linus till det stora tappet, fantastiskt jobbat.

Tillsammans har vi totalt gått ner 10,9 kg den här veckan, bra gjort..

Välkommen Alzarin.

sorry, bort rest = bortrest.

• Veteran
    2751 inlägg
    7 maj 2026 08:13

En får tacke 😃

Jag säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN!

• Veteran
    2751 inlägg
    Redigerad: 7 maj 2026 08:15

Kul att du summerar hela gruppens resultat klaraelv, det blir extra tydligt då att man kan lita på processen. 

• Utmärkt medlem
    526 inlägg
    7 maj 2026 09:58

PEPP TILL OSS ALLA INFÖR VECKAN FRAM TILL NÄSTA VÄGNING:

Det är inte de perfekta dagarna som avgör din viktresa, det är alla de vanliga dagarna då du fortsätter ändå.

Minns att att följa en kostregim inte handlar om att straffa sig själv, utan om att ge kroppen det den behöver för att må bättre och bli starkare över tid. Resultat kommer sällan över en natt, men varje bra val du gör idag är en investering i framtida dig. Även små steg räknas.

Det kommer dagar då det känns segt, då tålamodet tar slut eller frestelserna känns starkare än målet. Det är helt normalt. Det viktiga är att hitta tillbaka utan att ge upp på sig själv då dessa situationer visar sig. Pepp, pepp! Du är kapabel till mer än du tror. Håll ut, fortsätt framåt och påminn dig om varför du började. För varje vecka bygger du inte bara nya vanor, utan också disciplin, styrka och tillit till dig själv.

• Utmärkt medlem
    686 inlägg
    13 maj 2026 08:51

Vilken vecka, allt började så bra och hektona försvann dag efter dag, från onsdagens 64 ner till söndagens 63,2 och DÅ KOM söndagskvällen och kolhydratbonanzan startade... Upp 5 hekto, sedan gick måndagen bra men avslutades med brööööd, tisdagen blev mer eller mindre en copy and paste på måndagen. Utan brödet hade jag nog varit nere på 63,2 igen men nu är det inte så utan det är nu till och med ett hekto upp från måndagen. Så BL vikten blev 63,8 den här onsdagen.  

• Utmärkt medlem
    527 inlägg
    13 maj 2026 23:05

Nu är jag hemma igen. Så fruktansvärt mentalt slut. Döm om min förvåning när vågen visade 85.2!! Hur är det ens möjligt? Mina steg har varit 1500-2000 PER DAG!! Det är ju vad man gör i stort sett för att ta sig till jobbet på morgonen!

Iaf, hemma men helt slut på energi. Försöker acceptera men svårt. Går promenader och imorgon är det städdag! Nystädat hus får mig att att slappna av lättare

• Utmärkt medlem
    526 inlägg
    15 maj 2026 07:16

PEPP till oss alla:

Ny vecka, ny chans – och du har redan visat att du klarar det här 💪

Ta en dag i taget, håll fast vid dina bra vanor och kom ihåg varför du började.

Små steg framåt är fortfarande framsteg. Nu kör vi på med målet i sikte! ✨