Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag. Kolhydrater max 100g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Redskap 1: Redskap 2: - Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Kanske, känns dock som att jag borde föregå med gott exempel, men jag gör det sen genom att komma tillbaka till 100% imorn! ;)
Ska jag starta en ny tråd eller bara ändra denna, vad anser ni? :)
Jag tycker vi kör på den vi har :) Sen kanske vi ska marknadsföra den i en blogg för att lura hit fler :)
Idag hamnade jag på 96 g kolisar och 98 g protein. Nöjd :) Missade dock träningen i morse. Kom bara inte ur sängen :( I morgon är gymmet stängt men sen är det bara att köra igen. Är inbokad på några pass för att få lite extra press. Gott nytt år alla
Gott nytt år på er. Jag tycker vi (Troxii) startar en ny tråd. De blir så långa annars. Nytt år - ny tråd :-) Jag hann med två pass igår (för att kunna äta och dricka extra gott :-)), på totalt 760 kcal, samt en morgon- och en kvällspromenad.
Mait: Vad duktigt med två pass. Nu fick jag lite dåligt samvete *S* Troxii: Ibland behöver vi vila. Som du skrev en annan gång så är det viktiga att man kommer igen. Och hela tiden har det i huvudet. Du är ju så otroligt duktig och motiverad. God fortsättning nu alla.
Så vad vill ni göra första veckan? Vad brukar ni inte göra, nåt ni drar er för för att det är så jäkla jobbigt?! ;)
Ianne, Japp jag vilar idag (gymmet är stängt). Nya tag imorgon. Troxii, Vet inte. Jag har varit lite lat när det gäller ren styrketräning. Så där hade jag nog behövt en spark i ändan :-)
Hm jag fixar en ny tråd då kanske... Missade det ni hade skrivit nu på slutet men det är lätt att kopiera :) Ianne, tack för förtroendet och dina ord! :) Gott nytt år och god fortsättning, i år ska vi knäcka många rekord ;))
Sådär, ny tråd uppe! ;)