Efter en period med pollenallergi och sjukdomar är jag äntligen tillbaka på banan och känner att nu är det dags att komma ner ytterliggare lite till i vikt. Under dem senaste veckorna har jag inte haft något viktminskningstänk och heller inte kunnat träna, men vägen har legat stabilt vilket jag är tacksam över. Men nu är det dags för nya hårdare tag!
Är här fler som vill kämpa ihop? Vi peppar och stöttar varandra i med och motgångar! Detta är ingen tävlig, mer än mot sig själv. Var och en sätter själv upp sina mål och sin plan. Däremot får ni gärna rapportera in er vikt så ska jag försöka lägga in den här.
_________Startvikt___Nuvarande vikt___Förändring_____Målvikt_____Längd
Yatzy_____97,6 kg_____92,8kg_______-4,8kg________70kg______178cm
Liinage____76.4kg_____68,8kg_______-7,6kg________57kg______160kg
Throw_____98,0kg_____80,5kg_______-17,5kg_________70kg______174cm
Rejeel ____86,7kg______70,9kg_______-15,8kg________55kg______159cm
SuperK____78,3kg_____73,9kg________-4,4kg________ca 60kg__________?
Soltimme__87,4kg_____84,5kg________-2,9kg________70kg______169cm
Nathalia___71,1kg_____72,6kg________+1,5kg_________68kg______170cm
Havet______92,1kg_____96,8kg________+4,7kg_________74kg______173cm
Dooky______117,0kg____116,6kg_______-0,4kg_________65kg______170cm
Ericam83___110,2______101,8kg________-8,4kg_________65kg______165cm
Neleh________70,8 kg___70,0kg_______-0,8kg___________60 kg_____158 cm
Keighlee______67,7kg______67,7kg______-0,0kg________56kg_______165cm
Idag visade vågen på 96,1 kg känns skönt att det går lite neråt. Har varit småsugen hela tiden dom senaste dagarna.
Jag har bestämt att inte redovisa någon vikt på ett tag. Är så besviken på att det har gått upp igen och tänker inte skriva in förrän jag är nere på 69,9 kg igen.
Blir inspererad när jag läser om era fin resultat.
I dag när jag var i en klädaffär och dottern prova kläder fick jag syn på min spegelbild i en av speglarna. Fy vilken hemsk syn. jag känner mig inte så tjock som jag såg att jag är. När jag speglar mig hemma frammifrån så ser det hyffsat ut. Men denna syn var hemsk. Jag måste få bukt på detta och få bort övervikten.
Neleh: speglar i provhytter är tortyrredskap! Blunda bara. De är hemska, för vem som helst oavsett kroppsform eller utseende. Enda gången jag använder provrum är just därför: för att prova om plagget passar mig. Jag ignorerar det hemska ljuset som är så oförlåtande...
Jag tycker att du gör helt rätt som struntar i vågen ett tag. Jag har ju själv gjort det ett tag nu då jag började må dåligt och få tillbaka gamla destruktiva tankemönster. Första gången denna vecka jag redovisat vikt, efter nästan en månads uppehåll. Det har varit riktigt skönt att bara fokusera på att må bra, träna, äta det jag behöver och känna mig balanserad. Man blir så lätt fixerad vid siffrorna på vågen för att man är så ivrig att se nya resultat. Så glömmer man bort sig själv och hur man själv mår någonstans på vägen.
Och igen - GLÖM spegelbilden i provhytten. Fy satan, de borde ha varningstrianglar på dem
Är förkyld igen, hade hoppats på att det bara skulle varit migrän i början av veckan men det har utvecklats till en fullskalig förkylning :(
Resultatet är att jag har ingen matlust men småäter ändå. låter knäppt men så blir det.
Vikten står ganska stilla men vad gör väl det bara den inte stiger.
Hej alla!
Tänkte bara säga förlåt för att jag varit helt frånvarande.. Men är galet mycket just nu och har inte hunnit lägga tid här inne på MD. Kommande vecka kommer jag också att ha fullt upp och inte ha mööjlighet att hänga här inne...
Äntligen en lång promenad på 7 km och 10 426 steg, inser att det är 14 dagar sedan.. får lov att bli en kortare i morgon. Hoppas jag orkar.
Hej alla! Måste få gnälla av mig lite. Ända sen jag började jobba igen så har jag inte alls samma känsla som innan mammaledigheten, då trivdes jag å nu usch. Vill bara vidare å hux flux sökte jag 2 jobb. Ett jag inte alls trodde jag hade någon chans på å ett som jag trodde kanske att de finns en liten chans på. Blev kallad på intervju dagen efter på jobbet jag inte trodde på. å tänkte ja men de e ju iaf en bra erfarenhet att gå på intervju. Så idag var jag där å jag vet inte hur de gick till men dom erbjöd mig det. Trixet är att det är ett vikariat på 3 månader som sedan kan förlängas igen i 3 mån osv osv tills man kommit upp i 2 år å blir fast anställd. Avdelningen är toppen å jag känner att det är en otrolig chans in i landstinget men sambon är supertvär! Han tycker att det är otroligt egoistiskt att ens tänka tanken på att säga upp mitt fasta jobb för vikariatet. Känner att jag till viss del håller med men samtidigt ser jag det som en stor chans. Men jag kan ju inte bara strunta u hans argument, känslor och tankar. Så himla tråkigt! Ville verkligen vidare...
Åh. Idag måste jag få dela med mig av lite saker som gjorde mig glad. Har ju som jag nämnt innan struntat i vågen nu och struntar i vad den säger om mig och mitt liv men jag kände dock att det var viktigt att komma i mina gamla kläder igen. Och idag fick jag ett ryck och testade några av mina jeans, och kom iallfall i 3 av 5 par och jag är så glad! Men det som gör mig så konfunderad är att de jeansen jag kom i nu är i storlek 24, alltså ganska små.. Men när jag kollar på typ mina lår i spegeln ser jag ändå bara elefantlår, tycker detta är rätt läskigt. Går knappt att köpa mindre jeans på typ JC men ändå känner jag mig så galet tjock och det skrämmer mig. När blir jag nöjd?!!
ericam83 Jobbig situation. Jag vet att jag hade nog tagit jobbet om jag ville ha det. När jag flytta till ett nytt landskap och börja om på jobbfronten, var det lasdagar som gällde innom kommunen. gick som spring vikarie och sommarjobb för att jobba upp mina dagar. Men ville gärna jobba på sjukhus och sökte sommarjobb inom landstinget. fick ett jobb vikariat på förlossningen. Tog det fast jag viste att jag inte skulle få mina lasdagar och att det skulle dröja längre innan jag fick en fast tjänst inom kommunen. Var på sjukhuset i 3 sommrar bara för jag tyckte det var så kul.
Jag har fortfarande inte hitta min rätta isperation. Är så jobbigt att inte komma på rätt spår. Vill ju så gärna gå ner i vikt.
Fick mail från chefen idag och hon kunde erbjuda mig ett vikariat fram till 30 augusti 2015 så jag tackade ja!! Måste våga chansa och ett så långt vikariat kommer jag inte att bli erbjuden igen. Så Yes nu kör vi ;-). I nästa vecka skriver vi papprena å då blir det officiellt!