Efter en period med pollenallergi och sjukdomar är jag äntligen tillbaka på banan och känner att nu är det dags att komma ner ytterliggare lite till i vikt. Under dem senaste veckorna har jag inte haft något viktminskningstänk och heller inte kunnat träna, men vägen har legat stabilt vilket jag är tacksam över. Men nu är det dags för nya hårdare tag!
Är här fler som vill kämpa ihop? Vi peppar och stöttar varandra i med och motgångar! Detta är ingen tävlig, mer än mot sig själv. Var och en sätter själv upp sina mål och sin plan. Däremot får ni gärna rapportera in er vikt så ska jag försöka lägga in den här.
_________Startvikt___Nuvarande vikt___Förändring_____Målvikt_____Längd
Yatzy_____97,6 kg_____92,8kg_______-4,8kg________70kg______178cm
Liinage____76.4kg_____68,8kg_______-7,6kg________57kg______160kg
Throw_____98,0kg_____80,5kg_______-17,5kg_________70kg______174cm
Rejeel ____86,7kg______70,9kg_______-15,8kg________55kg______159cm
SuperK____78,3kg_____73,9kg________-4,4kg________ca 60kg__________?
Soltimme__87,4kg_____84,5kg________-2,9kg________70kg______169cm
Nathalia___71,1kg_____72,6kg________+1,5kg_________68kg______170cm
Havet______92,1kg_____96,8kg________+4,7kg_________74kg______173cm
Dooky______117,0kg____116,6kg_______-0,4kg_________65kg______170cm
Ericam83___110,2______101,8kg________-8,4kg_________65kg______165cm
Neleh________70,8 kg___70,0kg_______-0,8kg___________60 kg_____158 cm
Keighlee______67,7kg______67,7kg______-0,0kg________56kg_______165cm
krya på dig ericam83!! Hoppas det blir bättre..
Jag är kvar i gruppen men har också bojkottat vågen ett tag eftersom det bara ger mig ångest och nedvärderande av migsjälv, så jag mäter lite ibland och testar mina gamla kläder som jag inte kommit i på ett bra tag..
Kämpa på allihopa!
Varit dålig aktivitet på mig, sorry tjejer! Har haft ett par riktigt tuffa veckor och varit väldigt nere. Men jag har hittat en ny underbar häst som jag ska pyssla om och rida några gånger i veckan så det har lyft upp mig massor! :)
Kämpar vidare med styrketräningen för att få rutin på det. Maten... Nja. Svajigt just nu.
Jag har också dålig närvaro här. Är just nu hos barnbarnen tills 11 nov. Så mat och träning = 0.
Kämpa på tjejer det ska jag göra.
I morgon är ny vecka och jag ska försöka igen att hålla diet.
Hösten är jobbig tycker jag. Taskigt väder mörkt och trist. Gör verkligen sitt på humöret! Och orken för den delen.
Jag är så glad för att allt äntligen lugnat ner sig för vår del. Varje helg sedan september tills nu har varit fullbokade. Jobbstress och annat har verkligen förstört min viktnedgång. Men idag tar jag nya friska tag! Jag ska lyckas gå ner i vikt igen! Jag ska nå mina mål! Idag vägde jag 95,5kg... Inga roliga siffror alls, men har dessutom mens nu så..
Hur som helst, denna gången var mensen lite sen och jag började fundera på om jag kanske var gravid. Vi har pratat om barn länge och sedan en tid tillbaka känner vi oss redo och har sagt händer det så händer det. Utan att liksom vara helt inställda och verkligen försöka få barn.. Men nu då när mensen var sen kunde jag inte låta bli utan att tänka på min vikt. Nej jag vill verkligen komma ner mer i vikt innan det blir en bebis! Är rädd för att jag kommer gå upp alldeles för mycket den dagen jag väl blir gravid och om jag då redan väger såhär mycket så är jag rädd att jag aldrig kommer lyckas gå ner igen.. Nej det är dags att verkligen satsa på en viktnedgång nu! För sen, vill jag ha en bebis! Och jag tänker bara inte vara en tjock mamma som inte orkar leka med sina barn och hitta på roliga saker med dem!
Jag blir galen på det här höstdeppet! Ena dagen sköter jag mig, andra dagen bara trillar jag dit. Upp och ner, upp och ner.
Det är som att det är en gnällig 5-åring inuti mig som skriker "nä-ä, vill inte ha spenat, vill ha socker!". GAH
Fastedag men är så sjukt sugen på glögg!! Dumma flaska som ropar på mig från köket! Lalalala!
Nu är det dags för mig att ta huvudet ur sanden och verkligen börja kämpa för viktnedgång igen. Mina hormoner har gått bananas vilket enligt mätning har resulterat i +3 kg och 90% av det består av visceralt fett. Så vill jag helt enkelt inte ha det så nu stryper jag till överskottet för muskeltillväxt och går ner på underskott igen. Hade det varit muskler hade jag glatt fortsatt men fett, och i synnerhet visceralt, är inte okej. Upplever ändå att jag ätit och tränat bra, och att det är just det viscerala fettet som ökat tyder på hormonobalans och kortisol. Hoppeligen är min vilja starkare än hormonerna som motarbetar mig. Senaste vecka inleddes modest med -400g.
Hej alla! Jag har också haft det tufft de senaste veckorna och sockermonstret att huggit mig i hälarna men nu är jag åter på banan igen och planerar inte att göra några fler avsteg från kostplanen. Dagens vikt är 69,3 kg.
Dagens vikt 94,5kg... -1kg sedan i måndags.. Men är nog mest vätska..
Håller på att renovera lite här hemma nu.. Tar mycket tid så mellan det och jobb blir det inte mycket tid över till annat, tex småätande och sockersug. Perfekt....