Engagerad
69 inlägg
Hej. Jag har bestämt mig för en utmaning 2010; att äta regelbundet & skippa chokladen eftersom den gör att jag ofta hamnar snett i mina annars goda matvanor; dvs mitt regelbundna käkande! Vill Du hänga på & peppa varandra med regelbundet käkande 2010 i denna tråd? Gör då enligt följande; 1) Välj en egen utmaning som du kommer hjälpa dig att äta mer regelbundet... 2) SEN köööör vi!!!! :D
ja hänger gärna på fast lite senare en er ställer mig på vågen imorgon fm (månda 4jan)
Hur dagen gått; Jag har klarat att hålla mitt löfte i 16 dagar nu; att inte äta choklad... OTROLIGT för att vara mig!!! - Annars är jag chokladätaren nummer 1! ;D Annars går det bra att äta regelbundet och promenixa fast än att idag blev det ingen promenix av olika anledningar... HUR går det för er andra med era utmaningar och det regelbundna käkandet??? Peppkramar, anny!
Hej på er, det går ganska bra här! Utmaningen, att hålla mig borta från ostackorna, har det varit varierande framgång med. ;) Annars känns det som om jag kommer klara det här steg för steg! Jag tror verkligen på det som tessiejoe skriver, att man får ta förändringarna en i taget! För mig handlar det om att börja med två ganska enkla vanor: frukt till frukosten varje dag (om jag äter en bra frukost känner jag mig mer motiverad att forsätta äta bra under dagen!) och att hålla mig till matlådorna till övriga måltider. Jag har dessutom som mål att få in någon sorts motion, vad som helst, 15 minuter per dag. Skönt att börja enkelt! :) Utöver det har jag glömt att väga mig idag. ;) Men jag har å andra sidan ett aerobicspass med min träningskompis inplanerat till kvällen! Ha det gott vänner - vad har ni på gång idag?
Hej nannerl! Absolut; enkelhet är bäst tycker jag med!!! Det är därför det har börjat lossna för mig nu tror jag för jag har ju egentligen bara en utmaning; undvika chokladen... :D Sen la jag på motion i lite dos; men det ser jag inte som en utmaning utan snarare som en belöning; FÖR PROMENIXER ÄR DET BÄSTA JAG VET... så när jag pluggar brukar jag sätta upp som en belöning att om jag jobbar på bra så får jag gå ut och promenixa... :D Jag kom nyss hem från en promenix så det känns som om denna dag blir bra!!! ;D //PEPPKRAMAR! Ps.SMÅ STEG, ett steg i taget; vårt motto eller??.Ds. ;D
God morgon (!) alla kämpare! jag har just ätit min portion med havregrynsgröt, aldeless för sent men jag kunde verkligen inte komma upp ur sängen imorse! Har även ringt jobbat för att ta ledigt för att jobba dubbelt imorgon, detta av flera andledning, jag tycker det är jobbigt och väldigt meningslöst vissa dagar att åka och obba 3 timmar... vill ha nytt schema så att säga... det funkade att byta idag, och jag får vara hemma, äta bra saker (istället för att dreggla på bullarna) och ska sedan ut och jogga min runda. Är det någon som har något knep för att komma upp på morgonen? Ibland är jag så otroligt trött medan vissa dagar skulle jag kunna gå upp hur tidigt som helst... skumt och detta är verkligen ett problem.. jag tycker att jag lägger mig bra men vette 17 om jag är omornal och behöver mina 10-12 timmar ändå?! Seda jag slutade med att sova så länge så har jag blivit så här... några tips någon? nu ska jag kolla på reprisen av Natten hockey, USA-Sverige, jag vet hur det slutade men vill se ändå... Hejja våra grabbar! Hörs sen, Tessie
Även om det blir sent är det jättebra att ta en bra frukost! :-D Mitt bästa knep för att komma upp på morgonen är tyvärr att lägga sig tidigare ... Tråkigt, inte sant. Att sätta en timer på en lampa så att den tänds 2 min innan väckarklockan ringer är också mysigt, sånt man lär sig när man skaffar akvarium. ;) Jag hejar på dig inför joggingrundan! Själv ska jag på aerobics ikväll men tar nog en kort lunchpromenad så fort jag ätit (vilket sker om 5 min), mer för ljusets skull. Ha det gott mina vänner, men ge inte efter!
Jättebra utmaning, denna kan alla ha nytta av! Det är inte lätt att alltid äta regelbundet. Det är mycket som spelar in som arbete osv.. Ibland krävs det mycket planering för att få till det. Lycka till alla!!
Härligt bantaren!
anny skrev: //PEPPKRAMAR! Ps.SMÅ STEG, ett steg i taget; vårt motto eller??.Ds. ;D Det är redan mitt motto det! Babysteps, slow and steady wins the race! Jag har min guru på www.flylady.net, kika in om ni vill ha tips, hihihi! Ett kul tips för övrigt till den som kan behöva lite daglig inspiration: Jag har en fin burk i skrivbordslådan på kontoret. Den har jag fyllt med papperslappar i glada färger, innehållande en samling av kloka små peppande visdomsord från alla möjliga håll och kanter. På de där gråa sura dagarna är dt bara att stoppa handen i burken och dra fram en uppiggande och garanterat sockerfri karamell. Kan absolut rekommenderas som pepp-tips! Jag börjar känna av eftermiddagsdippen nu, men jag ska INTE gå och ta en massa kaffe med äckelfet mjök och onödigt socker. Gott är det men ärligt talat är det ingen långvarigt uppiggande effekt. Ikväll aerobics, jag får försöka se fram emot det istället! :-D
Nannerl du är grym!!! KUL tips! :D Är det bara jag eller fungerar du så också att du går ner kanske 2 kg sen går upp ett och sen går ner 2 igen osv... Det känns att det är så för mig; mkt pga av de två veckorna av menscirkelns skapande... men det är därför det just är så bra att ha det mottot som vi har! FÖR om man ser till det stora hela så går man ju ner i vikt! Två steg fram och ett tillbaka, två steg fram och ett tilbaka ;P Hur går det med mack-käkandet? DUKTIG du är som ska på aerobics ikväll!!!! :D :D :D Idag blev det promenix för mig annars; SAKRÄTT i lös egendom; affärsjuridikstenta sooon så det blir en hel del tentaplugg för mig nu, så det enda jag hinner med är promenixer men I LOVE IT! :D PEPPKRAMAR!!!