icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

UTMANING 2010; Ät regelbundet!

Engagerad
69 inlägg
1 januari 2010 19:20

Hej. Jag har bestämt mig för en utmaning 2010; att äta regelbundet & skippa chokladen eftersom den gör att jag ofta hamnar snett i mina annars goda matvanor; dvs mitt regelbundna käkande! Vill Du hänga på & peppa varandra med regelbundet käkande 2010 i denna tråd? Gör då enligt följande; 1) Välj en egen utmaning som du kommer hjälpa dig att äta mer regelbundet... 2) SEN köööör vi!!!! :D

• Mycket engagerad
    136 inlägg
    8 januari 2010 08:21

Godmorgon! Idag är jag uppe tidigt igen med sambon, åt grötfrukost med honom idag, känns så skönt att få komma upp på morgonen, varför har jag inte gjort det tidigare? knasigt man kan vara då ;) Idag har jag fortfarande otrolig träningsvärk (fortfarande), det är ju ett Gott Ont, så att säga.. det känns att det hänt något i kroppen, jag har en riktig hat-Kärlek till den känslan.. Idag ska jag vila och lika så imorgon. min planerade vilodag är lördagar, eftersom jag kör relativt kort och inte så hårda pass tillåter jag mig att träna ofta, jag tränar inte heller samma muskelgrupper varje gång.. Men idag blir det vila, ev en promenad istället för att ta bilen till affären sen.. jag väntar med spänning på vad Coachen Sara ska säga om min Frukostutmaning som har avstämning och deadline idag.. Deadline är kanske fel ord... men det är 4 veckor med nyttig frukost idag... OTROLIGT stolt över mig själv där.. Får se vad nästa utmaning blir! Bantaren: Jag förstod inte riktigt vad du menade med "Varför skall man inte äta? Det är jätte problem med det. " du får jätte gärna förklara lite... Kul att åka taxi, det är LYX! Anny: Bra jobbat med pluggande! klart du ska sitta vid böckerna och inte bara bevaka vår tråd! vi ska sååå tänka positiva tankar om dig nästa fredag, och det viktigaste utav allt är att du ser dig själv få tillbaka provat och det står att du är VG på det! ser du det och tror på det, så klarar du det! En rolig sak som jag verkligen får mig att tro på tankes kraft, hur den kan hjälpa oss; Min lillebror föddes med hockeyskridskor och målvaktsutrustning på, han har tränat hockey sedan han kunde gå, han berättade när han gick i förskolan för sina kamrater att när han blev stor skulle han spela i Brynäs, han har tränat hårt och blivit riktigt bra, nu är han också antagen till Brynäs elithockey gymnasium och och spelar med Brynäs och hans kompis sa till honom "Gurra, du har ju alltid sagt att du ska spela i Brynäs, och det är så himla coolt att du gör det nu!" och jag frågade honom, vad han trodde det berodde på att han faktiskt nått sitt mål och han svarade: jag har alltid velat och hoppats, sen har jag jobbat för det men jag har också sett mig själv spela i den tröjan och på deras is, jag har haft känslan i kroppen hur det känns att vara där, jag HAR varit där, hela tiden... han är en mycket mycket klok 16 åring... eller vad tycker ni? det jag vill säga med detta är att vad man än vill uppnå ska man på vägen känna sig som om man redan är där, se sig själv i bekini till sommaren, eller nästa sommar, se sig själv springa ett lopp, vad det än är! se dig själv där och VA där, även nu, så kommer du att lyckas.. hörs sen, Kram

• Mycket engagerad
    134 inlägg
    8 januari 2010 11:43

Hej på er, Haha, nu vet vi var Anny var, hon satt och lärde sig teckenformatering istället för att tänka på frukt och träning! XD Afron gick inget vidare för min del faktiskt, jag har en öroninflammation som inte är över än och blev våldsamt sjösjuk av allt slängande med huvudet. Jag bröt efter en kvart och körde långpass på gymmet istället. :) Idag var jag hos doktorn igen men det verkar som om jag kommer få vänta ett tag på att bli helt bra. Typiskt. Fredag idag! Jobbar hemma pga det där läkarbesöket och en inplanerad bibliotekstur i eftermiddag. Det blir alltså promenad dit, broccolilasagne i lunchlådan (vem sa att man måste gå hemifrån för att äta en nyttig färdiglagad lunchlåda???) och lite lösa planer på någon fisk ikväll, återstår att se. Men innan dess, artikelskrivande! Ha det gott mina vänner, rusa på!

• Engagerad
    69 inlägg
    9 januari 2010 10:37

Tittar in här... jag är i full gång med tentapluggandet! INTE teckenformatering! ;P ... eller lite kanske ;P Och det är helträtt det duskriver jessiejoe! Jag tror att om man kan visualisera ett mål i huvudet flera gånger så tillslut uppfattar vår lilla knopp det som verklighet och lyder! ;P DET ÄR SÅ JAG HAR KOMMIT SÅ LÅÅÅÅNGT på min pluggmetodik! ;P TACK FÖR ATT NI TROR PÅ MIG! ;D JAG TROR PÅ ER!!!!!!! PEPPKRAMAR!!!

• Mycket engagerad
    134 inlägg
    9 januari 2010 11:36

Bantaren, jag har samma problem som du! IDag exempelvis gick jag upp för en timme sedan. ;-P Jag vet att jag egentligen inte mår bra av det, så det kommer snart upp som delmål: regelbundna tider för såde sänggående och uppstigning. Präktigt men sant, jag tror det är värt det! Man kan ju alltid gå upp och klä på sig och äta och sen slå sig ner i en soffa med en filt och en tidning om man behöver vila ut ordentligt. Håll modet uppe nu! :)

• Mycket engagerad
    134 inlägg
    9 januari 2010 11:47

STOLT!!! :) Första vägningen! Har varit igång ca en vecka nu och vägde mig idag. -1,1 kg och därmed får jag pricka av mitt första lilla mål! Kika in på mina mål om ni inte sett hur jag strukturerat det, jag har dessutom skrivit ut listan och ska sätta ett kryss på pappret alldeles strax! Nu ska jag njuta av mitt stiliga minus och självklart ta en nyttig fruktfrukost (som sagt, jag gick upp sent ...) och känna mig världsbäst. :-D Och fortsätta på samma spår! Tjohooo! Får jag höra era helgplaner, tack? :)

• Engagerad
    69 inlägg
    9 januari 2010 13:41

Wow! :D KUL KUL KUL!!! SKITBRA SKITBRA SKITBRA gumman!!! :D

• Mycket engagerad
    134 inlägg
    9 januari 2010 16:37

Tackar tackar. ;) Dagens negativa inslag var mitt quinoaexperiment. Jag har tidigare misstänkt att jag inte tål quinoa och har nu gjort en systematisk undersökning. Åt quinoa till lunch efter att ha mått toppen en längre tid och inte ätit quinoa och pang, där kom det. Nu försvinner alltså quinoa från mitt skafferi, tråkigt men bra att veta. Återstår bara att sitta och gnälla över magont resten av kvällen, men det blir å andra sidan sista gången. :-P Fy! Hur har er lördag varit? Riktigt fin, hoppas jag. Missa inte att ladda för den nya veckan! :-D

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    9 januari 2010 19:00

Nannerl: Synd att du fick ont i magen och jag hoppas att det går över snabbt. Men det var väl skönt att få reda på det så snabbt ändå? för att reda ut matallergi kan vara riktigt klurigt, själv är jag överkänslig mot tomater och det tog tid att komma på för jag kan äta det då och då i små mängder, men blir det för ofta eller för mycket så kommer utslagen. Tyvärr var det ändå inte bara det som utlöste utslagen utan det är även kombinerat med stress, så det har varit lång väg att gå för att lista ut det. För övrigt har jag sovit bort min lördag, har ju jobbat natt och ska snart på att jobba igen. Maten ligger jag efter med, men det tar jag igen i natt genom att äta något nyttigt i natt, får se vad det blir. Annars tycker jag att jag har blivit duktig på att äta regelbundet!

• Mycket engagerad
    134 inlägg
    9 januari 2010 19:11

Haha! Jag har samma sak med tomater! Plus nötter och stenfrukter. Ja, visst är det klurigt, för mig verkar det funka så att om jag får i mig något litet kan det funka ändå, men blir det stora doser eller flera samtidigt eller i ett sammanhang där jag redan är svag tex pga förkylning eller liknande så smäller det. Många bäckar små ... Härligt att du fått måltidsrytmerna på plats nu! Jag hade en toppendag i förrgår, en sådan där superlång arbetsdag som brukar göra mig idiottrött och tjurig, men med ständiga mellanmål och en massa stående läsning istället för sittande så var jag hur pigg som helst på kvällen. Helskumt, men bara att tacka och ta emot, ska försöka fortsätta på samma sätt!

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    9 januari 2010 22:40

bantaren: Med hjälp av alarmfunktionen på mobilen! Jag har koncentrerat mig på att verkligen äta regelbundet och det har visserligen gjort att målen inte alltid har blivit så nyttiga och "smala" som dom borde vara, men det är en sak som får komma senare! Nu ska denna vana få rota sig riktigt innan jag börjar med att äta "smalmat". Att tillåta mig själv att äta vad jag vill har hjälpt mig otroligt mycket när det gäller att äta regelbundet. Visserligen har jag inte tillåtit mig själv godis och läsk men för övrigt har det inte funnits "förbud", dvs på "riktig" mat har det inte funnits förbud. En sak till som har hjälpt otroligt mycket för regelbundenheten är faktiskt dom underbara veckor som jag och min man har haft tillsammans nu över jul och nyår. Han har ju varit ledig hela tiden, så vi har verkligen haft tid till varandra, SKÖNT. Vi märkte rätt snabbt att vi varje eftermiddag nästan började bråka för att vi båda två var hungriga, så vi bestämde oss tillsammans för att vi bägge två skulle vara duktigare på att äta oftare och det har hjälpt! Inte ett enda bråk sedan dess! :) Nu gäller det bara att kunna hålla det när han börjar jobba på måndag igen. Ha det bra allihopa!