Engagerad
69 inlägg
Hej. Jag har bestämt mig för en utmaning 2010; att äta regelbundet & skippa chokladen eftersom den gör att jag ofta hamnar snett i mina annars goda matvanor; dvs mitt regelbundna käkande! Vill Du hänga på & peppa varandra med regelbundet käkande 2010 i denna tråd? Gör då enligt följande; 1) Välj en egen utmaning som du kommer hjälpa dig att äta mer regelbundet... 2) SEN köööör vi!!!! :D
Grrrrr, idag är jag irriterad! Uppsatskrångel pga slarvig handledare, datorproblem, stopp i avloppet, öroninflammationen på väg tillbaka, ont i huvudet, gnäll gnäll gnäll! Och ändå! Och ändå! Stor dos grönsaker till lunch. En sölig och inte särskilt lång promenad, men 137 kcal bör ha försvunnit! Avstod tårtan efter lunch och nöjde mig med en liten (liten!!) kaka, var inte ens sugen på en till. Satt och muttrade över den usle läraren men motstod impulsen att tröstäta som jag annars brukar. Där fick han allt - ha! Dessutom ska jag göra en dundermysig soppa till kvällsmat. Eller kanske vara lat och hämta en låda soppa rakt ur frysen. Jag har faktiskt väääldigt gott om matlådor, egentligen behöver jag nog inte laga mat förrän i mars. :-D Så det så. Ha! Och haha igen!
Hörrni, jag fick just en kul grej från www.flylady.net som jag nämnde tidigare. ;) Det är ett sorts forum för folk som vill bli lite mer organiserade och inspirerade, jag blev medlem 2004 tror jag och är på alla sätt mycket nöjdare sen dess. Hursomhelst, det är ju snart vinterOS i Kanada och gurun föreslog att vi ska delta i förberedelserna genom att alla väljer ut egna tävlingsgrenar, håller sig till dem, delar ut medaljer i form av guldstjärnor i kalendern osv och sedan firar sin vinst när det är dags! :-D Jag kommer hoppa på det här, om någon mer är sugen på att vara lite barnslig och leka OS så kommer jag nog dokumentera det en aning i bloggen. Hihi. :) Jag känner att det kan vara ett bra sätt för mig att komma igång med träningen så här i terminens början. Peppkramar - fortsätt att välja en sund livsstil!
Tessiejoe; jag tror absolut på det där med coach, men sen tror jag att alla inte behöver anlita en. Jag tillexempel har alltid pappa som min "coach" - enda sedan jag var mycket liten har jag alltid kunnat vända mig till pappa. Han är en mycket god lyssnare och så har han varit med om mycket och så besitter han mycket visdom; han har hållt på dö flera gånger men Gud har hjälpt honom gång på gång. Jag har min TRO också! Gud är min bästa coach, och så alla mina goa vänner som också har sin TRO på honom! Vi kan ofta be ihop och lämna över problem till Gud. Men VAD KUL ATT DU har hittat din coach! :D Kramar, anny.
anny och alla andra! självklart behöver man kanske inte alla gånger anlita och betala en coach, det viktiga är nog att man kan få hjälp av någon annan, jag har inte haft det utrymmet i mitt liv med att kunna prata med mina föräldrar, min mamma är ofta en bov över att jag mått dåligt psykiskt och min pappa har aldrig mått psykiskt dåligt så han kan inte förstå hur jag känner mig... Min lillebror har kunnat stötta mig många gånger, men det var otroligt skönt att bara bubbla av sig till en utomstående, men självklart SKA INTE alla skaffa sig en coach, men om man har fastnat kan det vara ett gott råd! Idag har jag ju varit otroligt duktig och nu till middag blev det mycket bra mat! Kycklingfilé i ugnen med citron och timjan tillsammans med några ynka klyftpotatisar och en stor grön sallad och jag mår sååååå bra! en massa Kcal tillgodo men det gör inget, jag är inte hungrig men otroligt trött så nu blir det sängen och nya tag imorgon! Kram till alla underbara ni, ni gör verkligen min dag! Tessie
Åh, vad gott det lät! Jag älskar också det där med att hälla citron på kyckling. Smask. :) Imorgon är det dubbla matlådor för min del eftersom det är afro och gym efter jobbet. Hej och hå, inte en lugn sekund!
nannerl: lycka till! duktig du är! vi prövade något nytt idag, att riva citronskal och knida in kyckligen med tillsammans med salt, peppar & timjan, blir riktigt nice och sen in i ugnen och gotta sig.. fick totalt för mig att det var söndag idag... men det var det ju inte... så jag hade inte glömt bort Wallander på canal + och inte heller glömt väg och mäta... hihi nu blir det verkligen sängen, det behövs nog :)
Hej alla glada! Imorse tog jag beslutet om att jag skulle ha en vilodag ifrån all träning för att dels har jag jobbat på ganska bra och så hade jag en otrolig träningsvärk i hela kroppen och tyckte nog att kroppen skulle få vila lite. jag gick upp vid 07.00 för att göra sambon sällskap när han åt frukost, för att själv sitta sedan och kolla lite tv, kolla facebook osv.. Kollade på Rachel Ray och det bara kliade i kroppen, jag måste få röra på mig!! Detta är en helt ny känsla för mig, så jag gick och loggade in på Spotyfi och gjord en spellista lagom för ett egenkomponerat arobics pass och körde 20 min! Jag är precis ny tränad och ny stretchad och ska hoppa in i duschen, jag kan bara inte tro mina egen ögon och öron och känslor när jag får känslan av att jag MÅSTE träna... Detta har jag längtat efter länge! För att citera Sarah Dawn Finer: "I’m moving on and I’m gonna get stronger now And nothing will break me down I will not give in to doubt Those days are gone, I can be who I wanna be Start living my life for me I believe that finally I’m moving on" ses ikväll!
Vilken härlig känsla! :) Det lät jätteroligt att du kände dig så sugen på träning. Bra jobbat att du skaffat dig den vanan och härligt att du kunde komponera ett pass sådär rakt av och köra igång! Tänk bara på att din idé om vilodag också behövs då och då. :) Och Anny, var är du idag? Ikväll ska jag på afro och gym! Och såklart den viktigaste delen av träningen: bastu! :-D
Hallå igen... Väldigt vad det har varit tyst på "Vår" sida idag.. vart är alla glada människor?? jag vet och är mycket medveten om att jag måste ha min vilodag, gjorde dock ingen styrka på det sättet idag, medvetet för att jag har träningsvärk, men jag ville röra på mig och förbränna lite... Väl på jobbet tog jag en grov fralla som mellanmål, inga godsaker idag, inte med mig hem heller... Nice att kunna avstå, mestadels gör jag det men det är ju så¨om det blir över så vill man ju inte kasta och då slinker det mest med hem... inte bra... Väl hemma blev det ugnspannkaka med bacon... för gott... 2 portioner... inte så bra... men jag höll min Kcal budget... men man ska inte äta så mycket innan sängen... skulle vilja ut och springa men det tänker jag inte.... får helt enkelt INTE ta om.. jag var inte hungrig... men det var ju så gott! ajja bajja där.... så man absolut INTE ska göra... så varför gör man så? om man är så väl medveten om problemet... väldigt knasigt... tyvärr... nannerl: hur gick afro och gymmet? afro=dans? vad gör du på gymmet? anny? vart är du idag? pluggar eller ute och går gärnet? hoppas båda! Ses imorgon!
HEJ HEJ HEJ alla goa! Hahhaa; jag har inte dött! ;D Jag har bara inte suttit så mycket framför datan idag! ;D Om man pluggar juridik så måste man sitta framför böckerna lite i alla fall! hahah... ;D ;D ;D Jag var ute på en kvällspromenix nu ikväll istället för mitt på dagen; det var skööööönt!!! :D Annars sitter jag och tentapluggar för fullt; nästa vecka gäller det; affärsjuridik 22,5 hp; väggen kallar de den kursen...för att så många just går in i väggen och typ hoppar av utbildningen... så om jag är lite tyst den kommande veckan (tentan är nästa fredag!) så vet ni varför! ;D VAD DUKTIGA NI ÄR TJEJER SOM JOBBAR PÅ BRA!!! :D :D :D