Engagerad
69 inlägg
Hej. Jag har bestämt mig för en utmaning 2010; att äta regelbundet & skippa chokladen eftersom den gör att jag ofta hamnar snett i mina annars goda matvanor; dvs mitt regelbundna käkande! Vill Du hänga på & peppa varandra med regelbundet käkande 2010 i denna tråd? Gör då enligt följande; 1) Välj en egen utmaning som du kommer hjälpa dig att äta mer regelbundet... 2) SEN köööör vi!!!! :D
Hej alla! För min del så har det än så länge gått rätt så bra. Jag har varit duktig och lyckats äta ca var fjärde timme och då "normal" stora portioner, men att hålla mig borta från godiset har varit svårare, jaja det är bara att ta i tag i det igen för det ska gå. Tyvärr så har det inte blivit så mycket med promenader än för mig men det gör inte så mycket för jag vet att dom blir både fler och framförallt längre nästa vecka då min man börjar jobba igen. Peppkramar till alla!
Godmorgon! Vi är så fruktansvärt duktiga! Guldstjärna till oss! Spec till mig ;) Idag kom jag upp tidigare och gav mig ut 18 minuter runt huset och spurtade i backar och när jag var för trött för att springa men ville ta i lite extra så hoppade jag (som man gjorde när man var liten) med höga knän, jag flaxade förbi busshållplatserna och log glatt mot alla trötta och griniga människor, dom måste tro jag är knäpp! Väl hemma igen med pulsen på högt tempo kastade jag mig på golvet gjorde Dips, armhävningar, hjärtat och försökte mig på sjömannen... där sprack det.. fy vad osmidig jag är! Det var lika dant igår när jag hade varit ute på in joggingrunda och körde ett magpass med plankan, sidoplankan, boxaren, nudda tårna och vanliga crunch, jag kände mig så otroligt osmidig när jag låg där på köksgolvet och kände att jag var totalt värdelös! Hur kommer man över detta då? klart det går bättre om man fortsätter göra det, man kommer bli starkare och smidigare på resans gång, men så roligt är det ju inte..... spec inte när min sambo som också var ute i morse och sprang kommer och sätter sig och kollar på mig när jag ligger och flämtar.... HÄR BEHÖVER JAG LITE MOTIVATION! help... Sen blev det iaf grötfrukost med 1 kokt ägg idag.. igår var jag onyttig igen, blev mackor till lunch och på kvällen äppelpaj med vaniljvisp... pooooffff så blev det 270Kcal för mycket.... suck.. samma sak med pajen i förrgår... man ska inte köpa äpplen och låta dom ligga så man måste göra paj av dom... fy mig! Idag ska jag jobba 11.30-18.00 så jag måste ta med matlåda till jobbet... fiskgratäng? hemmagjord? eller fullkornspasta med omega3 och köttfärs? för fundera på det.. sallad med tonfisk till middag står på schemat. Måste säga att det har blivit såååå mycket bättre mat sedan vi satte oss och planerade maten, skrev exakt vad vi skulle äta och inte bara "Kött" eller "Pasta" eller "kyckling" nu står det exempelvis: Basilikakyckling, sid bla i boken bla bla bla, då kan även min sambo böja med maten om jag inte är hemma så blir inte heller middagen så sen... Perfa det! och sen är det 4 port så lägg maten i 4 lådor och ät ur lådorna om portionsstorlekarna ofta är problem... Nu ska jag duscha lite och sen förbereda mig inför jobbet, hörs sen!
skumt.. det var inte meningen att skriva 2 ggr... och inte kan jag ta bort det heller...
Hej på er, Tack för peppningen Anny! :) Passet igår visade sig vara betydligt svettigare än jag hade trott, en fin överraskning! Blev många kalorier som försvann där vågar jag säga. ;) Kul var det också, well be back! Mackorna klarar jag mig undan, ska minsann klå ditt chokladrekord. ;) Jo, en del upp och ner har det blivit ... Gärna upp i tentaperiodena, haha. Ha det så roligt med dina lösa egendomar, jag sitter själv med persiska rikets erkännande av folkliga lagar på 400-talet före nollan. XD Och tessiejoe, vad blev det för matlåda? Jag har kycklingpytt idag, med päron och mynta i, tydligen. Låter skumt, emn jag måste ju ha tyckt det verkade bra lär jag lagade det. :-D Jag är himla imponerad av din träning, om sambon ger konstiga blickar är väl det ett skäl att ta i extra, en dag är det du som kutar ifrån honom! :) Ha det gott mina vänner, fruktpaus för mig nu!
Jag känner mig SÅ bra!!!!!!!!!! hahah; MAN SKA JU TÄNKA POSITIVT!!! *Jag väljer fisk istället för glass till lunch (hahhaha; glass var min första tanke nu när jag sitter och pluggar; det var SÅ jag gick upp över 10 kilo!!! ;P) *Sen blir det en hääärlig lunchpromenix ute i det fiiiina solskenet!!!! PEPP PEPP på er underbara!!!!!!!!!
"Nannerl" och "Tessiejoe" jag vill bara ge er ett hett PEPP-TIPS; kolla in denna kalender!!! www.topphalsa.se/kalender - SJUKT hääääärlig pepp-hälso-kalender för 2010!!! Den kostar 149 kr plus porto på 29.90 kr! :D :D ;D Ikväll fortsätter festerna... (har varit fest efter fest i typ en månad nu ;). FÖRST min makes mamma; vi fikar hos henne; hon fyller 46 år! SEN 25-årskalas med MASSOR av vänner!!!!!! :D MEN jag ska INTE äta dåligt har jag bestämt mig. Det blir kaffe hos svärmor (om det går; de är blir rätt ledsna då man ej äter det de tar fram!;) sen BARA mat på 25-årskalaset!!! PEPPKRAMAR till Er vackra kvinnor!!!! (ps.titta in i min blogg; en lista på bra hälsotips!;)
KALASEN GICK OK! Haha; jag drack INGET! Medan alla andra drack hur mycket som helst! Sedan åt jag bara en apelsin och en banan från det uppdukade fruktbordet till efterrätt!!! :D Det känner jag mig helnöjd med!!!! ;D Nannerl jag ärinte alltid positiv haha!!! MEN det hääärliga med att bestämma sig för att tänka i positiva tankebanor är just att man får ut så mycket mer av det; så mycket mer glädje!!! ;D PEPPKRAMAR! Lycka till med allt imorn!!!! :D ;D
Underbara töser! Idag är en helt otroligt bra dag! jag är så lycklig och jag ska senare förklara varför! Matlådan igår blev fullkornspasta med köttfärs, den var äldst och kändes bra att äta den eftersom jag tränat ett halvhårt pass innan på dagen. sedan tog jag innan jag åkte 2 mackor (fy fy) och sedan keso med frysta hallon till mellanmål på jobbet, till middag blev det tonfisksallad (utan dressing) och jag och sambon unnade oss 1 varsin semla till kvällsfilmen.. Men jag hade utrymme för den! det var skönt.. Det är INTE smart att jobba på konditori!!! Idag vaknade jag lite senare än beräknat men jag är ju också ledig! jag gav mig ut i snöstormen(!) på en kort joggingrunda för att sedan gå hem och köra ett boxningsintervallpass på 10 min för att fortsätta med ett mage och ben styrkepass på 30 min, jag är sååå mör i hela kroppen! Men jag är såååå otrooooligt lycklig! Varför är jag så lycklig? jag har gjort saker under några dagar nu som får mig att må bra! borde man inte kunna stänga in denna känslan i en burk för att öppna lite på locket när motivationen tryter så man får tillbaka känslan? jag kan idag inte tänka mig att jag ska sluta göra det jag gör, köra en träning innan frukost, det är så otroligt mycket värt att få det gjort innan man gör allt annat, sen äta en nyttig frukost och man känner hur kroppen bara slimmar sig! ja... förklara är ju hur svårt som helt men är säkert många här som förstår vad jag pratar om?? Trots att jag har varit också onyttig under hela veckan så känns det bra och jag är säker på att det ger resultat på söndag vid invägning och mätning! Anny! du är så otroligt duktig! bra kämpat! Nannerl: jag har den kalendern, jag älskar den! har tidningen och läser den verkligen! sedan har jag även Fitness tidningen, älskar den också... Älskar också allas blickar! idag var det en huind som kollade jättekonstigt på mig, hans husse kommenterade att jag var nog lite knasig som var ute frivilligt i stormen, jag hade ju inte ens en hund! haha, det fick mig att skratta hela vägen hem! Bantaren! Kämpa på, att göra förändringar tar tid, om du ätit 2 bitar choklad så är det bättre än om du hade ätit 3 bitar! Fortsätt kämpa! Go Go Go!
Hahah; tessiejoe fortsätt som du gör!!! DU ÄR GRYM! Skit i vad alla andra tycker och tänker. Man går under då! ;P Ja, jag gillar att röra på mig det första jag gör på morgonen också för då får jag alltid motionen gjort...eller jag vill ju göra det men det är lätt att inte göra det om man skjuter på den under dagen om ni förstår vad jag menar! SÅ jag kör också min morgonpromenix innan plugget! ;D Jag har tänkt på en sak; jag har SÅ mycket som bara finns i mitt liv som är gratis och som är värt SÅ mycket; en underbar man, kärleken, naturen, familj o vänner, en sysselsättning som jag gillar; förutom ibland ;P - SÅ JAG KAN VERKLIGEN INTE TÄNKA; "Åh det är så synd om mig!" FÖR JAG ÄR INGET OFFER! Det är jag bara om jag gör mig själv till ett offer! JAG vill inte tänka så om mig själv; så NU här framöver i vååår så blir det bara positiva tankar!!!!!!! :D Jag har bestämt mig för att ha som mål ett halvt kilo per månad detta år... Och om det blir mer per månad är det en bonus!!! ;D TAKE CARE!!!! T
Tack! Idag känner jag mig OTROLIGT grym! det känns underbart, som att vara nykär nästan :) Detta med att göra sig till ett offer, jag kan inte göra annat än att hålla med! Vi har mycket mycket att vara glada för och visste kan det vara så att man ibland är deppig och känner sig misslyckad, men det gör inte saken bättre att gräva ner sig och göra sånt som gör en ännu mer olycklig i slutändan, som jag gjorde, äta 100 mackor med skagenröra, och det var ju supergott Just då, men sen mådde jag otroligt dåligt, vilket gjorde att jag åt ännu mer mackor... och det är precis så man går upp 30kg! Jag har fortfarande mina dagar då jag mår dåligt, min största förändring jag gjort när jag mår dåligt, jag kontaktar min coach! jag började gå till henne när jag hade en jättekris och var nära till självmord, jag fick gå till en kurator som inte förstod mig och vi kom ingen vart, så jag tog kontakt med en coach, jag gick till henne 2ggr i veckan under ca 1 månad och sedan blev det mer sällan och nu har vi kontakt vid behov, hon hjälpte mig att gå till botten med mina problem på ett helt nytt sätt, jag trodde inte att en främmande människa kunde göra så mycket för en, det är verkligen en toppeninvestering! Den bästa jag gjort! Ofta tar dom coachaning på telefonen vilket är toppen eftersom jag började hos Sara (som hon heter) när jag bodde i Uppsala och sen flyttade till Göteborg så har jag henne kvar fast i telefonen. Jag rekommenderar ALLA att om man inte har en coach, skaffa sig en.. Det jag skulle komma till att det är bra att at till andra för att dom ska berätta för en att ta av sig offerkoftan, och förklara varför, väldigt underbart! faktiskt! Sara lärde mig att om jag måste ha offerkoftan på mig, får jag bara ha den max 1 timme! och det funkar! Nu ska vi fortsätta att vara tacksamma för det vi har, tänka positiva tankar, enbart! och vi ska ska vara stolta över de framsteg vi gör! Små små steg - är vårt motto! /TessieJoe