1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Vikten kan variera så beroende på om du gått på toa eller inte på länge. Tarmarna är lååånga. Det är bäst att väga på samma dag, samma tid och gärna efter toalettbesök så får man en bra riktlinje… bra att mäta oxå för komplement 😄 Har precis kommit in från en monsterpromenad. Inte så lång (bara 4 km) men i 25 graders värme och sista km upp till vårat hus är bara en låååång uppförsbacke (vi bor på ett berg) så är jag helt död… har även styrketränat igen imorse. Tänker att om jag gör det varje dag så kompenserar jag för lite sommarbonus 😄
Åh, er har jag letat efter. Linda93, du verkar så otroligt peppande och stöttande!! Jag hakar mer än gärna på. Har dock ett överbelastat ben, så för mig är det mer fokus på kost än motion just nu, men då är det ju kanon att ha denna grupp bredvid sig :) Målet är jag lite osäker på, men startar med ett och får se om jag kanske får ändra det vart efter.
Startar idag på 99,7 kg
Mål: 89 kg, Delmål: 97 kg till 1 september
Du är så varmt välkommen Mindre13 😄 Det låtar som en rimligt mål så det fixar du! Vad är din matplan? Det finna massa träning man kan göra utan att belasta benet t ex pilats/styrkeprogam. Är det nåt du är sugen på? Jag hjälper gärna till med träningsprogram om det finns behov 😃
30 grader och en massa vattenmelon i dag.
Jag hoppas på att kunna ta mig ut med hunden på en tur i kväll men det får bli lite svalare först.
Jag har kört lite styrketräning med en stor sten som vi flyttat 500 m först upp på en vagn, sedan dra hem vagnen och så lägga den på plats. Det var tungt men blev bra så nu är bron över diket klar.
Åh vattenmelon… yummy! Det är tufft att träna i värmen.. Höll på att rinna bort idag när jag körde mitt pass.. Men vi är sååå duktiga 😄
Tack :)
Jag drar ner ordentligt på socker och kolhydrater. Sötsaker mitt i veckan är mitt problemområde.. Första dagen igår och det gick såå bra :)
Ja klart det finns saker att göra, funderar lite på simning, nu när det ändå är så varmt.. Motionspcykel har jag fått ok på också.. Jag säger verkligen till när jag vill ha hjälp med träningsprogram, sådant kan aldrig skada :)
Yes! Nu kör vi!!
Vill oxå vara med om det är ok :) Har 3 små barn här hemma födda -07,-09 och 12 så tid är en bristvara men nu måste jag ta tag i mitt liv igen, gick ner och tränade så jag mådde super mellan nr 2 och 3 och dit vill jag gärna igen men det känns som en lång väg att vandra just nu, vi har ev planer på att skaffa en nr 4 och då måste jag verkligen få kroppen i lite trim innan en ny graviditet och allt vad det innebär.
Självklart fruragge 😄 wow 3 små barn… då har du att göra… Vad är ditt mål och delmål? Välkomen!!! Vi ska nog visa att man kan vara flerbarnsförälder och klara detta! Är lite nyfiken på hur alla som är med tänker runt kost och träning? Vilka `metoder` kör ni? Tränar ni och isåfall vad och hur mycket..
Igår: Kort promenad på 15 min, inga känningar i benet. 10 min cykel, småsurande vad men inga känningar efteråt. Inga smärtor under kvällen, vilket är en klaar utveckling. Jag har hopp nu! :)
Vill även dela med mig av min lycka och stolthet att ha gjort min första fredag någonsin tror jag, utan godis och snacks i soffan på kvällen. Stolt!!
Vad skönt MindreK att kunna gå promenad 😄 Och super med en sockerfri fredag!! Nu är du på gång!! Kom precis hem från semestern… har haft en sjuk 2 åring i vattkoppor så sista dagarna föll all karaktär och idag har det blivit både korv och hamburgare. Men imorgon tar vi nya tag 😄 Jag har iallafall tränat varje dag på semestern.. Stolt!