Tänkte höra om några av er är intresserade av att hoppa på en viktutmaning efter nyår. Har bra erfarenhet av små "tävlingar", de gör att man kämpar lite extra på löparbandet och att man tänker efter en gång till innan man faller för frestelsen.Min tanke är att dra igång en viktutmaning här som sträcker sig över 2011. Mitt mål är att nästa nyår ska jag ha och känna mig bekväm i klänning. Det gör jag inte i dagsläget, men jag behöver många små utmaningar och peppningar på vägen, så jag hoppas några av er vill hänga på.Första deletappen har invägning måndagen den 3 januari och håller på fram till söndagen den 13 februari. Det är 6 veckor och sen drar nästa etapp igång, 6-8 veckor för varje etapp, hela 2011.Vill man så kan man naturligtvis vara med på ett par etapper, vi kör en anmälning inför varje etappstart.Så, vem vill haka på Viktutmaning 2011 - Etapp 1, fin till Alla hjärtans dag?
Mycket engagerad
330 inlägg
Nu ska här tränas. Jag fyller år i morgon och min man frågade om jag möjligtvis ville ha ett gymkort i present. Tänk er gymkort+ ett wii fit plus. Jag kommer ju att bli den snyggaste bruden i stan!!! Jag brukar väga mig på måndag morgon. men det spelar väl eg ingen roll när man väger in sig?
Jag hakar givetvis på! Men jag väger in mig imorgon då jag har tillgång till en våg=)
Jag hänger också på :))
Jag hänger på=) Men jag väger mig på lördag. Då det är den första.
Jag vill oxå vara med! Kul idé tycker jag. På måndag rapporterar jag in min vikt =)
Jag väger mig på lördag, ska man skriva in det här sedan eller? :)
Jag är på! Om det inte är försent att anmäla sig.
Oj vad ni verkar vara på hugget! Jag väger mig på måndag då jag avslutar utmaningen att hålla vikten över jul och nyår. Gott Nytt År!
Jag väger mig och skickar in vikten på måndag muffon. Hur blir det då nästa vecka? Ifall du rapporterar vikten på söndagar så kommer inte de som väger sig måndagars vikt upp förren 2 veckor fram, eler hur är det? :P
Hanssont: Om du väger dig på måndagar så kommer du tyvärr få vänta nästan en hel vecka på att se rätt vikt i listan. Det är lite trist, jag vet, jag väger mig själv på tisdagar, men jag har ändå valt att lägga listan på söndagar eftersom 1) det är då jag har mest tid att sitta med listan och 2) erfarenhet säger mig att det brukar vara svårt att hålla rapporteringsdagar, och därför får alla nu hela veckan på sig att rapportera. Vi kan ju testa detta denna etapp och se hur det blir. Är det så att det känns bättre för de flesta med en annan fast vägdag, t.ex. måndagar, så kanske det blir så i nästa etapp. Oavsett om man rapporterar måndagar eller torsdagar så går det ju i alla fall 1 vecka mellan varje rapportering så för "tävlingens" skull är det ju lika för alla. :)