icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011

Mycket engagerad
330 inlägg
29 november 2010 18:50

Tänkte höra om några av er är intresserade av att hoppa på en viktutmaning efter nyår. Har bra erfarenhet av små "tävlingar", de gör att man kämpar lite extra på löparbandet och att man tänker efter en gång till innan man faller för frestelsen.Min tanke är att dra igång en viktutmaning här som sträcker sig över 2011. Mitt mål är att nästa nyår ska jag ha och känna mig bekväm i klänning. Det gör jag inte i dagsläget, men jag behöver många små utmaningar och peppningar på vägen, så jag hoppas några av er vill hänga på.Första deletappen har invägning måndagen den 3 januari och håller på fram till söndagen den 13 februari. Det är 6 veckor och sen drar nästa etapp igång, 6-8 veckor för varje etapp, hela 2011.Vill man så kan man naturligtvis vara med på ett par etapper, vi kör en anmälning inför varje etappstart.Så, vem vill haka på Viktutmaning 2011 - Etapp 1, fin till Alla hjärtans dag?

• Nykomling
    6 inlägg
    21 december 2010 22:46

Jag är gärna med också.

• Nykomling
    10 inlägg
    22 december 2010 07:49

Hej jag är gärna på om det är ok!!! Tillsammans är vi starka!

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    24 december 2010 11:01

Har gått och funderat på det här men rapporteringsdag. Många liknande tävlingar jag var med i på VK hade rapporteringsdag på typ tisdagen och så kom det en lista på tisdagskvällen. MEN det var alltid 30% som inte hade rapporterat på tisdagen. Jag tror vi kör en sammaställning på söndagen istället, då har man hela veckan på sig att rapportera och man kan ha vilken vägdag man vill. Själv tycker jag inte om att väga min på måndag morgon, tycker alltid att vågen är dum då :) En sammanställning kommer se ut ungefär så här har jag tänkt: Veckans vinnare: XXXXXXXX -X kg -X% Deltagare.......Vikt.........Viktförändring............%-förändring....... Mufflon...........105..............-1 kg.....................-0,9%.................. XXXXX.............XX................X kg.........................X...................... Listan kommer vara sorterad i bokstavsordning så det är lätt att hitta. God jul allihopa!

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    24 december 2010 11:08

Uppdaterad deltagarlista, 42 st är vi nu! Kolla så att ni står med och jag inte har missat nån.. Alerta babs2 Carina70 chef emma83 empria Ewilia fabiole gunillav Hanssont Havet hundvan Inkku Jodine Karolcia Liinsan linamia Malinni MammaEva mammut mariacomey mariewe Matilda8 melynta metda Michiko mickiw84 Mli123 mufflon målisikte Nena123 noll sanjan Schnigel Sessa sgfhnja spn Sunset svan1 TheJan Therapy Triangel

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    25 december 2010 09:16

Min tanke är att man kan rapportera under hela veckan, vilken dag man än har som vägdag, men att jag lägger ut listan på söndag, så senast söndag morgon bör man ju ha rapporterat sin vikt för att komma med på listan. Första invägning är senast måndag den 3:e. Den kvällen lägger jag ut en lista med allas startvikter. Vill man kan man sedan uppdatera vikten under veckan inför sammaställningen på söndag den 9:e. Gör man inte det ligger man bara kvar på startvikten den veckan. Första veckan blir ju lite knasig, men efter det så går det ju en vecka mellan allas rapporteringar, oavsett vilken dag man rapporterar.

• Nykomling
    1 inlägg
    25 december 2010 13:47

Jag hänger oxå med på detta. Kan ju vara kul om man har stegräknare på sig. Har ett par sådana, ska bara skaffa batterier.

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    25 december 2010 18:05

Bra tänkt Mufflon! Jag är taggad på detta. Allt låter jättebra! Tack och kram :)

• Nykomling
    7 inlägg
    25 december 2010 20:58

Jag är gärna med...hur rapporterar vi?

• På gång
    12 inlägg
    25 december 2010 22:47

Jag är också med :) Jättekul utmaning :)

• På gång
    27 inlägg
    25 december 2010 23:39

Jag vill oxå vara med...