icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011

Mycket engagerad
330 inlägg
29 november 2010 18:50

Tänkte höra om några av er är intresserade av att hoppa på en viktutmaning efter nyår. Har bra erfarenhet av små "tävlingar", de gör att man kämpar lite extra på löparbandet och att man tänker efter en gång till innan man faller för frestelsen.Min tanke är att dra igång en viktutmaning här som sträcker sig över 2011. Mitt mål är att nästa nyår ska jag ha och känna mig bekväm i klänning. Det gör jag inte i dagsläget, men jag behöver många små utmaningar och peppningar på vägen, så jag hoppas några av er vill hänga på.Första deletappen har invägning måndagen den 3 januari och håller på fram till söndagen den 13 februari. Det är 6 veckor och sen drar nästa etapp igång, 6-8 veckor för varje etapp, hela 2011.Vill man så kan man naturligtvis vara med på ett par etapper, vi kör en anmälning inför varje etappstart.Så, vem vill haka på Viktutmaning 2011 - Etapp 1, fin till Alla hjärtans dag?

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    6 december 2010 20:00

gunillav och Nena123, ni står nu i listan. Självklart är det ok att anmäla sig ända fram till start!

• Veteran
    8081 inlägg
    6 december 2010 22:14

Japp! Jag hänger på! Tufft med start redan 3/1, men bra. Jag håller på att indoktrinera mig att jag inte ska gå upp över jul!!! Undrar om man ska dra igång lite vadslagning. Nej skämt åsido jag tror på att få in "tänket" ihjärnan. "vet" man att man alltid går upp i vikt över jul ja då gär man det!Nu fick jag en ide! Jag startar en utmaning - hålla vikten till 3 jan! Då kan man ju gå ner lite före jul och har då marginal att ta av under helgerna. JA så blir det!

• Nykomling
    6 inlägg
    7 december 2010 00:14

Jag hänger gärna på! Mycket händer i år som jag måste vara i form till. Först av allt studenten och studentbalen med fina klänningar, och i slutet av året väntar en flytt till varmare breddgrader vilket betyder att jag större delen kommer bo i bikini. Men det här klarar vi tillsammans, året är långt :)

• Mycket engagerad
    160 inlägg
    7 december 2010 00:53

Åh jag vill jätte gärna vara med!

• Mycket engagerad
    153 inlägg
    7 december 2010 10:00

Det är ju några veckor kvar till den 3 januari, så det gäller att inte "tappa bort" sig på vägen. Känner att det blir lite mer motiverande när det kommer ett nytt inlägg här i forumet, så det vore kul att höra hur det går för er nu under tiden fram till start.

• Mycket engagerad
    139 inlägg
    7 december 2010 17:06

jag vill absolut vara med!

• Mycket engagerad
    190 inlägg
    7 december 2010 17:40

För mig går det sådär ärligt talat, faller gång på gång för frestelsen. Jag vill ju kunna njuta av saker ibland, men den senaste veckan har det blivit alldeles för ofta. Får försöka kompensera med massa träning, tror det är träningen jag har att tacka för att vågen på något magiskt sätt ändå pekar nedåt!

• 7 december 2010 22:01

Hej!Jag hakar på. För mig går det väldigt trögt men jag vet vad det beror på. Kul idé. Är med i biggest loser så jag är på G. Tillsammans är vi starka!

• Mycket engagerad
    143 inlägg
    7 december 2010 22:22

Ja vilken rolig utmaning. Jag har mycket att gå ner men hoppas och tror att 2011 är året då det händer.Kul med lite utmaningar.Angelica

• Engagerad
    60 inlägg
    8 december 2010 21:06

Vi är ett gäng som också hakar på från en annan tråd ska verkligen bli kul ! Alltid roligt med nya projekt för 2011!!