icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Jan-Mars 2014

Veteran
5155 inlägg
30 december 2013 12:46

2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    28 mars 2014 13:54

Paloma- jag har också en vikt jag är nöjd med och försöker nu hitta en balans att hålla den. Kommer även jag att gå över till 6:1 om min vikt håller i sig. Har fortfarande svårt att hålla mig ifrån godsaker :(

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    31 mars 2014 07:36

Då var det fastedag igen. Riktigt skönt eftersom helgen har inneburit alltför mycket frossande på sötsaker. Igen. Äter kromtabletter, har avgiftat mig från socker men åker ändå dit igen. Suck.

• Nykomling
    8 inlägg
    31 mars 2014 09:49

Måndag och -0,7 kg på vågen. Känner mig nöjd och glad men också lite frustrerad över att midjan inte vill ge med sig. Men jag tror faktiskt jag har tappat på andra ställen. Har försökt komma igång med lite träning också. Var på gymmet igår och tänkte bege mig till simhallen idag. :)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    31 mars 2014 10:46

Fastar för första gången 2 dagar på raken... Inga problem än. Ska bli spännande att se hur det känns ikväll. Eller ännu hellre imorgon när jag ska äta mitt första mål mat på rätt länge. Äter ju bara middag på mina fastedagar... Som just nu är tre till antalet per vecka. :-)

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    31 mars 2014 15:15

Fastedag, behövs efter helgens tripp till Norrköping med shopping, restaurangbesök, Takida konsert och hotellfrukost. :)

• Veteran
    1186 inlägg
    31 mars 2014 18:51

Issen, jag tycker jag klarar det rätt så bra, men visst går jag upp lite över helgen när jag bara fastar måndagar. Det vore svårt att bara stirra på vågen man kan ju ändra vikt bara av att äta olika saker, och så länge jag inte väger över 74 som var min första målvikt så tycker jag att det är bra. Skulle det behövas så kan jag fasta på både måndag och torsdag ifall vågen pekar för mycket uppåt. Hoppas att du snart kan äta efter 6:1 dieten :-)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    1 april 2014 21:52

Slutsats: Inga problem att fasta två dagar i rad! Faktiskt. Nuförtiden längtar jag lite efter fastedagarna. Känner mig mycket bättre i kroppen. :-) Kampen fortsätter. BMI 22 --> Here I come!

• Veteran
    5155 inlägg
    2 april 2014 12:08

Nu startar jag en ny tråd :) 5:2 April - Juni 2014