På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Nu har jag fått i mej 1354 kcal. Har laddat med en flaska vatten och ska kolla MentalIst. Fotbollen får vara;))
Första semesterdagen har börjat bra med nyttig mat och träning! Återkommer ikväll med dagens resultat!
Hej, jag är nygammal på det här stället :-). Har lagt mig på 1300 kcal. Tränar 3 ggr i veckan och då ganska intensiva pass på 1-2 h, spinning eller cykling och simning. Jag är snart 41 och gick in i klimakteriet för ca 7 år sedan så jag förstår definitivt vad du menar med mogenämnesomsättning! Min plan är att gå ner ca 1 kg i veckan i början. Sedan kommer det nog att sjunka - trots samma insats till 0,5 kg i veckan. Jag har ca 18 kg som ska bort :-). Får återkomma med hur det går. 3:e dagen så här långt.
1161kcal idag - om jag räknat rätt + träning 158kcal. Nästan 280kcal kvar idag som jag inte gjort av med... =)
Bra hope2010!!! För mej blev det 1430 kcal igår. Ny dag idag. Har i allafall hunnit ut och motionerat;-)
Hur går det för er? Själv har jag börjat cykla varje morgon i 45-60 min vilket givetvis gör att jag kan äta lite mer på dagarna utan att överstiga kaloriantalet. Njuter jättemycket av cyklingen - härligt väder, tystnad och lite egentid innan hela familjen vaknar.... =)
Ojojoj vad bra hope2010, precis vad jag planerat att göra är cykling! Har hittat min cykel och den skall köpas på måndag, är på ön nu så det blir nr man kommer till stan. Ihurdan hastighet cyklar du?har du känt att det fungerar för dig denna motion?har du gått ner i vikt med det?
Jag cyklar ungefär 20-25km/timmen och är ute en timme varje gång. Har haft fem veckors semester nu och cyklat tre dagar i veckan om man slår ut det. Hade högre ambitioner men det var svårt att hitta rutiner när alla i familjen var lediga och många andra aktiviteter stod på schemat! =) P g a semester har det nog inte blivit någon viktnedgång ännu, men är nöjd ändå eftersom jag i princip lyckats hålla vikten under semestern. Med tanke på hur mycket fest och goda middagar det blivit så tror jag ändå att cyklingen varit bra för att inte vikten skulle rusa iväg!