icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

UTMANING 2010; Ät regelbundet!

Engagerad
69 inlägg
1 januari 2010 19:20

Hej. Jag har bestämt mig för en utmaning 2010; att äta regelbundet & skippa chokladen eftersom den gör att jag ofta hamnar snett i mina annars goda matvanor; dvs mitt regelbundna käkande! Vill Du hänga på & peppa varandra med regelbundet käkande 2010 i denna tråd? Gör då enligt följande; 1) Välj en egen utmaning som du kommer hjälpa dig att äta mer regelbundet... 2) SEN köööör vi!!!! :D

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    4 februari 2010 10:15

Grattis i efterskott Tessiejoe!! Kul att du fick en sån bra dag.

Själv är jag totalt genomförkyld så här blir det ingen träning, ska dock försöka orka en lite längre runda med vovven men vi får se hur det känns när jag är ute med honom.

Jag börjar osså bli duktig på att styra upp ev felsteg med en gång, men vad jag är ännu mer nöjd med är att sen jag bestämde mig för att lägga om livsstilen så har allt gått så mycket lättare. Jag är inte heller frustrerad av att det inte händer något på vågen (fast det gör det ju), just nu känns det som viktminskningen är ett andra handsval och att det är livsstilen som är det viktiga!

Är stolt över mig själv, att ha fått till detta tänket!

Peppkramar till oss alla! Nu ska jag se om jag hittar något bra att äta, blir ingen havregröt när jag är så här förkyld, den kommer bara att växa i munnen på mig. :(

Ha det bra allihopa!

• Mycket engagerad
    136 inlägg
    4 februari 2010 20:29

Tackar för det!Hoppas du kryar på dig snart gumman.. ta det lugnt med träningen så du blir frisk men försök ät så bra du kan..Hur har ni andra haft det idag?jag har haft ett träningspass på förmiddagen med att springa ute i höga snön och sen mörda mina magmuskler!Igår upptäckte jag när jag mördade mina ben att jag utan problem kan göra utfall på båda benen! detta var nytt för mig då jag tidigare för 2 veckor sedan hade ett knä så svagt att det inte bar mig vid utfall, igår klarade jag 15x2 set och detta var en OTROLIGT skön känsla!någon annan som märkt likande framsteg? Det är väldigt peppande!Imorgon ska jag ha uppföljning och sätta nya mål med min lifecoach..Målet fram till imorgon sedan 4 veckor var just att äta regelbundet, 5 mål om dagen 6 dagar i veckan, det har gått upp och ner, men motivationen är på topp igen och detta är underbart!Kram!

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    4 februari 2010 20:41

Jösses! Har det redan gått 4 veckor?! Jaja, jag kan väl säga att jag har nått målet, så nu blir det "bara" till att fortsätta hålla det.

Bara skriver jag, men det kommer säkert dagar när jag faller tillbaka, fast för varje dag som jag inte gör det är jag ju en dag närmare till att få in det som en vana. Dom säger ju att vanor är svåra är bryta och då hoppas jag på att det även gäller dom goda vanorna.

peppkramar till alla!

• Mycket engagerad
    136 inlägg
    4 februari 2010 21:47

japp.. REDAN 4 veckor... det är inte klokt vad tiden går fort.. jag ska kämpa mig upp till det som jag var sååå duktig på i 3 veckor, vad en depretion kan ställa till med...  jag lär mig av det..skrev på mitt KOM IHÅG för veckan i min kalender "att man kan bryta en dålig vana på 1 sek, bara att bestämma sig" - sedan är det så klart att jobba för det, det tar tid men att bestämma sig tar mindre än 1 sekund..  tål att tänkas på...Dax att sova snart, hörs imorgon med nya delmål!

• Mycket engagerad
    136 inlägg
    9 februari 2010 12:15

Detta känns liite tråkigt att vi är så några som skriver här...är det dax att lägga ner tråden?  jag tycker detta är jättetråkigt men när ingen har skrivit på 5 dagar... ska man ge upp då? är det bara jag och hollunge som vill skriva så mailar vi ju redan till varann?skrik till ni andra som läser denna tråd.. vi behöver er!!

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    9 februari 2010 15:05

Tycker osså det är tråkigt att inte fler skriver här, men som du säger så är det nog dags att lägga ner tråden. :(

Hoppas att det finns nån som vill fortsätta att skriva här, det behöver ju inte just vara om sin utmaning man skriver.....

Peppkramar till alla!