1 mars kom min andra son och nu ska jag bli komma i toppform och bevisa att bara för man har två småbarn så kan man vara i grym form. Mycket träning och bra mat med mycket kvarg, grönsaker och lite mindre kolhydrater ska vi minsann fixa detta. Efter mitt första barn gick jag ner 20 kg på 10 mån så jag vet att jag kan :)
Är träningsinstruktör i mama fitness, spinning, BodyCombat, yoga, pilates, core, box och styrketräning.
Målet är att väga 75 kg till 31 dec 2014 (och sen 65 till 31 maj) - Startar på 83 kg så det blir minus 15 kg (uppdatering: väger nu 76,7 1 dec)
Så haka på så KÖR VI!!! Du kan hoppa in när som helst... hojta till så lägger jag in dig på listan :)
Lista utmanare:
Linda93- Mål 65 kg Delmål - 75 till 31 dec
SuperK- Mål 59 kg Delmål - 70 kg till 1 nov
Frozen- Mål 74 kg Delmål - 90 kg till 1 sep
Sjoddan- Mål 62 kg Delmål - 66 kg till 1 augusti
Mindre13- Mål 89 kg Delmål -97 kg till 1 nov
Zhencha- Mål 75 kg Delmål- 79,9kg till 1 dec
Cat71- Mål 75 kg Delmål- 78 kg till 1 dec
Ilamma- Mål 75 kg Delmål - 84 till 30 sep
Wemanb1- Mål 74 kg Delmål - 85 till 13 sep
Triggy- Mål 75 kg Delmål - 78 till 1 nov
Pip74- Mål 65 kg Delmål 67 kg till 20 sep
Zup - Mål 55 kg Delmål 70 kg till 1 sep
Sommar 94- Mål 78 kg
JeannieO- Mål 67 kilo Delmål 74,5 till 1 okt
Nilsmamma- Mål 70 -1 april Delmål 80 kg till 1 nov
Paralimn- Mål 65 kg- Delmål 75 kg till 31 dec
Louise71- Mål 65-70 kg - Delmål 79,9 till 23 dec
Lullan- Mål 70 kg Delmål 83 kg
Chedd00- Mål 79 kg Delmål 83 kg till 15 nov
Noijel- Mål 72 kg Delmål 75 kilo 1 dec
Hej tjejer!! Fasiken vad kul Linda!!!! Vilka framsteg, grattis.
SuperK: Ta en dag i taget och när suget faller på - sysselsätt dig, stick, ta en promenad eller något liknande.
Jag har själv haft en fatastisk roligt helg med tjejerna. God mat men inte i några jättemängder. Lite resgodis i bilen både dit och hem (ca 6 timmar i bilen vardera sträcka). Det stora intaget har legat i alkoholen, ha ha.. Drinkar, mousserande och shots från lunchtid till inpå småtimmarna 3 dagar i rad. Hmmmm... Har dock mått väldigt bra hela tiden. Inte en endaste huvudvärkstablett :).
Avvaktar med vägning tills torsdag. Jag gick ned så mycket senast att jag nästar inte vågar.. en 7:a känns såååå skönt. Kommer bli så deppig om vågen visar en 8:a igen.
Peppning till er alla!
Visst ja, delmål 1 dec får bli 78 kg!!
Äntligen minus på vågen -0,7 ny vikt 83,9
Ska iväg på dagens träningspass.. Har nu tränat varje dag sen i lördags (vilodag på fredag) och kroppen känns lite sliten men känns bra… jag vet att det kommer ge resultat om jag bara håller i… Pepp till er alla denna torsdag!
Grymt Louise!!!
Varit dunderseg i kroppen efter all träning så det blir två vilodagar nu. Huvudvärken är såå mycket bättre men inte helt bra fortfarande. Spänner mig mycket och känner mig stressad. Ska börja jobba i januari efter mammaledigheten och jag trivdes inte alls på mitt jobb. Själva jobbet är roligt men chefen och kollegorna i min grupp är katastrof. Mobbare, dryga och allmänt knäppa. Jag är inte van vid att folk är medvetet elaka för att själva se bättre ut...
Ska dit på en kickoff i december så får vi se hur det känns. Har sökt lite olika jobb men inte fått nåt...
Ha en fantastisk helg alla superfighters!!
Vägning idag hamnade på 76.7!! Ner 7 hg till.. Vad fasen är det som händer! Visst skärper jag mig och tränar ofta men jag åt chips, popcorn och en kanelbulle i helgen OCH lite godis… verkar som nåt kickat igång… 😄 kanske tom har en chans på mitt mål nu….
Stort grattis linda93, och Louise71 också!!!! Så himla kul och era framgångar hjälper till att motivera mig :)
Efter en trist vägning i fredags, där våghelsiket visade 80,3 kg, kändes det lite hopplöst och jag har inte haft min duktigaste helg hittills direkt. Tränade i fredags och gick långpromenader både i lördags och söndags. Men har ätit för mycket och för gott. Man och barn har varit bortresta på träningsläger och då har jag syndat med lite godis och popcorn i min ensamhet.Och eftersom jag fyller år i veckan storbakade jag igår; kanelbullar, lussekatter och pepparkakor. Man måste ju provsmaka allt, eller? Var hemma hos min far i lördags och där bjöds det på våffla med sylt och grädde till fikat och chokladmousse till eftterätt (men grytan till middagen var nyttig). Det är ju så svårt att tacka nej när han ansträngt sig så.
Har inte ens vågat räkna kalorierna så det är tyvärr illa inser jag, Jaja, det är nu bakom mig och jag får ladda om. En naturdietshake till frukost och en pulversoppa till lunch idag får räcka. Äter "vanlig mat" till middag men skippar kolhydraterna. Imorgon samma sak plus hårdträning. Och på onsdag, när jag fyller år, ska jag på föräldramöte så det blir bara en snabbfika med några familjemedlemmar och ingen baluns. En bulle ska jag unna mig men i övrigt måste jag strama åt kaloriintaget nu!!
Pepp pepp!!!
Hej alla fighter... nu börjar upploppet! En dryg vecka kvar till delmål. Vill jättegärna höre hur det går för alla- både bra och jobbiga saker...
Min huvudvärk börjar ge med sig sakta igen. Tränar nästan varje dag även om det handlar om 1 h promenad eller 25 min yoga eller BodyCombat. Känner mig rätt nöjd med veckan. Får se på måndag vad vågen säger.
Superpepp till er alla :)
Hej på er alla!
Idag är det den första december, första vinterdag. Vi tänder det första ljuset i advent och våra barn får börja öppna luckor i sina adventskalendrar… så har jag redan julkänslan i kroppen J)))
Dessutom min vikt är nu 80,4! Det är en otrolig känsla!
Nästa delmål: 79.9 kg till 30 december J))
Fantstiskt Zhencha :) vad du har kämpat!!
Well, ladies... en slutspurt ligger framför oss.... i en tuff månad. Jag kan lungt erkänna att målet blev för tufft för mig sä jag satte decembermålet till 75 och sen 65 kg till 31 maj. När jag når 75 så har jag gått ner 10 kg så det är en stor skillnad.
Känns bra att ha erkänt detta och bara acceptera att livet inte blir som man planerar. Tycker det har gått bra ändå :)